Fortsätt kämpa, det är mitt enda tips.
Det är hur jobbigt som helst, vi har haft ett helvete under nåt år, två eller tre men det började arta sig till slut tack gode gud.
Höll på att fota ut bägge två när det var som värst, det gick så långt att jag kunde känna hatkänslor inför veckorna barnet var hos oss för det var samma visa varje kväll, natt och morgon: "vill inte" "kan inte" "känner inte för att sova"
Barnet drev oss bägge till slut till bristningsgränsen och när jag såg att sambon började gå under t.o.m han då kändes det som om måttet var rågat.
Jag var bl.a gravid när detta höll på, jag var så trött att jag blödde näsblod men jag fixade inte hela den grejen med att ha honom i min säng, han hade en egen och den var till för att användas annars behövde han inte ha ett rum öht och så kunde han och sambon sova i soffan om det nu var så att världen skulle bli ett helvete bara för att barnet fått en fix idé att inte bara hänga på oss under dagen utan nu även ville klänga på natten.
Vi provade ALLT... Utom att ha honom i sängen eftersom det inte var ett alternativ.
Nej biomammor, det var inget alternativ så häng inte upp er på det.
Vi ställde in en tältsäng, vi bäddade madrass på golvet, vi skaffade nattlampor, sagor på cd, en ljustavla med rörelse att vila ögonen på ifall han vaknade och ville ha nåt att titta på ifall han inte somnade om med en gång, vi pratade, nattade, läste, skrek (vi ÄR inte mer än männskor och i vissa länder används sömnförbud som tortyr och VI VET VARFÖR efter att ha ställts på vår spets)
BUP blev inkopplat, skolkurator och alla världens folk som kunde involveras, t.o.m Nanny Annelie ville göra ett program om oss och vår situation för att den innehöll i stort sett ALLA problem gällande sömnproblem och överdrivet närhetskrav.
För att respektera barnet tackade vi nej, han hade troligen blivit utsatt i skolan efter ett sådant program och han hade redan problem (vem hade inte fått problem socialt ifall man aldrig sover)
Han kunde stå och skrika i hallen och även ifall vi erbjöd honom att sova jämte vår säng så var det tvärstopp.
Var nog faktiskt något utav det jävligaste jag varit med om i hela mitt liv.
BUP hade inte mycket att säga utom att vi skulle fortsätta med det vi redan gjorde (utom det där med att sätta hårt mot hårt men det fattade vi med, det var i affekt det hände)
Skolpsykologen hade inte heller mycket att komma med.
Så efter några år blev det bättre, men FAN de höll på att åka ut.
Usch, kan fortfarande bli sur när jag tänker på det, att en liten människa kan störa så mycket.
Jo, biomammor, han störde.
Han var runt 6-7 nånstans då det började och det är först nu då han är 9-10 som det har bättrat sig.
Bättre är inte samma sak som bra, men vad är ett litet inbördeskrig jämfört med ett världskrig?