• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • dinana
    SmileyMalin skrev 2009-03-11 11:36:29 följande:
    oj oj oj vad nu skriver får se om jag hinner läsa ikapp nån dag Ultraljudet gick bra iallafall! Bara en liten bebis till allas stora förvåning och inte särskilt stor heller, blev tillbakaflyttad 3 dagar. Så vad det är som tar sådan plats i magen är fortfarande ett mysterium Känns som att jag är gravid "på riktigt" nu! Så i måndags firade jag med att köpa dom allra första pyttesmå bebiskläderna Så mysigt!
    Ja man kan ju undra. Har inte köpt så mycket bebiskläder, men så har jag ju kvar en hel del från när Molly var liten.. har ju från storlek 40 och uppåt. Dock så använder Molly en del av de minsta kläderna till sina dockor nu... men det får man ju ta och fixa sen när bebisen är ute.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Fru T skrev 2009-03-11 11:44:55 följande:
    Nu märks det att det börjar bli trångt i magen, det bökas å bufflas så gott som helatiden nu... det buktar ut här å där på magen å den är ständigt i rörelse, hon liksom prässar sig utåt... önska det fanns ett mellanting bara... för i två veckor va det ju helt kolungt å man blev sjukt orolig å nu är det rörelse helatiden iställe så ja inte får nån ro å kan knapt sitta hur ja vill för det blir så obehagligt... alltid ska det va nåt... tur att ja inte ska utsätta mig för detta igen för ja tror inte att hela den här graviditetsgrejen är nåt jag är gjord för... jag har fortfarande inte förstått vad det är som är så mysigt... vill bara att hon ska komma ut.. i morron är det bm besök igen
    Haha... känner igen det där. Men man kommer sakna det sen när bebisen väl är ute. *hihi* Jag vill ju ha flera ungar, så jag hoppas att kroppen håller ett tag till.
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2009-03-11 11:47:45 följande:
    Ja just det ja... vi får hålla tummarna för att de gör det då. Så slipper jag ta mer på a-kassan.
    havandeskapspenning får man väl bara beviljad om man har jobb, sen hur det fungerar med sjukskrivning när man är arbetslös vet jag inte, men vad ska man sjukskriva sig från när man inte gör något??
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-03-11 12:17:42 följande:
    havandeskapspenning får man väl bara beviljad om man har jobb, sen hur det fungerar med sjukskrivning när man är arbetslös vet jag inte, men vad ska man sjukskriva sig från när man inte gör något??
    Ja, det funderade jag också på. :)
    Det är ju det jag är rädd för om jag skulle bli dålig, för jag har ju inte rätt till någon a-kassa eller så i sommar. Blir jag ett ingenting då? Men förhoppningsvis ska jag ju orka jobba!
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-03-11 12:21:28 följande:
    Ja, det funderade jag också på. :) Det är ju det jag är rädd för om jag skulle bli dålig, för jag har ju inte rätt till någon a-kassa eller så i sommar. Blir jag ett ingenting då? Men förhoppningsvis ska jag ju orka jobba!
    du har alltid rätt till alfa.kassa, förvisso lägstabelopp men det är ju alltid något.
    Inte så massa insatt i det..
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-03-11 12:23:28 följande:
    du har alltid rätt till alfa.kassa, förvisso lägstabelopp men det är ju alltid något. Inte så massa insatt i det..
    nej, inte när det bara är uppehåll i studierna, det måste vara avklarade studier för att jag ska ha rätt till alfa-kassa, som jag förstår det.
  • Firstandhappy

ja du ser, vet faktiskt inte vad som gäller, om du är smart kollar du upp det med fk och ev ams redan nu innan så du vet vad som gäller sen...

Vet det sen bara att har du en anställning (dvs ett anställningsavtal) så kan du ju bli sjukskriven från det och då få sjukpenning..

• Stolt Enbarnsmamma

Tack alla för en trevlig fika igår Angående fika nästa vecka så kan jag bara tisdag. På onsdag är jag på sjukhuset hela dagen och kvällen vill ja ggärna spendera med familjen.
    Idag har vi varit till ÖF i valla. Det var kanonfint där!
    På eftermiddagen ska vi till ÖF här i ryd

Hoppas ni får en trevlig dag!

Marayah: Nathalie skickar en krya-på-dig-kram till Filip

• Fru T

jo man kan bli sjukskriven fast man är arbetslös, om man har riktiga besvär som gör att men tex inte kan söka jobb och vara tillgänglig på arbetsmarknaden... tyvärr är det inte alltid fk beviljar det bara...

Åh vad jag längtar
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-03-11 12:17:42 följande:
    Ja, fast man får ju knappast a-kassa för att bara sitta hemma. A-kassa får man ju bara om man söker jobb och är inskriven på arbetsförmedlingen väl? Jag levde på försäkringskassan ett tag när jag var gravid första gången. Men nu vet jag inte hur det funkar. Men har läst fler som fått ut sjukpenning när de är gravida trots att de är arbetslösa, så får väl hålla tummarna nu för att det går vägen.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!