Inlägg från: Stolt Enbarnsmamma |Visa alla inlägg
  • Stolt Enbarnsmamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Om vi ska prata om något roligare så kan ni ju skriva och berätta vad ni har för planer för våren/sommaren? inte långt kvar!

• Stolt Enbarnsmamma
    Fru T skrev 2009-03-11 13:51:41 följande:
    jag ska snusa bebis
    hihi, det förstår jag allt så härligt med en liten bebis, de är iofs härliga när de är 14månader också och på tal om henne så är det nog dags å väcka henne, jisses vad hon sover allt bra med magen?
  • Stolt Enbarnsmamma
    Firstandhappy skrev 2009-03-11 13:53:42 följande:
    ganska lätt... gå o svettas hela våren med grav, hormoner, föda ut en unge till med massa smärta o sen va hemma med de två små hulliganerna o njuta av sommaren o förhoppningsvis den nybyggda poolen hos mamma på landet...
    Ååå, men det låter ju härligt skönt med pool, tänk om man hade en sån jag vill också föda ett till barn! jaja, sånt är livet...
  • Stolt Enbarnsmamma
    SmileyMalin skrev 2009-03-11 19:15:48 följande:
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-11 13:06:28 följande:finns nog närmare 4-5 stycken åtminstone i Lambohov, vilket ska du kolla?
    Ååå, kan du inte berätta lite hur det fungerar?
  • Stolt Enbarnsmamma

Smileymalin: Jag tycker verkligen att det låter toppen och den enda funderingen jag har är följande: jag kommer jobba 75% och mannen jobbar 100%, hur ska man hinna jobba på förskolan också? Det känns som att tiden fattas!

• Stolt Enbarnsmamma

Smileymalin: Det vet jag inte än, ska dit imorgon och titta hoppas det är efter 15 för då borde jag ju kunna och likaså maken, Han kan flexa fr.o.m kl.15. Jag jobbar själv på förskola så jag borde ju sluta innan 15 någon av dagarna. Har du dina barn på kooperativ?

• Stolt Enbarnsmamma
    JePaLuLi skrev 2009-03-11 21:42:06 följande:
    Vi har inte bestämt nån tid än...Stolt enbarnsmamma: När tror du att du är klar?
    Jag ska vara på förskolan kl.10 så jag borde vara klar vid kl.11. Vi kanske kan ses vid ikano 11.30 eller nått
  • Stolt Enbarnsmamma

Hej på er!
    Känner mig en aning stressad, panikslagen och oroad idag. Kan inte komma i morgon på fikat. Fick veta idag att flera förskolor i gottfridsberg redan är fulla till hösten. Mycket barn i området. Vi har inte så många alternativ kvar. Ska titta på två stycken imorgon (var meningen att vi bara skulle titta på ett men fick tag i en till förskola idag) som ligger i området. Det finns ett tredje men där vill vi inte ha henne. Ska prata med min chef imorgon och höra om hon vet något mer om min placering. Vill ju helst ha henne i mitt område. suck, en aning rörigt. Jag vill inte ha henne på en 2garantiförskola" för att sedan behöva skola in henne igen på en annan förskola
    Fick dessutom veta idag att de ska halvera styrkan på mannens arbete. Tror tyvärr inte att det är så stor chans att han får vara kvar då han inte arbetat där sålänge usch, detta var verkligen inte vad vi behövde nu!

• Stolt Enbarnsmamma
    Apipoulai skrev 2009-03-12 21:16:58 följande:
    Nu får det var nog med skit, tycker jag. *sätter ner foten och ser arg ut*
    Det tycker jag också :/ men Peter söker jobb för fullt nu, men vi får väl se vad hans jobb säger...de håller på och förhandlar med facket nu! Hur mår du annars? Vi lär ju ta en tjejkväll snart
  • Stolt Enbarnsmamma
    Marayah skrev 2009-03-12 19:07:51 följande:
    Va trist.
    JePaLuLi skrev 2009-03-12 19:09:46 följande:
    Jättetråkigt att du inte kan komma imorgon, men jag förstår dig...Ännu tråkigare med makens jobb. Hoppas att det löser sig! Kram!
    Jag hoppas också att det löser sig! Jag har pratat med min chef idag och jag kommer jobba heltid i höst oavsett om P får behålla jobbet eller ej. Tanken var att jag bara skulle jobba 75% men eftersom läget är så osäkert nu så tar vi det säkra före det osäkra.
    Troligtvis får vi plats på föräldrakooperativet får veta inom en månad iaf Ni får hålla tummarna!
    Hoppas ni hade en trevlig fika
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-12 19:36:09 följande:
    Vad trist med din mans jobb Hoppas att det löser sig.
    Mm, det varslas överallt nu :/ hoppas med att det löser sig!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!