• hemlis

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8

Hej!

Startar en ny tråd för oss med mycket extraslag på hjärtat

Jag startade tråden för ca 19 mån sedan, då hade jag precis fött mitt tredje barn och fick plötsligt hur mycket extraslag som helst på hjärtat.
    Jag åkte till akuten vettskrämd med mitt nyfödda barn, jag hade ca 20 extraslag per minut då och dom tog massor av prover.
    Jag har nu träffat fler hjärtspeciallister och fått göra mycket undersökningar, jag har ofarliga extraslag.
    Det har tagit lång tid för mig att må bättre psykiskt bra trots alla extraslag som jag fortfarande ofta har.

Jag märkte när jag startade den förra tråden att jag inte var ensam, det var så skönt.
    Nu hoppas jag att alla ni gamla hittar hit och även nya förstås

• Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8
  • blomsterflicka

Hej alla!

Tänkte bara höra lite med er som medicinerar mot extraslag. Jag har nu tagit Zoloft (Sertralin) 50 mg i 5 veckor, märker lite effekt på humöret, men extraslagen är oförändrat rikliga. Dessutom har jag nu Metoprolol (depottablett) 50 mg på morgonen. Har även testat en kortverkande betablockad.

Undrar därför- ni som medicinerar- vad har haft effekt och i vilken dos?

Har ni kunnat sluta eller provat att sluta med mediciner?

Är så trött på detta nu!

Jag har mest besvär på morgonen- förmiddagen, när barnen kinkar, någon annan? Märker också att jag har mest besvär på helgerna- minst när jag är ensam.

• hemlis
    blomsterflicka skrev 2009-03-16 09:49:48 följande:
    Hej alla!Tänkte bara höra lite med er som medicinerar mot extraslag. Jag har nu tagit Zoloft (Sertralin) 50 mg i 5 veckor, märker lite effekt på humöret, men extraslagen är oförändrat rikliga. Dessutom har jag nu Metoprolol (depottablett) 50 mg på morgonen. Har även testat en kortverkande betablockad.Undrar därför- ni som medicinerar- vad har haft effekt och i vilken dos? Har ni kunnat sluta eller provat att sluta med mediciner?Är så trött på detta nu! Jag har mest besvär på morgonen- förmiddagen, när barnen kinkar, någon annan? Märker också att jag har mest besvär på helgerna- minst när jag är ensam.
    Hej!

När jag gjorde alla mina utredningar så sa hon att det finns ingen bra medicin för just extraslag, det kan hjälpa lite, men långt ifrån alla får någon som helst förbättring av medicin, därför rekommenderade hon inte det till mig torts att jag har MASSOR av extraslag.
    Mina var också värst på morgonen och fm när jag var mammaledig, nu när jag jobbar känner jag inte alls av dom på samma sätt, men på kvällen och när jag ska lägga mig är de alltid omöjliga!
    Men idag tex när jag är hemma och vabbar så känner jag dom mycket mera, man kan som sagt bli tokig på dom, men jag har faktiskt accepetrat dom även om det är väldigt jobbigt mellan varven.
    Jag har Seloken ligger på apoteket om jag skulle vilja ta dom, men jag har inte gjort det, är ju rädd för dom också, hypokondriker som man är
  • LillaPinglan

Jag tar Proponolol (tror den stavas så ;) För mina extraslag och hjärt rus. Har bara tagit dom i 1 månad, är oerhört glad att jag ÄNTLIGEN fick nåt för mitt hoppande hjärta, dom fungerar rätt bra tycker jag!

• LillaPinglan

Hemlis: Känner inte av mina extraslag när jag jobbar heller! Börjar direkt när man kommer hem tyvär..

• numnum

Ni som medicinerar mot era "extrisar" , hur många extraslag har ni som ni känner av per dag? Alltså utan medicinen?
    Jag har som sagt gjort 24h-ekg och ul och fysttest för tretton år sedan då de började, har ca 3-15 per dag som jag känner av, även ibl när jag vaknar på natten o ska vända mig, irriterande.
    Var på en weekendresa för ngn helg sedan och då spårade det ur en del, för lite sömn, alkohol, mycket mat, sprang omkring o spände mig hela tiden, vilket resulterade i en konstig hjärtklappning som liksom var jämn men hård och inte så snabb, som att bara det första halva slaget av ett hjärtslag slog flera ggr i rad. . blev faktiskt lite rädd och spak efter det. . nån sm haft såna utbrott av mystiska hjärtklappningar?
    Jag har även probelm med magen och det sägs ju att nervsystemet som styr magrörelser, hjärta och svettning m.m. hänger ihop. . att folk med magproblem ofta har hjärtklappning. .

• 78Misan

Hallå i tråden nu är jag hemkommen efter 1 vecka sol o bad semester på Lanzarote Denna gången gick det ännu bättre inte så mycket xtraslag alls under resan trots en 2åring som pendlar mellan att va en gullunge till en pitbull med pms

Har en skruv lös
  • blomsterflicka

Jag har jättemycket. När det är som värst kan jag ha 5-10 per minut!

Tycker att jag fått väldigt bra effekt av medicinen (metoprolol retard) nu, besvärsfri i tre dagar!

• numnum

Vill bara nänmna att jag startat en "må bättre-blog" här på familjeliv :), har bestämt mig för att försöka vara positiv i livet! Jag kommer där att lägga ut tips om böcker filmer, musik med mera om självhjälp och feelgood! Kika gärna in då och då
    Den finns under Bloggar - Personligt - Utveckling och heter Balans för Kropp & Knopp!

• Carpe diem1981
    blomsterflicka skrev 2009-03-18 19:18:25 följande:
    Jag har jättemycket. När det är som värst kan jag ha 5-10 per minut!Tycker att jag fått väldigt bra effekt av medicinen (metoprolol retard) nu, besvärsfri i tre dagar!
    Vad skönt att du blir bättre av medicinen iallafall, det är ju inte alla som känner av någon skillnad trots medicinering.
    Själv hade jag runt 40 extraslag per minut som värst när jag var gravid, hade vartannat hjärtslag som extraslag och ibland varje såkallade kopplade VES...skitdrygt....har haft jättemkt inatt..men ska iofs ha mensen och när jag får den så kommer extraslagen som ett brev på posten oftast...
  • hemlis

Har precis som Carpe, har haft vartannat extraslag rätt mycket på sistone och då går det liksom inte att låta bli och känna dom, känns som man måste dra ljupa andetag för att få luft. Men så fort jag rör på mig brukar det bli bättre, då pulsen stiger lite.

Men just när man ligger och sitter är det omöjliga {#lang_emotions_demon}

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 8