• Svar på tråden Ålandstråd 8
  • Quiet thoughts
    AasaC skrev 2009-05-06 20:35:50 följande:
    Jag skulle ha jätte svårt att jobba på det sättet. Däremot kan jag ju få inspiration från recept. Fast ... så älskar jag ju mat också. Samma med maken. Därför vill vi kunna laga god mat. Det är ett intresse. Egentligen är hela familjen mycket för mat och matlagning. Barnen gillar ju också att äta ... och har stor aptit ... och så vill de gärna hjälpa till att laga också. Fast egentligen tycker jag det är roligare att baka. Min pappa är bagare och har bakat väldigt mycket ... både med och utan mig. Så jag har väl lärt mig en del. Visserligen jobbade han inte som bagare under min uppväxt. Han jobbade med det som ung. Sen jobbade han på Scania i nästan 30 år. Sen gifte han sig, sa upp sig från sitt jobb, flyttade långt bort och efter ett tag som arbetslös, så fick han jobb som bagare igen.
    min morbror har jobbat på scania
    mååååånga år. undrar om han möjligen känner din pappa då

han jobbade så länge att han fick guldklocka t.om
  • AasaC

Haha, det var ju lite lustig {#lang_emotions_laughing} ... jag sa ju att jag är den som gömmer plattor på hemma. Så gick jag ut till köket för en stund sen och tyckte det kändes lite varmt, så jag kollade på spisen ... då hade jag glömt plattan på sedan maten ... över 3 timmar tidigare. {#lang_emotions_embarassed} Visserligen på låg värme, men ändå ...

Någon tycker att jag är perfekt
  • Quiet thoughts
    AasaC skrev 2009-05-06 20:38:07 följande:
    Haha, det var ju lite lustig  ... jag sa ju att jag är den som gömmer plattor på hemma. Så gick jag ut till köket för en stund sen och tyckte det kändes lite varmt, så jag kollade på spisen ... då hade jag glömt plattan på sedan maten ... över 3 timmar tidigare. Visserligen på låg värme, men ändå ...
    OJ
    den va inte röd då? Av hettan
  • AasaC
    Quiet thoughts skrev 2009-05-06 20:38:04 följande:
    min morbror har jobbat på scania mååååånga år. undrar om han möjligen känner din pappa då han jobbade så länge att han fick guldklocka t.om
    Det är måååånga som jobbar på Scania ... flera tusen bara i Södertälje. Pappa fick också guldklocka. Peppes pappa jobbade på Scania i över 30 år och Peppe har också jobbat på Scania (tror han jobbade där i ca 10 år från och till).
  • AasaC
    Quiet thoughts skrev 2009-05-06 20:40:00 följande:
    OJ den va inte röd då? Av hettan
    Jo, lite röd var den, men inte så pass ändå.

Peppe blev ju inte så glad, dock, när jag berättade för honom.
  • Quiet thoughts
    AasaC skrev 2009-05-06 20:40:35 följande:
    Det är måååånga som jobbar på Scania ... flera tusen bara i Södertälje. Pappa fick också guldklocka. Peppes pappa jobbade på Scania i över 30 år och Peppe har också jobbat på Scania (tror han jobbade där i ca 10 år från och till).
    Haha ja då är det värre fast roligt om de skulle vetat vem som va vem.
    När vi vet vilka vi är.
    Nu blev det flummig utläggning
  • AasaC
    Quiet thoughts skrev 2009-05-06 20:42:01 följande:
    Haha ja då är det värre fast roligt om de skulle vetat vem som va vem. När vi vet vilka vi är. Nu blev det flummig utläggning
    Ja, lite kul kunde det ju vara.
    Klart att några scania-anställda känner varann åtminstone. Så det är ju inte heeelt omöjligt, även om chansen är rätt liten.
  • Quiet thoughts
    AasaC skrev 2009-05-06 20:45:31 följande:
    Ja, lite kul kunde det ju vara. Klart att några scania-anställda känner varann åtminstone. Så det är ju inte heeelt omöjligt, även om chansen är rätt liten.
    Ja någon måste ju känna någon av alla...även om de är många...
    Min morbror är en bit över 60 också.

Fast din pappa är väl ännu lite äldre
  • AasaC
    Quiet thoughts skrev 2009-05-06 20:48:03 följande:
    Ja någon måste ju känna någon av alla...även om de är många... Min morbror är en bit över 60 också. Fast din pappa är väl ännu lite äldre
    Nej, min pappa är också i den åldern ... 61 år är han (fyller 62 i höst).
  • Jessys

Här lagar sambon så gott som all mat.. ja är inge vidare på matlagning inge vidare på bakning heller. det enda ja är bra på är drömtårta

Svar på tråden Ålandstråd 8