Inlägg från: Stolt Enbarnsmamma |Visa alla inlägg
  • Stolt Enbarnsmamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Idag har vi fullt upp! Nu på morgonen har vi städat! Och alldeles strax ska vi gått till ryds c och hämta ett paket som mormor skickat sen ska vi vara ute en stund! Sen ska vi till ÖF och sedan till bvc och väga och mäta N sen ska jag på akupunktur på onkologen och efter det ska jag gå en sväng på stan innan dem stänger! Sen ska jag hem och busa med N innan hon ska sova för natten!
    Ja så ser vår dag ut!

Hoppas ni får en underbar dag i det vackra vädret!

• Stolt Enbarnsmamma
    JePaLuLi skrev 2009-03-02 17:28:24 följande:
    Lucas är likadan så det hör nog till åldern att de testar lite Trots är bra som min BVC sköterska sa Underlättar ju lite när man bara vill dra täcket över huvudet Men som sagt är det bra att de har egen vilja och börjar bli självständiga. Man vill ju inte ha en mes heller
    Hehe det har du så rätt i! Vi får två små tuffa barn Vad ska ni hitta på idag?
  • Stolt Enbarnsmamma

Leos och Vincents mamma: Grattis på födelsedagen! Har du fått några paket än? *kram*

• Stolt Enbarnsmamma

Hoppas allt är bra med er! Här har vi fullt upp, eller inte just nu för N ligger och sover men vi kom hem för en stund sen från babysång, sen när hon vaknar ska vi till ÖF, hem och äta och sen iväg och titta på en förskola i gottfridsberg! Ni får hålla tummarna att den är bra! Vad har ni för planer för dagen?

• Stolt Enbarnsmamma

Usch vilken natt!!! Igår kväll vid 23 började N att kräkas, spydde när hela sin säng, vi tog henne sedan till vår säng, den blev lika nerspyad! Men nu har hon inte kräkts sen 00.30. Hon har kräkts tre gånger hoppas bara en annan inte åker på det! Nu går hon väl ner i vikt igen...vi var till bvc i måndags och då hade hon gått ner, inte mycket (200gr) men hon ska tillbaka om 2 vecor igen. Bvcsköterskan tror att det beror på att hon springer runt så mycket här hemma. Den här magsjukan gör ju inte saken bättre!
    Så nu får vi spendera helgen inomhus! Hoppas ni andra får en trevlig helg!

• Stolt Enbarnsmamma
    Marayah skrev 2009-03-06 11:29:57 följande:
    Huvva, stackars liten... Hoppas att hon kryar på sig ganska snart. Styrkekramar från Filip.
    Mmm, det hoppas jag med, sist tog det över en vecka innan hon blev som vanligt igen. Hon tackar för kramarna från Filip
  • Stolt Enbarnsmamma
    JePaLuLi skrev 2009-03-06 11:56:08 följande:
    Nä men stackars pluttan då Hoppas hon kryar på sig och att ni får en bra helg trots allt!
    Mm, idag är hon väldigt ynklig vår lilla sessa men vi får i henne lite vätska iaf, alltid nått! Vad har ni för planer för helgen?
    Skorpan08 skrev 2009-03-06 11:59:36 följande:
    Stolt Enbarnsmamma: Stackars lilla N. Hoppas hon kryar på sig snart och att du slipper bli sjuk.
    Jag hoppas också att vi slipper det, men om jag måste bli sjuk så blir jag det hellre nu än om två veckor. Men helst av allt så vill jag verkligen INTE ha magsjuka!
  • Stolt Enbarnsmamma
    Familjetrollet skrev 2009-03-05 13:56:58 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-05 12:30:00 följande:här är det full fart som vanligt,hinner knappt hälften av allt som ska göras.jag ska hålla tummarna att dagiset är bra.är det dagiset vid den gamla badbassängen ni ska kolla på?
    Hur går det med packningen då? Vi håller på för full fart nej, det är inte den, hade gärna talat om vilken det är men det finns alldeles för många snokande människor här på fl. Hursomhelst, så var den iaf inte ett dugg bra så den kommer vi absolut inte att söka. Ska titta på en annan om en vecka, så jag hoppas verkligen den är bra. Nu har vi bara ett alternativ, ska som sagt titta på två till så att vi kanske kan få ihop till 3 alternativ. Annars blir det jobbigt. Kanske jag som är kräsen men jag vill att hon ska hamna på ett toppendagis!
  • Stolt Enbarnsmamma
    Fru T skrev 2009-03-06 14:03:58 följande:
    Har du kollat in waldorfdagiset?Min mamma jobbar på det i söderköping å hon tycker personalen på det här i linköping är superbra. Så det ska vi kolla upp sen när det är dax..www.linblomman.net/
    Har precis läst länken du skickade, jag tror inte att det är något för oss, men tack ändå
  • Stolt Enbarnsmamma
    Fru T skrev 2009-03-06 14:17:13 följande:
    ok ne alla gillar ju olika Det jag gillar med waldorf är att det är mindre grupper och inte alls samma "förvaring" som det kan bli på en del dagis... alla mina syskon har gått på den i söderköping.
    Ja och tur är väl det det är ju en fördel med waldorf, jag tycker det är så synd att det ska vara så stora barngrupper på förskolorna (dock har inte alla förskolor stora grupper men väldigt många)!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!