• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-03-15 11:47:17 följande:
    ja skulle kunna ha en gård me alla möjliga djur på bara ja slipper grisar för DOM e läskiga
    Ja, skulle också gärna ha massor djur! Men grisar är det väl inget fel på? Höns och andra fåglar däremot, de är obehagliga. :)
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-03-15 11:52:08 följande:
    Ja, skulle också gärna ha massor djur! Men grisar är det väl inget fel på? Höns och andra fåglar däremot, de är obehagliga. :)
    ja fåglar är lite läskiga dom me, dom flaxar ju å har sig dämit

Grisar fick ja nog av när ja gick på vreta skolan, dom ÄR läskiga...

men några katter, hundar, hästar å kanske lite gätter me å nåra kaniner kanske (fast dom bits) ... det vore lagom
    Åh vad jag längtar
  • Fru T

ja å magen e lite oense den hoppar runt å far jättemycke så ja tänkte ja skulle lyckas fånga det på film me mobilen, men så fort ja tar mobilen i handen så blir det blixtstilla å så fort ja lägger ifrån mig mobilen så sätter det igång igen

Åh vad jag längtar
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-03-15 11:59:55 följande:
    ja å magen e lite oense den hoppar runt å far jättemycke så ja tänkte ja skulle lyckas fånga det på film me mobilen, men så fort ja tar mobilen i handen så blir det blixtstilla å så fort ja lägger ifrån mig mobilen så sätter det igång igen
    En busunge redan nu alltså! :)
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-03-15 12:00:52 följande:
    En busunge redan nu alltså! :)
    jupp

mannen hoppas hon leker av sig nu å är lugn när hon kommer ut, men ja tvivlar på det...
    Åh vad jag längtar
  • Stolt Enbarnsmamma
    Maria84 skrev 2009-03-14 21:39:05 följande:
    Här sitter vi och väntar på en ambulans åt sambon nu! Ringde för ett tag sen och det känns som en evighet sen jag pratade med dem!
    Hur har det gått för din sambo?
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-03-15 12:04:03 följande:
    jupp mannen hoppas hon leker av sig nu å är lugn när hon kommer ut, men ja tvivlar på det...
    Antagligen inte. :)
  • Skorpan08

Familjetrollet: Pratade med maken och han hade redan gett bort våra flyttlådor. Tyvärr.

LoV mamma: Grattis till Leo på stora dagen!

Maria84: Otäckt med din sambo, hur går det för honom?

Apropå illamående. Jag mådde illa alla tidigare graviditeter. Det sägs att man mår mer illa när man väntar en flicka. Får se om det stämmer, för då borde jag ha en med pip i magen nu.
    Mitt bästa knep mot illamående är att småäta mest hela tiden.

Jessica901001, Pernilla 940419, Ida 950223, Elin 080324,Liten BF 28 september
  • Maria84
    thelifesaviour skrev 2009-03-15 09:46:31 följande:
    Något slags sockertest, min pappa har diabetes så jag ska göra det två gånger, för att se hur jag ligger i riskzonen för graviditetsdiabetes.
     Fast det är ju inte bara därför. Jag har inte diabetes i släkten, eller ja åldersdiabetes men det beror ju lite på hur mkt man väger osv också.
    Har gjort glukosbelastning med båda grabbarna, första gången har varit värst eftersom jag fortfarande mått illa då.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • thelifesaviour
    Maria84 skrev 2009-03-15 13:31:53 följande:
     Fast det är ju inte bara därför. Jag har inte diabetes i släkten, eller ja åldersdiabetes men det beror ju lite på hur mkt man väger osv också. Har gjort glukosbelastning med båda grabbarna, första gången har varit värst eftersom jag fortfarande mått illa då.
    Ja, jo, självklart, det finns ju alltid olika anledningar till varför man får göra den, jag berättade bara varför jag måste göra det. :) För att pappa har det, annars tyckte hon inte att det behövdes även om jag är överviktig. Men anledning är väl ändå att se hur man ligger i riskzonen för grav-diabetes?
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!