• hemlis

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8

Hej!

Startar en ny tråd för oss med mycket extraslag på hjärtat

Jag startade tråden för ca 19 mån sedan, då hade jag precis fött mitt tredje barn och fick plötsligt hur mycket extraslag som helst på hjärtat.
    Jag åkte till akuten vettskrämd med mitt nyfödda barn, jag hade ca 20 extraslag per minut då och dom tog massor av prover.
    Jag har nu träffat fler hjärtspeciallister och fått göra mycket undersökningar, jag har ofarliga extraslag.
    Det har tagit lång tid för mig att må bättre psykiskt bra trots alla extraslag som jag fortfarande ofta har.

Jag märkte när jag startade den förra tråden att jag inte var ensam, det var så skönt.
    Nu hoppas jag att alla ni gamla hittar hit och även nya förstås

• Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8
  • 78Misan
    Carpe diem1981 skrev 2009-02-23 18:46:15 följande:
    78Misan skrev 2009-02-22 18:10:42 följande: samma här, känner av dom mest kring mensperioden och vid förkylningar och infektioner, samt när jag sovit dåligt, men nu har jag haft så ont i bröstet den senaste tiden så nu börjar man bli orolig för det..suck..alltid ska det vara nått
    Japp jag blev jättenojjig för ett tag sedan..... hade så ont i bröstet....... bad mannen massera lite med babyolja och JO vissst va jag ÖM så ÖM i musklerna
    Har en skruv lös
  • Carpe diem1981

78Misan skrev 2009-02-23 21:04:21 följande:

Japp jag blev jättenojjig för ett tag sedan..... hade så ont i bröstet....... bad mannen massera lite med babyolja och JO vissst va jag ÖM så ÖM i musklerna
    haha, ja jag fattar inte vad det är, har haft ont i bröstet en tid nu men det blir varken sämre eller bättre, vissa dagar känner jag av det mer än andra. Hoppas det är muskler här också
  • hemlis

Då har jag mens, infektioner och sömnproblem jämt
    Jag har verkligen mycket extraslag, för jättelänge sen, typ ett år eller nåt hade jag ett uppehåll (i då jag inte kände av x-slagen så mycket) men sen har det aldrig blivit så igen, dom är helt omöjliga och jag tror faktiskt det kommer stanna för alltid.
    Kan bara inte fatta vade det var som gjorde att det helt plötsligt kom, hoppas det bara förvinner en dag lika plötsligt *drömmer*
    Huvudsaken är att jag lärt mig hantera dom bra och de påverkar inte min livskvalite som tidigare, jag vägrar!!

Kommer du ihåg Carpe, vi var verkligen livrädda ochhade verkligen dödsångest båda två?!
    Har du också lika mycket fortfarande?
    Jag trodde mina skulle ge med sig lite när jag slutatde amma och hormonerna skulle stabilisera sig lite, men icke då!

• 78Misan
    hemlis skrev 2009-02-23 21:59:34 följande:
    Då har jag mens, infektioner och sömnproblem jämt Jag har verkligen mycket extraslag, för jättelänge sen, typ ett år eller nåt hade jag ett uppehåll (i då jag inte kände av x-slagen så mycket) men sen har det aldrig blivit så igen, dom är helt omöjliga och jag tror faktiskt det kommer stanna för alltid.Kan bara inte fatta vade det var som gjorde att det helt plötsligt kom, hoppas det bara förvinner en dag lika plötsligt *drömmer*Huvudsaken är att jag lärt mig hantera dom bra och de påverkar inte min livskvalite som tidigare, jag vägrar!!Kommer du ihåg Carpe, vi var verkligen livrädda ochhade verkligen dödsångest båda två?!Har du också lika mycket fortfarande?Jag trodde mina skulle ge med sig lite när jag slutatde amma och hormonerna skulle stabilisera sig lite, men icke då!
    hjärtläkaren sa till mig att en 5 eller 6 år kunde man räkna med innan det lugnade ner sig
    Har en skruv lös
  • snartvår

Hej på er. Låter inte roligt att höra att extraslagen sitter i 5-6 år!(jag blir matt)
    Jag hoppas varje gång jag har perioder då jag är bättre att de är borta men så visar det sig aldrig vara.
    Jag tycker man inte får något riktigt svar av läkarna heller vad det kommer sig av?
    Det är trist att inte få må som man brukar:(.
    Men det är väl bara att hoppas att de försvinner en dag.

• LiBä007

Har haft mina i 7 år nu, och jag tror aldrig jag blir av med dem.
    Visst, ibland bättre och ibland pest men att de skulle försvinna tror jag inte på.

