Hej!
Jag har nog accepterat att jag har extraslagen, men tycker det är jobbigt, jag har haft väldigt mycket x-slag sista tiden och då är det vartannat slag.
Jag känner det på en gång, blir lite andfådd och det känns som jag måste dra djupa andetag och när jag känner på pulsen så känns det som att den slåt jättelångsamt.
Det är oftast då jag verkligen blir störd, men detta är nästan bara om jag sitter eller ligger still, så fort pulsen går upp lite blir det lite bättre.
Känner oftast inte lika mycket när det bara slår vart tredje, femte, tjugonde, sjunde med x-slag.
Jag har så länge försökt hitta anledningar, få förklaringar, undvikit massa saker, men jag märker ingen störreskillnad, mer än att om jag håller igång och tränar så känns det bra, ända tills pulsen ska gå ner, då blir hjärtat heltokigt en stund för att sedan fortsätta att vara lite halvtokigt bara
Jag har verkligen massiva VES, som jag sällan är utan, för ett år sedan trodde jag aldrig att jag skulle stå ut och att acceptera dom var för mig helt otänkbart!!
Men efter att ha träffat en himla bra hjärtläkare som lugnade mig jättemycket och dessutom sa att jag kommer få leva med det här mins flera år framöver, så har det blivit mycket bättre, inte x-slagen, men oron.
JAg tycker inte heller mina x-slag blir mycket värre av ett glas vin, ibland bättre kanske.
Men läkaren sa att alkohol, kaffe, stark mat, stress och mycket annat kan påverka, hon sa att jag absolut inte skulle undvika det, bara att veta att det äs så och att det inte är farligt alls!
Nu ska jag gå och sova, natti natti alla hjärtevänner