Fikatråd Sundsvall 2
Vi är ett gäng som fick barn juli-november 2008.
Här surrar vi o bokar in våra fikaträffar!
Vi är ett gäng som fick barn juli-november 2008.
Här surrar vi o bokar in våra fikaträffar!
Jag ser att fler kommer att ha problem med att fika på torsdagar framöver... Men hmm det kommer väl (som vanligt) bli svårt att hitta en som passar alla. Vi får väl diskutera det på nästa fika
Det var föräldragrupp också, om sömn. Vi fick en så krånglig definition på sömnproblem att jag inte kan återberätta den - men i övrigt tycker jag inte att vi lärde oss något. Och sen är det så knappt om tid att vi knappt hinner tala med varann. Trist, kan kännas onödigt att gå dit.
Tur då att en mamma ville gå och fika/äta så det gjorde vi och sedan träffade vi en tredje när vi skulle hem och hon bjöd in oss på kaffe/te! Trevligt!
Nu är Sam i allafall vaccinerad, får hoppas han slipper feber denna gång. Men det lät inte så troligt enl. BVC.
Och nu är det dags att börja med middag och jag har verkligen ingen aning om vad man kan hitta på. Får lusläsa tråden och göra en djupdykning i frysen tror jan
Provar gärna oxå barnvagsbio, om det är nån film som tilltalar mig.
Trist att det inte blir fika hos dig Sara. Men kul att ni iaf kunde vara med på badet!
Funkade det med näsdroppar till Maja?
Håller med dig Linnea, vi får ta en diskussion om det här med fikadagar!
Jag o Milo gympade idag vi, det gick bra, känner ju dock att jag vill träna MERA.
Imorgon ska vi på första föräldraträffen, o det ser jag fram emot. Ska även bli spännande att väga lilla tjockisen.
Har ingen aning om vad jag ska hitta på för middag idag. Tänkte göra lax, men insåg att vi inte har nån potatis, ojag ville ha potatis. Till lunch blev det spagetti o köttfärssås. Kanske skulle göra nån soppa? Det är ju gott när man är frusen. Tomnatsoppa kanske... FAst jag försöker ju att undvika tomater (o apelsiner) eftersom Milo blir så lätt rödfläckig i ansiktet, o jag tror att tomater o apelsiner kan ha viss betydelse. Hm... Måste kanske inventera lite o se vad som finns. Spenatsoppa kanske! Det var längesen.
Majas näsa rinner och rinner nu när hon fått droppar men det är ju bättre än att hon är helt täppt. Hoppas hon kan sova bättre inatt nu när det är införskaffat. Men hon skulle nog behöva nått hostdämpande också för att få en lugn natt.
Soppa är gott Jennie. Det åt jag till lunch. Ikväll blir det choritzogryta med vitkål och kikärtor. Hoppas det blir gott. Nytt recept från ica.
Jag kan inte komma på fikat denna torsdag. Vi har föräldragrupp.
Men nästa torsdag kommer vi!
Fy vad jobbigt med förkylning Karin! Skönt att få höra att skakningen inte var ngt att oroa sig för. Vet vad du menar. Kan oroa mig för saker som jag inte ens reflekterade över tidigare. Tycker till exempel att d e farligt att köra bil (men bara om Cornelia e med, annars tänker jag inte på risken).
Skönt att ni mår bättre nu, Sara! Hoppas du inte får en "andra omgång" efter Jörgen nu då.
Konstigt när varken Frida lr Evelina skrivit idag.. :-P
Kunde inte gå på gympan idag. Var gympan likadan som sist, Jennie? Håller verkl med: Vill träna mer!! Jag insåg idag att d kommer dröja väldigt länge innan jag kan träna som jag vill. Såvida jag man inte vill träna sena kvällar, men d vill jag inte.
Vilka kan fika nu på torsdag?
Evelina var väl borta i sollefteå?!
Jag borde verkligen börja träna men jag känner inget större sug efter dt, tyvärr!
Maja ja det var rätt lika som sist, lite triceps o boxing den här gången oxå.
Jag vill fika på torsdag iaf. Ja, Evelina är i Sollefteå o Frida är väl i Sthlm fast jag tror att hon skulle komma hem typ imorgon? GRATTIS förresten till ARVID som blir 4 månader idag!!!
Det blev lax ändå, marinerat i soya, lime, vitlök, ingfära o sesamfrön, med ris till.
Jag vill oxå fika!!! Men det kan ju inte bli många av oss...
Fått in tvættmaskinen så igår kørdes førsta maskinen. Vilket lyx med egen tvættmaskin!!!
Usch och fy før førkylningar.. Men håll ut, vi går mot våren
Nu är jag också snorig. Maja snorar på hon med men hon sov lite bättre i natt när hon kunde andas i alla fall.
Om vi är friska nog kommer vi på fikat men troligtvis så har vi inte blivit det. Tråkigt.
Va underbart skönt med tvättmaskin Zandra!!
I natt har skrutten hostat jättemkt, låter så hemskt! Han är alldelens rosslig i halsen
Det är hopplöst med förkylningar. De går bara runt runt. Maja hostar också så där rossligt. Men jag tror att hostan mest beror på att hon sätter slem, snor i halsen. De kan ju inte fräsa stackarna. Maja är i alla fall feberfri idag.