• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • snöfall

nilam: huj, otäckt men skönt att det gick att göra nåt åt! o att du nu får va hemma!

• ina2girl

Nilam: usch då krya på dig nu.

Garage: Ja en va fint gratis blöjor då eller typ matkuponger på sparis resten av ditt liv eller nåt...eller kanske bebisen skulle ha fått "sparisgubben" i kramdjursformat

• Me81

Nilam 84 skrev 2009-05-05 11:52:41 följande:

Halloj, ja kom just hem från sjukhuset. Åkte in till HC i söndags morse för att ja hade så ont i magen, vart undersökt å skickad till akuten, undersökning igen å sen fick de ringa in jour gyn läkaren som gjorde UL å så visade det sig att ja hade en 5,5cm cysta i ena äggstocken å så vart ja inlagd på gynpkl, opererad igår på em och nu kom ja precis just hem. Har duktigt ont, men sååå skönt att få va hemma
    d tycks va vanligt med cystor nu för tiden..hade ju en själv o vet fler..fast min va ju ite så stor dock..
    krya på dig!
  • Emilia82

om någon orkar släpa ett hyllplan åt mej ,om ni ska till ikea snart,hör av er isf:D vill ha till mina kokböcker och recept........

• Garageänkan

På tal om gratis blöjor: 12-22 kg finns att hämta här

• Emilia82

Nilam: krya på dej! men det är väl bättre idag?

vad gör ni andra ålänningar då?
    P bygger altan...J&T&C har Cjili(kaninen) inne och ser på pippi,den tycker säkert det är bra:D och jag lagar korvsås *mums*
    men me81 eller någon annan: hur göt man för att ej mjölet ska bli klumpar,nu får jag ju sila det,ser så 'mindre gott' ut.....fast det smakar ju ej konstigt...

• Quiet thoughts
    Emilia82 skrev 2009-05-06 15:31:22 följande:
    Nilam: krya på dej! men det är väl bättre idag? vad gör ni andra ålänningar då? P bygger altan...J&T&C har Cjili(kaninen) inne och ser på pippi,den tycker säkert det är bra:D och jag lagar korvsås *mums* men me81 eller någon annan: hur göt man för att ej mjölet ska bli klumpar,nu får jag ju sila det,ser så 'mindre gott' ut.....fast det smakar ju ej konstigt...
    rör ut det med lite vatten innan i ett glas tex?!
  • Emilia82

Quiet:men smöret och mjölet ska ju 'brynas' först,jag tänkte också på det med vatten...kanske man bara behöver bryna smöret typ?

nehe nu ska C i säng...de andra 3 familjemedlemmarna kommer hem om en stund....jag ska logga ut, sov gott!

• Quiet thoughts
    Emilia82 skrev 2009-05-06 18:24:19 följande:
    Quiet:men smöret och mjölet ska ju 'brynas' först,jag tänkte också på det med vatten...kanske man bara behöver bryna smöret typ? nehe nu ska C i säng...de andra 3 familjemedlemmarna kommer hem om en stund....jag ska logga ut, sov gott!
    jag brukar steka korven, ha i gärdde,tomatsås,kryddor,lite buljong,maizena bl.a
    Höftar allting.
    Har aldrig brynt mjöl o smör faktiskt tillsammans.
  • AasaC
    Emilia82 skrev 2009-05-06 18:24:19 följande:
    Quiet:men smöret och mjölet ska ju 'brynas' först,jag tänkte också på det med vatten...kanske man bara behöver bryna smöret typ?nehe nu ska C i säng...de andra 3 familjemedlemmarna kommer hem om en stund....jag ska logga ut, sov gott!
    Om jag gör bottenredning (att jag bryner smöret först, steker typ korv eller så och har sen i mjöl), så spär jag sen med vätska (mjölk eller vatten). Först en mindre mängd, så att det blir slätt och har sen i mer.
    Någon tycker att jag är perfekt
Svar på tråden Ålandstråd 8