• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:03:40 följande:
    Jag har fått viktnojja! Det har satt sig i mitt huvud, tänker på vikten hela tiden o grinar för att jag inte går ner fort nog. Det går åt helvete med dieten, eller jag dricker ju den till frukost o till middag, men sen blir det vanlig lunch eller en macka här eller där, inte bra ju! Jag vill köra ren kur! Men jag pallar det inte o nu när jag vägde mig imorse så hade jag gått upp 4 hg! Då grinade jag som en tok, förstår ni då att detta har etsat sig fast i mitt huvud, jag blir galen snart!! Jag vill gå ner i vikt men samtidigt kunna äta mat, men det går inte! Visserligen har midjemåttet gått ner en hel del, men ändå. O träna blir det inte så jättemånga ggr per vecka längre, alltid nåt som kommer i vägen. Hade jättegärna velat gå på vattengympa på torsdag, men sambon ska iväg med jobbet då o kommer hem sent o vi har ingen barnvakt, skit!
    Men gumman då. Ja vet EXAKT hur du känner... Blir gaaaalen på att gå o vara hungrig hela tiden när ja kör med detta med. O att äta mat o gå ner funkar inte så bra för mej heller.. Men sen kan de för min del vara minipillren som för att de "låser sig".. Men ett råd är nog nästan att köra med Cambridge istället. Ja upplevde att ja blev mättare på deras än på Alevon. Visst de e lite dyrare, men ja tror i längden att de e värt de. Men nu ska ja nog släppa vikt nojjan och äta mindre och inget godis o skit, o försöka komma ut varje dag på en lång promenad.. Kan försöka peppa varandra lite om du vill.
    Marko 031103, Filip 080621
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:03:40 följande:
    Jag har fått viktnojja! Det har satt sig i mitt huvud, tänker på vikten hela tiden o grinar för att jag inte går ner fort nog. Det går åt helvete med dieten, eller jag dricker ju den till frukost o till middag, men sen blir det vanlig lunch eller en macka här eller där, inte bra ju! Jag vill köra ren kur! Men jag pallar det inte o nu när jag vägde mig imorse så hade jag gått upp 4 hg! Då grinade jag som en tok, förstår ni då att detta har etsat sig fast i mitt huvud, jag blir galen snart!! Jag vill gå ner i vikt men samtidigt kunna äta mat, men det går inte!Visserligen har midjemåttet gått ner en hel del, men ändå.O träna blir det inte så jättemånga ggr per vecka längre, alltid nåt som kommer i vägen. Hade jättegärna velat gå på vattengympa på torsdag, men sambon ska iväg med jobbet då o kommer hem sent o vi har ingen barnvakt, skit!
    Försök att inte hänga upp dig så mycket på vad vågen visar! du har väll börjat röra på dig mer å då bildas det muskler, muskler väger mycket mer än fett. Sen kan ja rekomendera dig att försöka ta minst en rask lite längre promenad om dan, kanske när lillkillen sak sova för då kan du ju ha ahn med dig i vagnen ?! du säger ju själv att midjemåttet har minskat å det är mer sånna tekten du ska kolla efter.. tror inte du ska ha som mål att väga lika lite som du har gjort för din kropp har förändras, skulle ja ner till 50 kg igen så skulle ja inte se klok ut...

Det är jätteviktigt att inte stirra sig blind på vågen!

