• blåhimmel

bonusbarn i vår säng?

har en snart 8 årig bonusdotter som bor hos oss varannan vecka. vi har inga problem med varandra, vi kommer bra överens men när det gäller läggdags kommer det. Hon börjar gråta och skrika om hon inte får sova i vår säng. MIn sambo försöker förklara för henne att hon är stor flicka nu och att det är dags för henne att sova i sin egen säng. men det tycks inte hjälpa. när hon börjar gråta är det som att min sambo ger med sig. hon somnar i vår säng sen får han bära över henne i sin säng för ja har sagt att ja inte vill ha barn i sängen. det tycker ja är jätte bra men ja skulle vilja att hon även somnar i sin egen säng. sen mitt i natten kommer hon in till oss igen.Jag gillar inte detta. Vad ska vi göra för att få henne att sova i sin egen säng o även stanna kvar där hela natten. hon säger att hon är rädd. hon vill inte va ensam. vad ska man säga o göra? för egentligen vill ingen av oss att hon ska va i vårt sovrum vid läggdags.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-24 12:25
    tycker endel inlägg inte har något sammanhang med mitt problem......men ja tror vi kommer lösa problemet nu genom tips från er. tack!

• Svar på tråden bonusbarn i vår säng?
  • IrreVirre

Tycker a den som skrev tråden får skylla sig själv. Jag tyckte inte tråden handlade om att jag inte ville ha mitt barn i sängen utan att jag ville inte ha mitt bonusbarn i sängen. Handlade inte om sömnsvårigheter i stort utan om att mitt bonusbarn grejar inte att sova hela natten men i våran säng får hon inte vara.

• Gremlin666

mia mamma skrev 2009-02-20 11:23:04 följande:

Oj, vad olika funtade vi är. Jag kan nog ha vems barn som helst sovande och dreglande i min säng. Har förvisso inga bonusbarn men har tidigare i livet jobbat som barnflicka i USA och då kom de grabbarna ofta in till mig och ville sov, Helt ok! Har vid flera tillfällen också haft kompisars barn i olika åldra sovande i våran säng och sedan när de skall hem så är det säkert lite saliv, svett ja vet inte allt i vår säng men "so what"
    Jag skrattar ihjääääääääl mig!!!

Du har alltså inte ens några bonusbarn utan jämför det med några barnflickebarn???

Shit...

Vi två har nog diskuterat färdigt
  • Gremlin666

annasahlup skrev 2009-02-20 13:43:01 följande:

Gremlin666, du har missförstått vad det handlar om när man går in i ett förhållande med en man som har barn. Du borde bara träffa män utan barn.Att din mans tidigare förhållande inte fungerade och att de valde att separera har inget att göra med din friskrivning av ansvar. En vuxen människa, som du talar om, tar sitt ansvar genom att bli familj med ens nya partners barn. Det är inte HANS barn utan nu DITT bonusbarn. Du behöver inte ha barnet sovandes i sängen men TS och några andra tidigare har tydligt visat att de kan tänka sig att ha SITT barn i sängen, det är där det inte är okej. Att barnet tidigare har gått igenom en separation innebär att du gör ALLA en tjänst, dig själv med i längden, genom att försöka skapa extra trygghet den närmsta tiden.Om man inte står ut med "andras" barn ska man inte bli tillsammans med människor som har barn.SÅ enkelt är det!
    Ser inte barnet som något "bonus"barn utan det är och kommer förbli min sambos barn sedan innan och inget annat.
    Jag har inte missförstått någonting, jag är helt på det klara med hur jag vill ha det.
    Jag har inte tvingat någon under mordhot att bli tillsammans med mig och skaffa barn med mig utan det skedde helt frivilligt.
    Han tar sitt ansvar som pappa vilket han ska göra och han tar hand om sina barn, precis som jag tar hand om mitt.
    Synd att de flesta inte förstår hur det är att vara i sitsen att komma i kontakt med ett barn som utvecklas till någonting som är så långt ifrån det man tycker om, man har offrat sig o ch ställt upp men det har bara blivit pannkaka pga barnets beteende och uppfostran.
    Ingen kan lära sig att tycka om, än mindre älska, en människa där personlighet och uppfostran skapat en individ som har alla de egenskaper man långt ifrån uppskattar.
    Att då ha den i samma säng klingar illa för sin egen trivsel och jag må vara egoist men jag vill försöka trivas i mitt hem och jag vill ha åtminståne en fristad i hemmet och det är min säng.
    Barnet finns på de allmänna ytorna, det har jag fått svälja men min säng? Nä du.

