Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:47:46 följande:
Ni har så rätt allihopa! Jag vet om allt detta, men eftersom jag vet att jag har klarat att gå ner massor i vikt förut med pulver så vill jag så gärna nu med. Men då när jag gjorde det förut så hade jag inga barn, nu känner jag att jag orkar verkligen inte bara leva på pulver eftersom jag måste orka ta hand om barnen oxå.Jag vill såå gärna ner i vikt, en del kanske inte tycker det är så viktigt, eftersom det finns de som väger mer än mig, men för min egen del så är det viktigt att kunna gå ner de där jäkla 10 kilona.Mat för mig egentligen är inte nåt bekymmer, vi äter bra mat hemma o jag har aldrig varit nån storätare, äter redan små portioner o har alltid gjort. Boven för mig är sötsaker, jag blir knäpp! Jag vill ha godis varje dag (har dock blivit ganska så bra nu så nu äter jag det bara på helgen, antingen fredag eller lördag), jag är sugen jämt! Så där ligger det stora bekymmret för mig.
nu vet ja ju inte om du redan gör det, men prova att ät mycket frukt å grönsaker när sötsuget slår till eller bara ta ett glas vatten. Att sluta äta sötsaker, dricka läsk/saft kan göra JÄTTEMYCKET.
jag är nästan ständigt sötsugen, även innan grav, å har alltid sätt till att ha frukt å grönt hemma spec morötter, DET har hjälpt mig med mitt sötsug, även vissa nötter kan man äta istället för att liksom lugna sina sötnerver