Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Jag betalar ALLTID så fort jag får vinnarmailet. De allra flesta är snälla och tillmötesgående och framförallt snabba att skicka varan, men nu är jag trött på en säljare som inte skickat min vara trots at det är 2 veckor sen jag vann. Hon svarar inte på varken mail eller i telefon så nu tänker jag polisanmäla henne!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-27 11:05:38 följande:
    nu har jag kikat lite på facebook.verkar betydligt bättre än lunar.ska kolla sidan mer under helgen samma här jag betalar direkt när vinnarmailet har kommit.här har jag jagat en köpare sen i måndags.inget svar trots hot om neg omdömme från min sida.så på måndag blir det ett samtal till tradera samt att köparen blir spärrad hos oss.har du kollat säljaren omdömmen?om säljaren är avstängd så brukar man inte komma nånstans utan man får räkna med att man har blivit blåst.hoppas du får dina varor
    Hon är inte avstängd än iaf. Hon har några auktioner ute. Syrran försökte också ringa, men inget svar... Blir så trött på oärliga personer!
    dinana skrev 2009-03-27 11:05:29 följande:
    Kan du inboxa mig hennes alias?
    Japp
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-27 11:38:33 följande:
    Fast hon har inte ens tio säljomdömen ännu, så hon är nog rätt ny på det där... så frågan är ju hur seriös hon är.
    Så här står det ju:
    Omdömen
    Positiva Negativa
    Senaste månaden
    6
    0
    Senaste 6 månaderna
    9
    0
    Senaste 12 månaderna
    11
    0
    Sedan registrering
    44
    0
    Unika omdömen
    38
    0
    Så nog har hon hållt på ett tag
  • JePaLuLi
    JePaLuLi skrev 2009-03-27 11:40:54 följande:
    Så här står det ju: Så nog har hon hållt på ett tag
    Oj vad knepigt det blev, men hon har iaf 44 omdömen.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-27 11:36:27 följande:
    har du kollat på hitta/eniro om du finner nått annat mobilnr eller hemtelefon nr.ring tradera så kan de maila henne.har du mailat henne genom någon annan auktion hon har ute?nä nu snöar det ännu mera'suck*här ska man strax bege sig ut med lilla "grävskopan" S som även fyller 2 år idag.just nu sover vovven vid dörrendinana jag är på tornby runt 16 beroende på när bussarna går.vet ju inte vart bussen från resecentrum till tornby går nånstans
    Ja jag hittade henne på eniro och både jag och syrran har ringt hem och till mobilen. Ska ringa sen igen från skyddat nr.
    Har mailat på hennes mail och syrran mailade genom en annan auktion. Kan man kontakta tradera och få hjälp alltså?
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-27 11:43:49 följande:
    hur är hennes andra omdömmen som säljare?vissa vågar inte lämna neg utan ger positvit omdömme med negativs varhar säljaren några egna bilder på auktionerna.oftast har oseriösa säljare bara företagsbilder från nätet på T
    Ja det är det som är så skumt. Hon har positiva omdömen, men några har skrivit om strul med leverans osv... Hon verkar ha eget företag så hon borde ju vara skraj för dåliga omdömen.
    Det är så trist bara för det var den vinst som jag gladdes allra mest åt
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-27 11:42:09 följande:
    kan du inboxa hennes alias?
    Japp
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-27 11:54:17 följande:
    USch då, det låter inte kul. HAr har man inte svällt något... förlovningsringen sitter lika bra nu som när jag köpte den =) Fast jag svullnade inget med Molly heller... däremot gick jag upp en massa i vikt... vilket jag hoppas jag slipper nu.
    Jag svällde inte heller upp nånting. Men de säger att man samlar på sig vätska lättare om det är en flicka. Om det nu stämmer, det gjorde det på mig iaf.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-27 12:05:26 följande:
    Ja jag såg det där också... leverans från utlandet är ju upp till en månad.. så du får nog ta och vänta ett tag till. Jag beställde från Kina i början av november och fick varan den 14e december... Det var i och för sig vid jul, men de skrev det i auktionen att leveranserna kan dröja en hel del när man beställer från utlandet. Och har för mig att det har en massa högtider i asien nu... så då brukar leveranserna dröja extra länge. Om det nu är därifrån hon beställer sakerna...
    Ja det hade ju varit helt ok om hon nu inte påstått att hon skickat förra tisdagen.
    Det är ju där skon klämmer att hon säger att det är skickat för längesen. Så nu skiter hon i det och är inte alls tillmötesgående.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-27 12:17:29 följande:
    Nähe du, det stämmer verkligen inte i mitt fall Jag samlade MASSA vatten! Framför allt när jag var gravid med Leo, jag gick då upp 12 kg sammanlagt o säkert 5 kg av de var nog bara vatten för fy tusen så uppsvälld jag var.
    Fy vad jobbigt. Ja jag gick ju ner 2 kg med Lucas och upp 4 med Linus så för mig har det inte varit särskilt jobbigt.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-27 12:13:26 följande:
    Man ska kontakta tradera först innan man polisanmäler, det fick jag höra när det kråmglade för mig en gång, löste sig till slut dock för det var posten som hade slarvat.Kan det inte vara så i ditt fall? Att det är postens fel?
    Men hur får jag reda på det?
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-27 12:33:52 följande:
    Jenny: Ja, det var jobbigt, jag var ju inte tjock alls utan det var vätska o sen hade jag en bamsemage, gick upp 12 kg med Leo o 8,5 kg med Vincent.Jag vet inte riktigt hur man får reda på om posten slarvat, om du fick tag i henne så skulle du ju kunna fråga exakt vart o när hon postade det. I mitt fall kom det fram utan att jag behövde göra nåt, men då fanns det ett litet brev med från posten där de bad om ursäkt för att de hade gjort fel.Du kan ju alltid kontakta tradera o fråga hur du ska göra..polisanmäla är verkligen sista utvägen o de gör inte så mycket åt det ändå.
    Nej jag förstår ju att polisen inte gör nåt åt en sån skitsak. Men hon får iaf hem ett brev om anmälan och det kan ju skrämma lite.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!