• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Jillsan80
    Nilam 84 skrev 2009-05-06 21:22:00 följande:
    Vilken tur att jag inte e ensam om att INTE laga mat Här lagar ja bara mat om gåbben e borta typ... Bakar gör ja däremot gärna. Har suttit framför datorn typ hela dagen eftersom ja inte kan göra så mycket än. Å ja har hittat en massa nya saker ja ska prova baka till Melindas födelsedag på söndag... om ja är i skick på freda eller lörda vill säga... Just nu känns d inge vidare
    Här har vi likadant, jag lagar mat om maken är borta, aldrig annars. Gillar INTE att stå vid spisen, men som tur är behöver jag inte det heller

Idag fyller min bebis 1 år
  • Emilia82

Grattis benjamin!

tack får 'såstipsen' ska testa lite olika varianter,men vill att det smakar som den man växt upp med
    jag lagar gärna mat,men bakar hellre. men jag gillar ej att laga trist mat egentligen (som korvsås) jag gillar nya recept men tyvärr är jag dålig på att planera vad som ska handlas osv,men det ska bli ändrin på det nu!

nehe nu ska jag gå ut...P håller på med altanen och en älvsbyhus karl byter altan dörren som va sned...och C och jag ska fixa i trädgården:)

• Nilam 84
    Garageänkan skrev 2009-05-07 07:50:05 följande:
    Nilam 84 skrev 2009-05-06 21:57:04 följande:
    Jag hade just också kalas för alla förväntansfulla folk men jag kunde knappt stå på benen så jag köpte maries tårta och kakor på sparis... Det fick duga tycker jag... Ingen klaga iaf
    åh, maries e ju så goda!

Grattis Benjamin
  • Jillsan80
    Nilam 84 skrev 2009-05-07 09:52:27 följande:
    åh, maries e ju så goda! Grattis Benjamin
    Tack
  • ina2girl

Asac: Ja det e jobbigt att måsta ha recept men ibland hittar jag ju nya recept som jag faktiskt vill prova .

Vi sku få käka makaroner hela livet om gubben sku laga mat, bläh....

• AasaC
    ina2girl skrev 2009-05-07 17:34:13 följande:
    Asac: Ja det e jobbigt att måsta ha recept men ibland hittar jag ju nya recept som jag faktiskt vill prova . Vi sku få käka makaroner hela livet om gubben sku laga mat, bläh....
    Men makaroner kan ju också vara gott. Kanske inte varje dag, dock. {#lang_emotions_tongue_out} Pasta äter vi nog faktiskt för det mesta på vardagarna, för det går så fort att laga.
    Min man lagar ju rätt god mat ... när han väl lagar.
    Jag är perfekt
  • pillenojd

Måste flika in med lite smygreklam. Jag skaffade en husmoderssalmanacka, inte en sån där gammaldags utan denhär www.adlibris.com/se/product.aspx
    Nu är det KUL att laga mat, spännande ingredienser, ny mat varje dag, vi kan veckohandla utan att slippa ångesten när vi funderar oss blå över vad vi ska laga för mat denhär veckan...den är så himla bra!

Svar på tråden Ålandstråd 8