Inlägg från: Stolt Enbarnsmamma |Visa alla inlägg
  • Stolt Enbarnsmamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Familjetrollet: Okej, det är ganska skönt å börja i tid, slipper man stressa sen. Dessutom kommer jag ändå inte kunna bära på några veckor så då vill jag ha en del gjort innan jag opereras.
    Det finns 7 förskolor, men ett par stycken ligger ner mot stan och har inte världens bästa utegår så dem går tyvärr bort! Så nu finns det bara två kvar att kolla och det är bäst för dem att de är bra
    Vi flyttar i början på maj, vi kommer ha tillgång till båda lägenheterna under hela majmånad men stora flyttlasset går den 9:e maj då får vi mest hjälp!

Usch då, men förhoppningsvis bor han en bra bit ifrån er!

Får hoppas det blir bättre för dina barn nu när ni flyttar!

• Stolt Enbarnsmamma
    JePaLuLi skrev 2009-03-06 14:15:48 följande:
    Ja det är bra det. Det är ju det allra viktigaste!Helgen blir lugn här, jag har ont i halsen och är svullen i körtlarna bakom öronen så jag hoppas det inte är haldfluss på väg...Ett besök till svärmor tänkte vi iaf hinna med
    Ajdå, du fårkrya på dig och hoppas det inte blir värre! Hur mår dina goa pojkar då? Hoppas ni får det trevligt hos din svärmor!
  • Stolt Enbarnsmamma
    Mizzz skrev 2009-03-06 14:26:13 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:23:20 följande:Vår förskola har totalt ca 15 barn, men många av dom är 15h barn.. Men tyvärr har de bara 1-3år, så vi måste byta om ett år.
    Det är en alldeles lagom storlek på en barngrupp. Det är det som är så bra med en småbarnsgrupp. Men när det är 1-5 år i gruppen så ska det var desto större grupper :/
  • Stolt Enbarnsmamma
    Mizzz skrev 2009-03-06 14:40:26 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:34:01 följande:Ja, tycker om att det bara är 1-3 tre oxå, eftersom barnen får tid att utvecklas utan de större barnen + att det bara finns leksaker anpassade för små barn... Gården är sisådär, inte anpassat för förskola, utan mer som en vanlig innegård.Grannförskolan har oxå ganska liten brangrupp, men 1-5, den förskolan har man förut till sen.Men vi vet inte hur vi ska göra, för det ligger ju trots allt i T1 och vi bor ju lite långt ifrån. Men Linus har faktisk fått en riktig kompis (vilket vi inte hade räknat med i så låg ålder) så det vore ju grymt att sära på dem.
    Vilken förskola går han på? (om du vill skriva ut det här) Jag jobbar i T1
    JePaLuLi skrev 2009-03-06 14:55:59 följande:
    Tack så mycket De mår bara bra, båda två. Ska klä på dem och ta en tur till affären, det är ett litet projekt i sig att få dem påklädda och redo Kan ta ett tag!Vi får ta och ses snart igen
    Så skönt att de håller sig friska! Kan tänka mig att det kanske tar lite tid att klä på dem båda Vi kanske kan ses nästa vecka?
    Familjetrollet skrev 2009-03-06 15:01:06 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-06 14:28:15 följande:han bor nära marayah.och där finns det många barn synd nog.vi ska få nycklarna några dagar innan.vem hinner både städa och flytta på ca 4-5 timmar?då flyttar ni ca en månad innan oss.rätt komiskt att nästan alla i denna tråd bor i skäggetorp
    Nej, det är alldeles för kort tid. Mmm, det ska bli skönt å flytta härifrån och komma till något helt nytt
  • Stolt Enbarnsmamma

Hahaha vilket skämt! Någon som såg melodifestivalen? Kan för allt i världen inte förstå hur låten "snälla snälla" kunde gå vidare! Jag höll på och skratta ihjäl mig Har aldrig hört en sån dålig låt! Tur att Sara Dawn Finer gick vidare iaf

• Stolt Enbarnsmamma

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-07 21:55:26 följande:

Hon är väldigt speciell, gillar henne inte alls, men låten har bara blivit bättre o bättre tycker jag, den har fastnat i mitt huvud Tycker den är lite skön nu, men första gången jag hörde den så var den verkligen dålig. Dock är det ingen melodifestival låt, men en radio låt..
    Ja, hon är väldigt speciell tycker inte heller att det är någon melodifestivallåt och skulle den vinna nästa vecka så kommer hon definitivt inte vinna eurovision!
    Har ni mumsat bullar ikväll?
  • Stolt Enbarnsmamma
    Familjetrollet skrev 2009-03-07 23:33:43 följande:
    En stolt enbarnsmammahoppas jag inte skrämde dig idag när jag berättade om mitt fd liv.inget jag är stålt över.jag hade en otrolig tur som fick hjälp med att bryta med mitt förra ,tyvärr finns det minnen och ärr efter detta som gör att man kan må riktigt illa vissa perioder.hoppas det kan stanna mellan oss.jag glömde säga till dig att det strålade sådan glädje om dig idag när vi pratade.man blir så glad när man ser att du ser lycklig ut och jag håller tummarna att det kommer gå bra för dig i framtiden oxå
    Nej, det gjorde du verkligen inte! Förstår varför du ibland mår som du mår. Självklart stannar det mellan oss! Tack för dina fina komplimanger! det gör mig jätteglad!
  • Stolt Enbarnsmamma

piffan: nej inte än men jag har tänkt att gå eftersom vi flyttar om ca 2 månader, tänkte ringa och höra om vi kan komma dit något den här veckan vi kanske kan ta sällskap?

• Stolt Enbarnsmamma
    piffan skrev 2009-03-09 08:19:09 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-09 08:10:25 följande:Det kan vi gärna göra..denna veckan har vi dock alla barnen hemma(barn sen tidigare förhållanden)så då kan jag endast tisdag,torsdag o fredag förmiddag..nästa vecka kan jag alla dagar..Vart ska ni flytta?Vi bor vid cupolen.
    okej, men jag kan alla förmiddagar, förutom fredag då vi ska iväg och kolla på en förskola. Vi ska flytta till gottfridsberg Men imorgon kan vi ju ses
  • Stolt Enbarnsmamma

Piffan: Pratade nyss med dem och de brukar vara ute 9-12 på tisdagar, så vi går nog dit på onsdag istället när de är inne. N går ganska bra ute men är fortfarande lite osäker. Det är ganska mycket folk på onsdagar och lite lugnare på torsdagar. Vi var iaf hjärtligt välkomna dit
    Passar onsdag dig istället?

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!