Sen vill ja inte låta grinig eller nåt sånt men ja tror inte det är ett dugg bra att hålla på med massa pulver å soppor och liknande, det ökar bara risken för så kallad jojobantning.. för när man "svälter" kroppen (som man faktist gör med sånt) så vänjer sig kroppen vid det å då tappar man självklart vikt men sen när man börjar äta riktig mat istället så kommer man gå upp igen.
    Så försök så mycket som möjligt att äta vanlig mat, kanske i mindre portioner å lite nyttigare men framförallt röra på sig mer, träna mer. DÅ kommer du få en hälsosam viktminskning som kommer hålla i sig + att man mår såå mycket bättre...
    Åh vad jag längtar
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-03-10 19:23:44 följande:
    Försök att inte hänga upp dig så mycket på vad vågen visar! du har väll börjat röra på dig mer å då bildas det muskler, muskler väger mycket mer än fett. Sen kan ja rekomendera dig att försöka ta minst en rask lite längre promenad om dan, kanske när lillkillen sak sova för då kan du ju ha ahn med dig i vagnen ?! du säger ju själv att midjemåttet har minskat å det är mer sånna tekten du ska kolla efter.. tror inte du ska ha som mål att väga lika lite som du har gjort för din kropp har förändras, skulle ja ner till 50 kg igen så skulle ja inte se klok ut...Det är jätteviktigt att inte stirra sig blind på vågen!Sen vill ja inte låta grinig eller nåt sånt men ja tror inte det är ett dugg bra att hålla på med massa pulver å soppor och liknande, det ökar bara risken för så kallad jojobantning.. för när man "svälter" kroppen (som man faktist gör med sånt) så vänjer sig kroppen vid det å då tappar man självklart vikt men sen när man börjar äta riktig mat istället så kommer man gå upp igen.Så försök så mycket som möjligt att äta vanlig mat, kanske i mindre portioner å lite nyttigare men framförallt röra på sig mer, träna mer. DÅ kommer du få en hälsosam viktminskning som kommer hålla i sig + att man mår såå mycket bättre...
    Du har så rätt!
    Min kompis som läser om hälsa och träning på universitetet säger samma sak. Han sa att man oftast går upp allt och lite till när man håller på med pulverdiet. Det man får är ett snabbt resultat, men sen när man ska äta vanligt igen så är kroppen inställd på svält och suger åt sig allt extra mycket.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Mizzz
    JePaLuLi skrev 2009-03-10 19:27:51 följande:
    Du har så rätt! Min kompis som läser om hälsa och träning på universitetet säger samma sak. Han sa att man oftast går upp allt och lite till när man håller på med pulverdiet. Det man får är ett snabbt resultat, men sen när man ska äta vanligt igen så är kroppen inställd på svält och suger åt sig allt extra mycket.
    helt rätt.. dessutom kan viktnedgången utebli om man äter för lite. om kroppen får mindre än 1300 kcal så kommer den spara mer än annars, dvs, man går ner mer om man äter utan att svälta sig än om man svälter..
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-03-10 19:23:44 följande:
    Försök att inte hänga upp dig så mycket på vad vågen visar! du har väll börjat röra på dig mer å då bildas det muskler, muskler väger mycket mer än fett. Sen kan ja rekomendera dig att försöka ta minst en rask lite längre promenad om dan, kanske när lillkillen sak sova för då kan du ju ha ahn med dig i vagnen ?! du säger ju själv att midjemåttet har minskat å det är mer sånna tekten du ska kolla efter.. tror inte du ska ha som mål att väga lika lite som du har gjort för din kropp har förändras, skulle ja ner till 50 kg igen så skulle ja inte se klok ut...Det är jätteviktigt att inte stirra sig blind på vågen!Sen vill ja inte låta grinig eller nåt sånt men ja tror inte det är ett dugg bra att hålla på med massa pulver å soppor och liknande, det ökar bara risken för så kallad jojobantning.. för när man "svälter" kroppen (som man faktist gör med sånt) så vänjer sig kroppen vid det å då tappar man självklart vikt men sen när man börjar äta riktig mat istället så kommer man gå upp igen.Så försök så mycket som möjligt att äta vanlig mat, kanske i mindre portioner å lite nyttigare men framförallt röra på sig mer, träna mer. DÅ kommer du få en hälsosam viktminskning som kommer hålla i sig + att man mår såå mycket bättre...
    Så rätt så rätt!

Jag gick ned runt 15 kg innan Lucas med att äta mindre portioner och onyttigheter och rörde på mig mera. Att leva på soppor och andra dieter skulle aldrig funka för min del.
    Hoppas bara på att jag kan ta tag i det igen sen när Liten kommit ut.
    Har en kompis som levde på endast flytande jättelänge, följde nåt program, och precis som jag sa till henne innan så gick hon ju upp så fort hon började med lite vanliga mat igen.

Becka - strunta i att kolla på vågen på ett bra tag, mät istället kring magen, lår osv. Eller så gör du inget av det på ett bra tag.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • Fru T

Min mamma är ett jättebra exempel på hur det blir om man går ner av svält, hon har rasat i vikt många gånger.

Hon har fastat,, druckit pulver, ja allt. hon har blivit jättesmal av vissa å av vissa har det inte hänt nånting. men efter varje diet är avslutad så har hon flygit upp i vikt igen å då blivit större än innan hon började...

Det är inte nyttigt för kroppen och organen blir lidande

ända gångerna hon har gått ner å stannat där är när hon inte äns planerat att gå ner, hon har ätit som vanligt men har rört på sig mer, ridit å hållt igång.

Åh vad jag längtar
  • dinana

Häe gick man ner 20 kilo på pulverdiet... så det är nog väldigt olika från person till person.. men nu får jag allt ta å vänta till sommaren/hösten innan jag kan börja banta bort alla överflödiga kilon.

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Leos och Vincents mamma

Ni har så rätt allihopa! Jag vet om allt detta, men eftersom jag vet att jag har klarat att gå ner massor i vikt förut med pulver så vill jag så gärna nu med. Men då när jag gjorde det förut så hade jag inga barn, nu känner jag att jag orkar verkligen inte bara leva på pulver eftersom jag måste orka ta hand om barnen oxå.
    Jag vill såå gärna ner i vikt, en del kanske inte tycker det är så viktigt, eftersom det finns de som väger mer än mig, men för min egen del så är det viktigt att kunna gå ner de där jäkla 10 kilona.
    Mat för mig egentligen är inte nåt bekymmer, vi äter bra mat hemma o jag har aldrig varit nån storätare, äter redan små portioner o har alltid gjort. Boven för mig är sötsaker, jag blir knäpp! Jag vill ha godis varje dag (har dock blivit ganska så bra nu så nu äter jag det bara på helgen, antingen fredag eller lördag), jag är sugen jämt! Så där ligger det stora bekymmret för mig.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!