• hemlis

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8

Hej!

Startar en ny tråd för oss med mycket extraslag på hjärtat

Jag startade tråden för ca 19 mån sedan, då hade jag precis fött mitt tredje barn och fick plötsligt hur mycket extraslag som helst på hjärtat.
    Jag åkte till akuten vettskrämd med mitt nyfödda barn, jag hade ca 20 extraslag per minut då och dom tog massor av prover.
    Jag har nu träffat fler hjärtspeciallister och fått göra mycket undersökningar, jag har ofarliga extraslag.
    Det har tagit lång tid för mig att må bättre psykiskt bra trots alla extraslag som jag fortfarande ofta har.

Jag märkte när jag startade den förra tråden att jag inte var ensam, det var så skönt.
    Nu hoppas jag att alla ni gamla hittar hit och även nya förstås

• Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8
  • snartvår

Det är så jobbigt med dessa extraslag i bland.
    Själv känner jag nästan aldrig av dom i vila, men då jag är ute och går eller är i farten är dom ett otyg. Man blir så trött på dom.

• KattenFräsmorr

Har inte varit inne och skrivit på ett tag, har i stort sett inte haft några extraslag alls de sista månaderna. Sista gången jag kände av dem var när min dotter åt av mina betablockerare och fick åka in akut till sjukhuset, det var ju ganska uppenbart att de kom av stressen. Det är så skönt att de är borta och jag hoppas av hela mitt hjärta att de aldrig kommer tillbaka igen.

Vill väl bara säga att det finns hopp för er med frekventa X-slag (hade när det var som värst VES vart tredje slag dygnet runt).  Extraslagen kan faktiskt försvinna, lika fort som de kom, vilket jag aldrig hade trott för ett halvår sedan. Har medvetet slarvat med mina Metoprolol den senaste tiden och jag har inte fått några extraslag eller hjärtrusningar ändå. Så det verkar som jag kan sluta äta medicin nu. Härligt!

• LillaPinglan

Kattenfräsmorr: Härligt!!! :) Hoppas att vi alla slipper det med!

• snartvår

kattfräsmor det låter underbart!! jag håller tummarna varje dag men det hjälper inte:(

• Carla

Hej på er Cccccc här! Jag har haft de ok med min x-slag iallafall inte varit så märkbara, men så va de jobbigt i Lördes stress åh så och så i Söndes kväll så började de hoppa konstigt igen, suck

Några snabba slag, vanliga, 2 till 3 extraslag åh så höll de på!
    Somnade men vaknade igen vid 2 och då av (jobbiga) x-slag för de tycket jag varierar.
    Jag va hos min VC-läkare som hjälpt mig bra under min jobbiga period åh då sa han att jag har ju kollat upp mina x-slag åh de är ofarliga, och de blir inte farliga, men sen kan han ju inte svara för att de aldrig blir de?? Va, men ändå behövde jag inte kolla mig utan hjärtat va ok och jag kunde va lugna fattar inte??
    Har ägglossning nu har ni värre me x-slag då?? Kram

• Mirjami

Kikar in här.....och det känns skönt att tråden finns kvar än!!! Har inte varit inne på ett tag nu. Har haft extraslag till och från men vant mig vid dom, nästan iallafall....Just nu känns dom lite jobbiga igen och känner att jag varit orolig, trött och stressad nu nån vecka och då blir dom väl värre, eller? Usch jag känner mig hypokondrisk och tror att jag har alla dom värsta sjukdomarna som finns just nu och då framför allt hjärtsjukdomarna......
    Var tvungen att skriva av mig lite och kommer nog att hänga här på "våran" sida ett tag famöver. Hoppas ni mår bra och kram från mig

• Carla
    Mirjami skrev 2009-04-07 08:41:29 följande:
    Kikar in här.....och det känns skönt att tråden finns kvar än!!! Har inte varit inne på ett tag nu. Har haft extraslag till och från men vant mig vid dom, nästan iallafall....Just nu känns dom lite jobbiga igen och känner att jag varit orolig, trött och stressad nu nån vecka och då blir dom väl värre, eller? Usch jag känner mig hypokondrisk och tror att jag har alla dom värsta sjukdomarna som finns just nu och då framför allt hjärtsjukdomarna......Var tvungen att skriva av mig lite och kommer nog att hänga här på "våran" sida ett tag famöver. Hoppas ni mår bra och kram från mig
    Vet hur du känner! Jag e likadan, trots att läkaren säger friskt hjärta med ofarliga x-slag så när de kommer och e jobbiga som nu tvivlar jag igen och tänker att nu kanske de e farligt och frågar min sambo om han kommer ihåg att jag haft snabba slag och x-slag ca 10 i min, suck har en lite jobbig period nu och är så förbannat trött, såklart härleder jag till att hjärtat inte fungerar som de ska därför e jag trött +x-slag! Kram
  • Carla

trkigt men nu e jag lite längre ledig som de flesta, men jag har haft strul me fler x-slag sen i måndes och kännt av den där "stickande känslan" Som jag tidigare berättat om (nån som minns?) Ser en rödtråd med att när de är långledigt och jag vet att de är bara akuten öppet och ej tillgång om jag skulle behöva ringa min VC läkare så blir de en "ondcirkel", men jag har gett mig F-N på att jag ska klara de och bli starkare! Nån mer samma??

• Ulle75

Hejsan.
    Jag har inte skrivit här inne tidigare. Fick extraslag när jag var runt 14 och är nu 33år. Jag äter Inderal, morgon och kväll. För mig funkar det jättebra. Har dom senaste åren haft väldigt lite besvär även när jag varit gravid och inte kunnat medicinera. För mig var det jobbigast i början då det var mycket oro och panikångest. Idag är det jobbigt mer fysiskt att man blir störd av det än psykiskt. Tänkte bara det kunde vara skönt för er som nyligen fått problem att veta att det kan minska och att ångesten i samband med det kan försvinna.

• Carla
    Ulle75 skrev 2009-04-12 20:42:41 följande:
    Hejsan.Jag har inte skrivit här inne tidigare. Fick extraslag när jag var runt 14 och är nu 33år. Jag äter Inderal, morgon och kväll. För mig funkar det jättebra. Har dom senaste åren haft väldigt lite besvär även när jag varit gravid och inte kunnat medicinera. För mig var det jobbigast i början då det var mycket oro och panikångest. Idag är det jobbigt mer fysiskt att man blir störd av det än psykiskt. Tänkte bara det kunde vara skönt för er som nyligen fått problem att veta att det kan minska och att ångesten i samband med det kan försvinna.
    Tror du att man får panikångest pga av att man är orolig för sitt hjärta? jag äter seloken morgon/eftermiddag och atarax vid behov. Även citalopram varje morgon. har varit bättre men de går upp och ner och nu vid ledigheten och när jag inte har fasta rutiner så får jag mer x-slag.
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8