• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 09:57:55 följande:
    kommer inte ihåg vad hon hette... när gör man normal en inskrivining då? jag är hypernervös för sist jag var gravid och var hon bm sa hon att allt var normal och två veckor senare på ul så visade det sig att mitt barn hade skallbråck och dödsförklarades så jag är riktigt nervös den här graviditeten
    Inskrivningen gör man kring v. 12. Kanske får du annorlunda i o m vad som hände förra gången. Du får nog alla svar du behöver imorgon. :) Ta det lugnt och tänk på lilla bebisen där inne, allt kommer att gå bra!
  • playmate86

jag hoppas verkligen det den dagen jag kommer njuta av min graviditet är när jag gjort ul och allt är normalt

• thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-03-15 10:03:24 följande:
    jag hoppas verkligen det den dagen jag kommer njuta av min graviditet är när jag gjort ul och allt är normalt
    Ja, det är så skönt, men jag har inte slutat oroa mig ändå. ;) Även om jag känner mig tokigt lugnt jämfört med innan när jag hade blödningar. Men prata med barnmorskan imorgon, hon förstår nog din oro.
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-03-15 10:04:45 följande:
    Ja, det är så skönt, men jag har inte slutat oroa mig ändå. ;) Även om jag känner mig tokigt lugnt jämfört med innan när jag hade blödningar. Men prata med barnmorskan imorgon, hon förstår nog din oro.
    Man slutar aldrig att oroa sig och ännu värre blir det när de kommer ut
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-03-15 10:07:03 följande:
    Man slutar aldrig att oroa sig och ännu värre blir det när de kommer ut
    Haha, ja, det är redan ångestladdat! ;D
  • Familjetrollet

ang graviditetsillamående
    för mig hjälpte det att tugga tuggummi ena gången andra gången blev det ca 8-10 st gröna äpplen om dagen

sista grav.mådde jag så illa att jag inte ens kunde stå upp,var mer eller mindre medvetlös och sängliggandes ,fick medicin på recept som inte hjälpte.

hoppas du får bukt med illamåendet.mitt illamående blev värre vid varje graviditet

SmileyMalin skrev 2009-03-15 09:59:43 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-14 11:01:10 följande:
    jasså? men dom gör väl allt för att avskräcka folk från att vilja ha snitt
    hur gick det på tävlingen?
  • Jen nifer
    thelifesaviour skrev 2009-03-15 09:38:37 följande:
    Det låter klokt!Ska också dit på måndag och göra glukosbelastning, urk. :( Får se hur magen klarar det, haha. Jag mår fortfarande rätt illa ibland, men nu hjälper det att äta lite.
    alltså är de rutin nu? hör fler och fler som gör de. jag har aldrig gjort de och har inte hört bm säga nått om de
    Mollys mamma
  • Jen nifer
    Jen nifer skrev 2009-03-15 10:18:10 följande:
    alltså är de rutin nu? hör fler och fler som gör de. jag har aldrig gjort de och har inte hört bm säga nått om de
    läste nu att din pappa hade de :D
    Mollys mamma
  • thelifesaviour

Jen nifer skrev 2009-03-15 10:19:23 följande:

läste nu att din pappa hade de :D
    Ja, både pappa och farmor har och morfar hade när han levde, så jag får göra två gånger. Fast egentligen tyckte hon att det var lite onödig i o m att jag har perfekta sockervärden, men de har ju som rutin och köra det då.
  • Firstandhappy
    Jen nifer skrev 2009-03-15 10:18:10 följande:
    jag har ingen i släkten som har det men får göra det 2 ggr bara för att jag är tjock!! {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!