Att mitt barn, det gemensamma som är en utav de tre som ingår i min familj får sova där anser jag är en självklarhet.
    Han är inte ens ett år och har pga bonusen inte ett eget rum att sova i då det uppenbarligen är viktigare att det barnet som inte ens bor här utan bara dyker upp varannan vecka ska ha ett eget rum.
    Jag är såpass både snäll och förstående att jag tillåter det, trots att det är mitt hus som sambon flyttat in i och vi har trångt med plats.
    Mitt barn får ha sina leksaker i köket och vardagsrummet, så vi får gå och snubbla på dem dagar i ända, även detta då en dominoeffekt på att sambons barn sedan innan blir bortskämt med eget rum.
    Jag är otroligt godhjärtad som tillåter det, hade lika gärna kunnat säga att det rummet numera tillhör bebisen.
    Det barnet som bor här på riktigt med sin familj.
  • IrreVirre

Vadrför verkar alla vara emot sina bonusbarn!!!

Gremling666: Vad är det för skillnad på bonusbarn eller värdefamiljens barn. Dregglar o svettas bonusbarnen mera kanske. Jag vet inte har varit aupair och har bonusbarn men jag kan inte se skillnaden förutom namnet och att jag fick betalt för att ta hand om aupairbarnen.

Fattar inte heller denna hysteri över sina bonusbarn. Måste kännas jättedumt när man lördagsmyser i sängen och bonusbarnen får stå o titta på. Eller när de själva kommer på att de behandlas olika. Bara att skita i var alla sover bara det passar alla alltså går barnet först givetvis då den inte själv har valt situationen. Och som det verkar här inne är nästan alla bonusbarn lika gamla när de hade sömnproblem så det är ju en fas de ska gå igenom som alla andra så vad hände när era bio barn är lika gamla och har sömnproblem. Blir de också visade till sina egna sängar. Kan lova att ni orkar kämpa mera och ser över gränserna.

• IrreVirre

Vadrför verkar alla vara emot sina bonusbarn!!!

Gremling666: Vad är det för skillnad på bonusbarn eller värdefamiljens barn. Dregglar o svettas bonusbarnen mera kanske. Jag vet inte har varit aupair och har bonusbarn men jag kan inte se skillnaden förutom namnet och att jag fick betalt för att ta hand om aupairbarnen.

Fattar inte heller denna hysteri över sina bonusbarn. Måste kännas jättedumt när man lördagsmyser i sängen och bonusbarnen får stå o titta på. Eller när de själva kommer på att de behandlas olika. Bara att skita i var alla sover bara det passar alla alltså går barnet först givetvis då den inte själv har valt situationen. Och som det verkar här inne är nästan alla bonusbarn lika gamla när de hade sömnproblem så det är ju en fas de ska gå igenom som alla andra så vad hände när era bio barn är lika gamla och har sömnproblem. Blir de också visade till sina egna sängar. Kan lova att ni orkar kämpa mera och ser över gränserna.

