• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Quiet thoughts
    Jillsan80 skrev 2009-05-08 16:38:37 följande:
    Ibland lyckas dom och ibland lyckas dom inte med sina "tippningar" Så jag har nog aldrig lyssnat så noga, huvudsaken det kommer ut en frisk baby Sen om det är en 3kgs baby eller 5kgs, shit the same, huvudsaken h*n kommer ut
    Ja ut lär dom nog komma på ett eller annat sätt

Måste säga att det nog oftast är huvudomfånget som är jobbigast vad jag fått veta.
    Mina har haft ganska små huvuden fast Alvin annars var stor. Så tycker jag inte han var värre att föda än Lova tex smärtmässigt.
    Så 4 kg mot 3 kg så var inte egentligen så stor skildnad, de hade bara 1 cm skildnad på huvudet omkring 34 cm båda två.
    Har vänner som klämt ut 39 cm huvudomfång och dom har haft jobbigt.
  • isee

Haha jo det är sant! Hade dock en jobbig förlossning med dottern så, hoppas kanske inte riktigt på att måsta trycka en 5 kg bebis :-P

• Garageänkan
    isee skrev 2009-05-08 13:33:45 följande:
    Tjoho. Måste fråga.... När ni varit på tillväxt UL och fått en beräknad vikt runt BF, har den stämt? (ifall barnet kommit runt det datumet)
    Nej det skiljde två kilo typ. Han skulle vara LITEN under eller ca 3 kg och var typ 4 kg när han kom bf+9 så det var inte så kul när man förväntade sig en liten.
  • Garageänkan

Jag tyckte att många sa tex på Ul och så att när man är liten så får ma inte en stor bebis osv och att min bebis sku va liten osv osv. Det var ju en tant som var från finland som var sommarvik och undrade hur man kunde uppskatta M att vara ca 3 kg när han var närmare 4 kg. Hon fick typ panik och ille sätta igång mig så fort som möjligt pga storleken.

• isee
    Garageänkan skrev 2009-05-08 16:48:02 följande:
    Nej det skiljde två kilo typ. Han skulle vara LITEN under eller ca 3 kg och var typ 4 kg när han kom bf+9 så det var inte så kul när man förväntade sig en liten.
    Oj, ja det var stor skillnad. Ska förbreda mig på en stor bebis nu tror jag..... haha, låter som att det är lika bra.
  • Quiet thoughts

Ja jag är ju väldigt liten bara 151 cm knappt 152 cm.
    och 47 kg lätt och klämde ut 4 kg eller 3960 gram för att vara exakt)
    Det är ju vad "stora" kvinnor föder fram

• Jessys

V skulle väga runt 2,9kg vid bf.

han vägde 3900
    med ett hatt mått på fina 37,5cm inte såå skönt direkt
    C hade bara 36 i hattmått men han kom ju andra vägen så

• Jillsan80

Ja huvudet är givetvis värst, Bianca hade bara 34cm och pojkarna hade båda 38cm, men det gick på 4min och 1 minut med pojkarna mot 28 min med Bianca, så jag tyckte inte att det var ngn större skillnad faktiskt

• isee

Ni som har flera barn, har det varit stor vikt-skillnad på barnen?

• Quiet thoughts
    isee skrev 2009-05-08 18:26:09 följande:
    Ni som har flera barn, har det varit stor vikt-skillnad på barnen?
    3320 gram
    3960 gram
    för att vara exakt.
Svar på tråden Ålandstråd 8