• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Firstandhappy
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 12:41:24 följande:
    Tack alla för en trevlig fika igår Angående fika nästa vecka så kan jag bara tisdag. På onsdag är jag på sjukhuset hela dagen och kvällen vill ja ggärna spendera med familjen. Idag har vi varit till ÖF i valla. Det var kanonfint där! På eftermiddagen ska vi till ÖF här i ryd Hoppas ni får en trevlig dag! Marayah: Nathalie skickar en krya-på-dig-kram till Filip
    Tack detsamma för igår, synd bara att det skulle behöva ta nästan 2 år innan vi lyckades att träffas...
  • Marayah
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 12:41:24 följande:
    Tack alla för en trevlig fika igår Angående fika nästa vecka så kan jag bara tisdag. På onsdag är jag på sjukhuset hela dagen och kvällen vill ja ggärna spendera med familjen. Idag har vi varit till ÖF i valla. Det var kanonfint där! På eftermiddagen ska vi till ÖF här i ryd Hoppas ni får en trevlig dag! Marayah: Nathalie skickar en krya-på-dig-kram till Filip
    Filip kramar tillbaka och tackar!!!
    Marko 031103, Filip 080621
  • Fru T

Appropå det som stått i tidningarna om den döda 2åringen här i lkpg....

Det va inte barnets riktiga mamma som var hemma med barnet, det va styvmamman, hon har en lång historia av depprioner...
    Hon hade gett barnet ett bad, lämnat barnet i badkaret med vattnet på, gått å lagt sig för att hon mådde dåligt, utan att tänka...
    Dödsorsaken är drunkning.
    kvinnan sitter häktad för dråp, inte mord...

kan tyvärr inte avslöja min källa men jag lovar att den stämmer...

Åh vad jag längtar
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-03-11 12:46:56 följande:
    jo man kan bli sjukskriven fast man är arbetslös, om man har riktiga besvär som gör att men tex inte kan söka jobb och vara tillgänglig på arbetsmarknaden... tyvärr är det inte alltid fk beviljar det bara...
    ja det är klart man kan, men jag förstår inte varför egentligen, inte så att man bränner ut sig genom att vara inskriven på ams och sitta o söka ett par jobb i veckan...
    dinana skrev 2009-03-11 12:47:02 följande:
    Ja, fast man får ju knappast a-kassa för att bara sitta hemma. A-kassa får man ju bara om man söker jobb och är inskriven på arbetsförmedlingen väl? Jag levde på försäkringskassan ett tag när jag var gravid första gången. Men nu vet jag inte hur det funkar. Men har läst fler som fått ut sjukpenning när de är gravida trots att de är arbetslösa, så får väl hålla tummarna nu för att det går vägen.
    Jag kan förstå att man bli sjukskriven om man blir sängliggandes o inte kan resa sig över huvud taget från att "söka jobb" när man är hemma med a-kassa, men bortsett från det tycker jag inte att det finns nån anledning till det..
  • Stolt Enbarnsmamma

Har någon av er någon erfarenhet av föräldrakooperativ?

• Firstandhappy

sen vet jag att folk har fått sjukskrivningar pga halsbränna fast de varit hemma med a.kassa, men då klassar jag det nästan som rent bidragsfusk o kommer fortsätta tycka att fk och soc kan betala ut mina resterande 20% av sjuklönen när jag är hemma från mitt jobb, eller minst sänka skatten med 10%

• Stolt Enbarnsmamma
    Firstandhappy skrev 2009-03-11 12:47:58 följande:
    Tack detsamma för igår, synd bara att det skulle behöva ta nästan 2 år innan vi lyckades att träffas...
    Ja, men nu får vi se till att ses lite oftare
  • Firstandhappy
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 13:06:28 följande:
    Har någon av er någon erfarenhet av föräldrakooperativ?
    helt underbart när det fungerar, de har ett här i lambohov som jag tänkte jag skulle kolla in...
  • Mizzz
    thelifesaviour skrev 2009-03-11 12:27:13 följande:
    nej, inte när det bara är uppehåll i studierna, det måste vara avklarade studier för att jag ska ha rätt till alfa-kassa, som jag förstår det.
    Man har inte rätt till afla-kassa efter studierna heller.. Om man inte har jobbat innan, men dåf år de max ha gått 3 eller 4 år (minns inte exakt)..
  • Firstandhappy
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 13:07:50 följande:
    Ja, men nu får vi se till att ses lite oftare
    absolut...
    finns massa bra info om man googlar på föräldrakooperativ...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!