Familjetrollet skrev 2009-03-24 11:43:01 följande:
precis alla tycker olika.jag gjorde allt för att kunna amma,jag skrek av smärta och storgrät då det gjorde så ont när ammningen inte fungerade.men den sista ammningen funkade i 4 månader.skillnaden är stor mellan att inte vilja amma eller att har försökt i flera månader och amningen inte fungerar ändå.alla har inte turen att kunna amma.men som du säger alla tycker olika och så kommer det alltid varaman har ju rätt att säga vad man tycker.jag tycker att barn föder man vaginal.man kan bara föda barn via vaginal.kejsarsnitt görs ju av läkarna och de plockar ut barnet,det föds ju inte ut.oj vad tiden går fort.såg nu att er lille gosse blir 4 månader redanch då vill jag gärnbra o imorgon.ammar du båda barnen?
Jag hade precis skrivit ett svar till dig och så försvann det bara. Typiskt fl!
Du gjorde ju vad du kunde med amningen och när det inte går längre så är det klart att man ger upp. Man ska ju må bra också. För mig har det funkat bra och då vill jag gärna fortsätta. Nej, jag ammar inte Lucas, men jag gjorde det ganska länge och på 16 månader har han bara varit sjuk en gång. Är övertygad om att bröstmjölken gjort så att han har så bra immunförsvar.
Jag håller med. Att
föda barn är att göra det vaginalt och att känna smärtan och krysta fram sitt barn
Ja tiden går jättefort, man hinner knappt med
Ska också tvätta, tycker tvätt- och diskmaskinen går hela tiden
Min blogg:
http://skruttensmamma.blogspot.com/