• hemlis

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8

Hej!

Startar en ny tråd för oss med mycket extraslag på hjärtat

Jag startade tråden för ca 19 mån sedan, då hade jag precis fött mitt tredje barn och fick plötsligt hur mycket extraslag som helst på hjärtat.
    Jag åkte till akuten vettskrämd med mitt nyfödda barn, jag hade ca 20 extraslag per minut då och dom tog massor av prover.
    Jag har nu träffat fler hjärtspeciallister och fått göra mycket undersökningar, jag har ofarliga extraslag.
    Det har tagit lång tid för mig att må bättre psykiskt bra trots alla extraslag som jag fortfarande ofta har.

Jag märkte när jag startade den förra tråden att jag inte var ensam, det var så skönt.
    Nu hoppas jag att alla ni gamla hittar hit och även nya förstås

• Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8
  • Carpe diem1981

Hej alla skuttiga små hjärtan. Hälften av er vet nog inte vem jag är men jag figgurerade en hel del i denna tråd när jag var gravid för 17 månader sedan och väntade min son. Har bytat nickname hette Shinna förut Ts du kanske kommer ihåg mig?
    I vilket fall som helst så fick jag fruktansvärt mkt extraslag när jag blev gravid från att inte ha haft dessa problem förut/tidigare i mitt liv. Det började i vecka 13 i min graviditet och höll sig sedan kvar resten av tiden ända fram till förlossningsdagen!!
    Jag mådde fruktansvärt dåligt under hela min graviditet pga detta, fick problem med sömnen (pga alla extraslag som jag INTE lyckades somna ifrån eller fokusera bort på annat vis), problem med panikångest och generaliserad ångest. Efter min förlossning fick jag dessutom en förlossningsdepression pga all stress jag upplevt under min graviditet. Extraslag är fruktansvärt påfrestande för psyket och det är svårt att lära sig att leva med det, som mitt liv ser ut idag så blir jag inte hälften så rädd av extraslagen som jag blev i början när allt detta startade, jag kan fortfarande känna panikkänslor när dom kommer och bli rädd, få tankar som att jag kanske är allvarligt hjärtsjuk och att läkarna inte hittade felet, med mera..ja ni hör ju vilka hjärnspöken man kan få av detta fenomom kallat extraslag*skrattar* Man får försöka slappna av och inte lägga så mkt vikt i det hela, lättare sagt än gjort, javisst, men det finns inte så mkt att göra åt saken dessvärre bortsett från beta-block, undvika viss kost, med mera. Skönt att se att denna tråd finns kvar och att det finns fler därute som mår och känner som jag*kram på er alla*

• hemlis

Hej Carpe "Shinna", klart jag kommer ihåg dig!!!!!
    Hörde att du fösvann ett tag
    Jag är såååå glad att du är tillbaka, tänk vad vi stöttade varnadra
    Nu ska jag genast kika in hos dig

• Carpe diem1981

hemlis skrev 2009-02-19 21:45:45 följande:

Hej Carpe "Shinna", klart jag kommer ihåg dig!!!!!Hörde att du fösvann ett tag Jag är såååå glad att du är tillbaka, tänk vad vi stöttade varnadra Nu ska jag genast kika in hos dig
    Hej hemlis, jättekul att du minns mig, ja gud vad vi stöttade varandra, vet inte vad jag gjort utan våra terapistunder*skrattar* ska snoka lite på din sida också nu sen blir det bingen för min del är så trött efter en tuff period med vinterkräksjukan som hela familjen drabbats av Hoppas allt är bra med dig för övrigt trots ditt skuttande hjärta...
  • Carpe diem1981

78Misan skrev 2009-02-20 08:52:01 följande:

Svar på #41*Vinkar* kommer oxå ihåg dig
    Vinkar tebax*s* kul att ni kommer ihåg mig
  • 78Misan
    Tilt skrev 2009-02-20 12:23:38 följande:
    hej shinna :)
    *vinkar* hej Tilt hur är det med dig då?
    Har en skruv lös
  • Tilt

tjena misan :) Jo men det är bra med mig, tackar den som frågar.
    Hur är det själv?

Om man går in på extraslag så är det bara bra. Inträffar nästan aldrig längre och gör det det så är det ett par ynka slag sen är det bra. Mycket skönt :) Tror jag har mycket att tacka mitt nya jobb som är väldigt fysiskt så konditionen blir bättre och bättre (och magen mindre och mindre) så finns inte så mycket att klaga på:)

• 78Misan
    Tilt skrev 2009-02-22 15:31:23 följande:
    tjena misan :) Jo men det är bra med mig, tackar den som frågar.Hur är det själv?Om man går in på extraslag så är det bara bra. Inträffar nästan aldrig längre och gör det det så är det ett par ynka slag sen är det bra. Mycket skönt :) Tror jag har mycket att tacka mitt nya jobb som är väldigt fysiskt så konditionen blir bättre och bättre (och magen mindre och mindre) så finns inte så mycket att klaga på:)
    Jo då det är bättre, jag lkänner av mina xtraslag vid förkylning/infektioner och vid mens och om jag sovit dåligt under en längre period annars är det bara nåt enstaka då o då
    Har en skruv lös
  • Carpe diem1981

78Misan skrev 2009-02-22 18:10:42 följande:

Jo då det är bättre, jag lkänner av mina xtraslag vid förkylning/infektioner och vid mens och om jag sovit dåligt under en längre period annars är det bara nåt enstaka då o då
    samma här, känner av dom mest kring mensperioden och vid förkylningar och infektioner, samt när jag sovit dåligt, men nu har jag haft så ont i bröstet den senaste tiden så nu börjar man bli orolig för det..suck..alltid ska det vara nått
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8