Jag försöker leva som vanligt, göra roliga saker o ta hand om mig själv.

Har tagit semester hela vecka 12 !!

Ha en go vecka !

• snartvår

hej!
    LiBä007
    Låter skönt med semester hela vecka 12. Ja det är väl så som du säger att man får lära sig leva med detta. Jag tycker att man tyvärr blir lite ängslig. Vi tittar lite på resor i sommar men jag kan känna att jag inte vill flyga och vara utomlands när jag inte mår bra. Men det är väl bara att ta sig i kragen.
    Ha en bra vecka.

• 78Misan
    snartvår skrev 2009-02-25 11:35:52 följande:
    hej!LiBä007Låter skönt med semester hela vecka 12. Ja det är väl så som du säger att man får lära sig leva med detta. Jag tycker att man tyvärr blir lite ängslig. Vi tittar lite på resor i sommar men jag kan känna att jag inte vill flyga och vara utomlands när jag inte mår bra. Men det är väl bara att ta sig i kragen.Ha en bra vecka.
    Jag va oxå orolig när vi åkte för ett år sedan men jag hade överlag mindre xtraslag under den resan än vad jag haft hemma Nu åker vi till  Lanzarote den 9 mars och det ska bli sååååååå skönt att komma bort från allt o få SOOOOL
    Har en skruv lös
  • Carpe diem1981

hemlis skrev 2009-02-23 21:59:34 följande:

Då har jag mens, infektioner och sömnproblem jämt Jag har verkligen mycket extraslag, för jättelänge sen, typ ett år eller nåt hade jag ett uppehåll (i då jag inte kände av x-slagen så mycket) men sen har det aldrig blivit så igen, dom är helt omöjliga och jag tror faktiskt det kommer stanna för alltid.Kan bara inte fatta vade det var som gjorde att det helt plötsligt kom, hoppas det bara förvinner en dag lika plötsligt *drömmer*Huvudsaken är att jag lärt mig hantera dom bra och de påverkar inte min livskvalite som tidigare, jag vägrar!!Kommer du ihåg Carpe, vi var verkligen livrädda ochhade verkligen dödsångest båda två?!Har du också lika mycket fortfarande?Jag trodde mina skulle ge med sig lite när jag slutatde amma och hormonerna skulle stabilisera sig lite, men icke då!
    Skrattar* ja jag har också mens och infektioner dagligen i sådana fall*ler* Har inte lika mkt extraslag nu som när jag var gravid, det har lugnat ner sig betydligt men har fortfarande problemen kvar...kommer nog aldrig bli av med dom helt och det är precis som du säger nämligen att man måste försöka lära sig att leva med dom och inte låta ens situation ta över allt annat i livet...jag hoppas att dom någon gång i framtiden kan komma på en medicin som tar bort extraslag men som inte ger så mkt biverkningar som beta-blocken gör...har du lika mkt extraslag nu som efter din förlossning? Visst var vi rädda...jag var fullkomligen övertygad om att både jag och sonen skulle dö innan förlossningen ens hunnit starta*s* Mådde verkligen skit...
  • Ccccccc

Hej alla har verkligen inte tittat in på länge....Har mått helt ok faktiskt, trots att de har varit endel x-salg, men de har verkligen HUR man mår i övrigt som påverkar hur man känner för x-slagen. Har typ slutat dricka nån alkohol och de har verkligen hjälpt, jag märker försämrat av hjärtrus, stickningar när jag bara druckigt 2 glas vin...

Till de tråkiga MIN PAPPA fick hjärtinfarkt 67 år gammal i söndes, detta blev en chock för mig oh mina syskon åh jag så klart hade tryck i bröstet och trodde jag oxå skulle få en, suck....Pappa klarade sig och blev inlagd på hjärtintensiven och igår "Bypas" opererade de honom och de gick bra.. Trots detta så har de varit lugnt med mina x-salg för nu fick jag oroa mig får nått som verkligen var farligt utan att fundera på om jag ska dö pga av mina x-slag(min dödsångest)

Fick information från hjärtlläkaren då vi var och hälsade på pappa, jag blev ledsen och var tvvungen att fråga om de var nån fara med mig och de sa han att de inte är om man blivit kollad med sitt hjärta och att man har ofarliga x-slag! Känndes så skönt! Han sa att RÖKNING är de värsta man kan göra, men de vissate vi väl redan?!! nu måste jag vara stark för min pappas skull så nu har jag inte tid att fundera över mina ofraliga x-slag! Hoppas att detta onda hade nått gott med sig!!!!

Inte nog med detta ¨å e de begravning för farmor imorgon åh pappa får inte vara där...Kramar till er

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8