• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:48:31 följande:
    Hur gjorde du då? Drack du det bara o inget annat o hur lång tid drack du det?
    Man måste nog variera lite... jag drack i stort sett 2-3 portioner om dagen... (tror de säger 5 på paketen)... men det där kan man ju variera lite allt eftersom... det är ju svårt att börja med fullkuren direkt. Sen blev det mycket frukt och vatten coh alla dessa gosa chokladbarer som finns att köpa. Sen kan man ju göra massa gosa smoothiesar med pulverdryckena... och glass =) Det är ju bara att låta fantasin flöda. Tror inte att jag höll mig baar till dryckerna.. men ju längre man håller på med dem ju mindre sugen blir man ju på annat. Det är som med godis.. slutar man helt med godis, så försvinner ju godissuget till slut.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Leos och Vincents mamma
    Mizzz skrev 2009-03-10 19:56:04 följande:
    mkt vatten och frukt kallas det nejvars, men det brukar funka jätte bra mot både hunger och sötsug!
    O vatten kan jag inte dricka mycket alls av. Kan verkligen bara dricka när jag verkligen är jättetörstig. Tycker annars att det smakar jätteilla.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:56:32 följande:
    Är det krom tabletter du menar? Min mamma pratade om det.
    Hur mkt vatten dricker du nu om dagen??
    Marko 031103, Filip 080621
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:58:23 följande:
    O vatten kan jag inte dricka mycket alls av. Kan verkligen bara dricka när jag verkligen är jättetörstig. Tycker annars att det smakar jätteilla.
    försök att lära dig
    Åh vad jag längtar
    dinana skrev 2009-03-10 19:57:19 följande:
    Man måste nog variera lite... jag drack i stort sett 2-3 portioner om dagen... (tror de säger 5 på paketen)... men det där kan man ju variera lite allt eftersom... det är ju svårt att börja med fullkuren direkt. Sen blev det mycket frukt och vatten coh alla dessa gosa chokladbarer som finns att köpa. Sen kan man ju göra massa gosa smoothiesar med pulverdryckena... och glass =) Det är ju bara att låta fantasin flöda. Tror inte att jag höll mig baar till dryckerna.. men ju längre man håller på med dem ju mindre sugen blir man ju på annat. Det är som med godis.. slutar man helt med godis, så försvinner ju godissuget till slut.
    Ok, men det är ju det jag oxå gör, dricker 2-3 påsar om dagen. Sen blir det inte mycket mera annat som jag äter eller dricker. Men det kan slinka ner en macka eller nåt nångång ibland eller riktig mat, som idag när vi åt lunch ute. Jag vill köra en ren kur med BARA pulver o INGET annat, inte en liten smula ens.
  • Marayah
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:58:23 följande:
    Hhihi, så skojj att vi skrev samidigt. En bov e ju att man dricker för lite med. O ja e precis lika dan som du, kan inte dricka om ja inte e törstig. Nyss fick ja trycka i mej vatten för ja har huvudvärk. O ja kan säga att den dämpades av lite vatten, altså vätskebrist.
    Marko 031103, Filip 080621
    Marayah skrev 2009-03-10 19:56:48 följande:
    Tuggummi är ett alternativ för att dämpa "tuggsuget"...
    Ja, fast när man kör extra vagansa så får man inte ens tugga tuggummi så jag vet inte om det är så bra.
    Fru T skrev 2009-03-10 20:00:16 följande:
    försök att lära dig
    Har börjat med att ha en vattenflaska framme hela tiden o småslurpar ifrån..
    Marayah skrev 2009-03-10 19:58:36 följande:
    Hur mkt vatten dricker du nu om dagen??
    Max 1 liter kanske..
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:55:29 följande:
    Nej, frukt äter jag inte så mycket av..har tappat sugen för jag är så allergisk mot nästan all frukt tyvärr, tål apelsin o banan typ o det blir trist i längden. Morötter är jag oxå allergisk emot o nötter oxå.Men jag vet att jag kan klara att inte sötsaker, för tre år sen gick jag ner 10 kg genom att enbart sluta med det, åt inget sånt på typ ett halvår. Fattar inte varför jag inte klarar det nu
    ja då är det ju lite trist kanske, men som sagt du har ju klarat det förr så då borde du ju kunna klara det igen, försök att hitta nånting som kan ersätta å lugna suget...
    Åh vad jag längtar
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!