Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-03-03 06:54:57 följande:
    Här vakna man av att det pulsa till när ja bet ihop... Har en tand som jag rotfyllde för två år sen (på FEM besök) tandläkarn hävdar att tanden är död och att ja inte har nån känsel i den, sa hon för att försöka få mig att inte ta nån bedövning de sista gångerna, men ja kände redan då att jag hade känsel i den å villa promt ha bedövning... Den har sen gått sönder lite då å då men så lite så ja har inte brytt mig för har liksom inte lidit av det... Nu har ett helt hörn lossnat å ja den är defenitivt INTE död, känner av den helatin, det hör inte ont förutom då ja biter ihop hårt. Så nu sitter ja å väntar på att klockan ska bli halv åtta så ja kan ringa tandläkarn...så jävla trött på tandläkare så det är sjukt... hade inte kirurgen som misshandlade mig så jävla brutalt när han opererade ut visdomstanden bakom denna skadat den här tanden från början å ja hade fått en erfaren tandläkare å inte nån jävla färsking som inte kunde rotfylla från början så hade ja sluppit alla dessa problem... Det jävliga är ju att dom håller varandra om ryggen å skulle aldrig erkänna att dom kan göra fel... Jag kommer be dom dra ut tandfan nu om dom ska börja borra å greja i den för av erfarenhet från en annan tand i munnen så har ja sån jävla skitkvalite på mina tänder att det kommer inte hålla med en lagning till... den andra tanden fick dras ut för att den fall sönder ju mer dom laga...oj va långt det blev, men ja e lite irriterad på folktandvården!
    sänder din många styrkekramar.

vad ska ni hitta på idag?här ska det städas,tvättas och så ska jag gå igenom det andra förrådet
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-03 09:23:22 följande:
    USch! Det här får mig att tänka på att jag faktiskt inte varit hos tandläkaren (eller så hette det kanske inte i grundis) sen jag gick i åttan i grundskolan. Men nu har svärmor varit på mig och sambon om att vi måste göra lite kontroller emellanåt... varför skall man behöva krångla med något som man inte har ont av????
    samma här.tyvärr har jag rejäl tandläkarskräck pga en händelse i barndommen.tandläkaren går jag bara till vid akuta fall.
  • Familjetrollet

snart blir jag tokig på hunden som bara gnyr hela tiden.han fattar inte att han ska låta den äldre tiken få vara ifred.tur att man har grind i lägenheten så man kan sära på dem.

vart är solen?vill ha sol nu!mulet och blask är så tråkigt.

vad ska alla hitta på i helgen?här blir det fullt upp då sonen och hans kompis kommer hit

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-03 09:40:59 följande:
    Precis, samma här... det är väl därför jag aldrig varit där =) Har bara på de där gratiskontrollerna som de skickade en på i grundis. Då var det typ lite putsning och bananklister sen fick man gå hem igen.
    Nej just därför drar man sig för att gå dit. Men kanske skall passa på när jag har lite pengar över (som om det någonsin skulle inträffa). Min sambo var på undersökning och fick sen en ny tid för att dra ut en tand med mera... 13000 kr gick det på då. Så jag vet ju varför han drar sig för att gå till tandläkaren.. men han skulle nog behöva gå dit och fixa lite i käften. Jag har tack och lov aldrig haft hål i någon tand, men jag vet inte hur det ser ut nu... inget synligt i alla fall.
    tandläkaren är svindyr.själv har man usel tandkvallitet.den dagen man har pengar över efter alla utgifter så får det bli tandläkaren
  • Familjetrollet

gaaaah nu kan man inte citera inlägg.ush för nya FL

• Familjetrollet

jag trycker på rätt knapp men det står bara fel på sidan längst ner.

funkade att citera förut idag.

jag ger upp. får se om FL funkar senare som det ska

dock har solen kommit hit nu

finns det nån som söker efter en hokus okus matstol till barn.har en som måste bort pga platsbrist

• Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-03 11:17:47 följande:
    Hade du en cykel med stödhjul som du ville bli av med så är vi intressserade om den är i fint skick.
    ja nu funkar det!
    vi har en fin cykel med stödhjul.knappt använd då stora tösen fik fel stl på cykeln .kan kika på cykeln under dagen.har för mig att det saknas luft i bakhjulet
    dinana skrev 2009-03-03 12:09:30 följande:
    Nej vi hade ingenting innan hon kom. Hade inte haft en tanke på att köpa saker. Vi skulle nämligen flytta i början av januari och hade planerat att köpa alla saker sen när flytten var klar. Molly var beräknad i slutet av januari.. men jag kan ju säga att man aldrig skall planera saker... Molly kom den 16e december. Så julafton spenderades på sjukhuset, fast vi fick åka till släkten för några timmar. Vi kommer nog inte heller ta reda på könen.. även om jag faktiskt ville det först, men när hon ändå inte kunde se något på UL i v 20 så sket vi helt i det. Men troligtvis är det en flicka, fast jag hoppas på en pojke. Har köpt en rosa mjuklift till vagnen nu så jag skiter helt i vad det är för kön på ungen... bara h*n tycker om rosa.
    vad för färg vagnen har spelar ju ingen roll.jag har haft rosa vagn till sonen.töserna har haft vagnar med pojkfärger
  • Familjetrollet

äntligen har det blivit lugnt hemma.har rensat ännu mer,jag som trodde att vi hade sålt alla barnprylar har visst tagit fel.så nu får det bli en del till blocket under veckan.

här ska man ut om en timme igen och sen ska det fortsättas rensas hemma

• Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-03-03 12:06:12 följande:
    Måste få visa upp mina ögonstenar  Klickbar
    så söta gossarna är.underbara smile
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-03 12:27:28 följande:
    okej, men är intresserad i så fall... en ny slang är ju inte så krångligt att fixa..
    jag kollar cykeln under dagen.inboxar dig senare
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!