• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 09:33:32 följande:
    okej ska försöka i en vecka med kall mat och mycket vätska och frukt och funkar inte det så får jag prova tabletterna.
    Plåga dig inte för länge, men testa iaf! Funkar det inte så prova tabletter, vet att de hjälper för många. :)
  • playmate86

jo mår ju illa konstant men försöker att inte kräkas.

får se vadf barnmorskan säger på monsdag när jag och sambon ska dit för första besöket.

• thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 09:37:38 följande:
    jo mår ju illa konstant men försöker att inte kräkas. får se vadf barnmorskan säger på monsdag när jag och sambon ska dit för första besöket.
    Det låter klokt!

Ska också dit på måndag och göra glukosbelastning, urk. :( Får se hur magen klarar det, haha. Jag mår fortfarande rätt illa ibland, men nu hjälper det att äta lite.
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 09:43:17 följande:
    vad är glukosbelastning?
    Något slags sockertest, min pappa har diabetes så jag ska göra det två gånger, för att se hur jag ligger i riskzonen för graviditetsdiabetes.
  • Maria84
    thelifesaviour skrev 2009-03-15 09:31:51 följande:
    Lergian comp, är de receptfria eller måste man få de utskrivna? Annars tror jag på mycket vätska och småätande, kallt och snällt i magen, mycket frukt. :)
     Nej de åste man få utskrivna, såvida de inte har ändrat på det nu. För när jag väntade Lucas så fick jag dom utskrivna, och en annan starkare sort. Testade tre sorter och ingen hjälpte. Den här gången har jag prövat med tabletterna en gång men inte funkat så jag struntar i det och hoppas på att det går över snart istället.
    För min del funkar inte det heller Mår illa konstant hela dagarna.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • playmate86

okej min pappa har också diabetes är det något jag bör säga när jag ska dit på onsdag då eller????

• thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 09:54:59 följande:
    okej min pappa har också diabetes är det något jag bör säga när jag ska dit på onsdag då eller????
    Det kommer hon fråga om på inskrivningen.
    Vem har du fått som barnmorska?
  • playmate86

kommer inte ihåg vad hon hette... när gör man normal en inskrivining då?

jag är hypernervös för sist jag var gravid och var hon bm sa hon att allt var normal och två veckor senare på ul så visade det sig att mitt barn hade skallbråck och dödsförklarades så jag är riktigt nervös den här graviditeten

• SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-14 11:01:10 följande:

Men man ligger inte på uppvak om man gjort planerat snitt! Det är bara vid extremt akuta snitt. Jag har fått träffa mina barn direkt de plockat ut dem ur magen, sen har sambon klippt navelsträngen o sen har de gjort iordning barnen o sen har jag fått dem på bröstet o sen har de legat där konstant Sen åkte vi raka vägen från op till BB. Det där är nåt som folk har fått för sig att man måste ligga på uppvaket efteråt, det är en myt. Bara om man gjort akut snitt eller varit sövd så får man åka dit. Likadant är det en myt att barnet får ligga på neo efter ett snitt, det stämmer inte heller. Det är bara om det är nåt galet.
    jasså? men dom gör väl allt för att avskräcka folk från att vilja ha snitt
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!