• Gremlin666

IrreVirre skrev 2009-02-20 21:24:25 följande:

Vadrför verkar alla vara emot sina bonusbarn!!!Gremling666: Vad är det för skillnad på bonusbarn eller värdefamiljens barn. Dregglar o svettas bonusbarnen mera kanske. Jag vet inte har varit aupair och har bonusbarn men jag kan inte se skillnaden förutom namnet och att jag fick betalt för att ta hand om aupairbarnen. Fattar inte heller denna hysteri över sina bonusbarn. Måste kännas jättedumt när man lördagsmyser i sängen och bonusbarnen får stå o titta på. Eller när de själva kommer på att de behandlas olika. Bara att skita i var alla sover bara det passar alla alltså går barnet först givetvis då den inte själv har valt situationen. Och som det verkar här inne är nästan alla bonusbarn lika gamla när de hade sömnproblem så det är ju en fas de ska gå igenom som alla andra så vad hände när era bio barn är lika gamla och har sömnproblem. Blir de också visade till sina egna sängar. Kan lova att ni orkar kämpa mera och ser över gränserna.
    Man har oftas större tålamod gällande sina egna barn, det är väl inget konstigt med et?
    Om inte så vore fallet hade sambons barn sedan innan åkt ut med huvet före för ett år sedan eller två och då hade det varit sambon som hade varit den som satt foten i arslet på honom.

Och gällande hela den här biten "barnet har inte valt"

Jag har inte valt barnet heller.

Jag har valt min sambo och han valde mig.

Om jag hade ägt en häst hade inte han per automatik blivit hästägare och behövt börja rida, mata, mocka och sköta den för att han flyttade ihop med mig, hade han haft en lastbil hade jag inte per automatik blivit ägare till en lastbil och behövt dela något ansvar med honom angående varken skötsel, service eller tankning.

Min häst, hans lastbil, hans barn.

Ser f.ö fram emot då vårat gemensamma barn kommer upp i den åldern.

Då har förhoppningsvis barnet sedan innan slutat komma hit, skaffat ett eget place, kanske t.o.m skaffat sig någon annan att igla på
  • Rebecca Rydberg

Jag hade samma problem som du har och vi hittade en rätt rolig lösning. Vi köpte nya sängar till barnen (det var dags) och satte oss ner med alla barnen och lade fram följande innan vi åkte och köpte dom: Efter att ni fått egna nya fina sängar så har vi våran Vuxensäng och ni har era speciella fina sängar och vi får inte sova i era egna sängar och inga barn får sova i vuxensängen. Efter det var det ingen som vaknade på natten alla sov natten ut. och inget prat mer om saken. vi kanske bara hade tur, men det kan nog kanske funka för andra också.

• pyretochbönan0809
    Rebecca Rydberg skrev 2009-02-20 23:17:13 följande:
    Jag hade samma problem som du har och vi hittade en rätt rolig lösning. Vi köpte nya sängar till barnen (det var dags) och satte oss ner med alla barnen och lade fram följande innan vi åkte och köpte dom: Efter att ni fått egna nya fina sängar så har vi våran Vuxensäng och ni har era speciella fina sängar och vi får inte sova i era egna sängar och inga barn får sova i vuxensängen. Efter det var det ingen som vaknade på natten alla sov natten ut. och inget prat mer om saken. vi kanske bara hade tur, men det kan nog kanske funka för andra också.
    vilken rolig lösning! kul at det fungerade
    Vår älskade Saga 5/7 - 08 och älskade bönan i magen, bf 26/8-09
  • J3O

IrreVirre skrev 2009-02-20 21:24:25 följande:

Måste kännas jättedumt när man lördagsmyser i sängen och bonusbarnen får stå o titta på.
    Förlåt men jag skrattade när jag läste detta.

Tror du på fullaste allvar att vi ligger och "lördagsmyser" i flera timmar och så får bonusen stå i dörröppningen och titta på?
    Vi kanske t o m kallar på honom så att han ska få se?! Det är ju galet.

Haha.. Jag ser det framför mig
  • IrreVirre

J3O:Jo men enligt min tolkning ville de ju inte ha sitt b barn i sängen så varför inte tolka det så...denna sida är helt jävla sjuk.

Svar på tråden bonusbarn i vår säng?