Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-04-01 19:05:04 följande:
    Goo Färjestad! Fast man är smålänning och har hemtrakterna i Jönköping... men Färjestad är det bättre laget så då hejar man ju så klart på dem!
    Det bättre laget vet jag inte. Det är helt klart de bästa lagen som möts i final. Men man ska ju hålla på de där hjärtat finns och inte de som är bäst för stunden.

Jag har alltid haft säsongskort hemma i Karlstad och jag saknar det som f*n.
    Men jag kommer garanterat åka hem och fira guld om det blir så. Det rä sån underbar känsla så det missar jag inte för nåt i världen!
    Patrik har tom lovat att följa med i så fall. Haha, det skär ngo enormt i hans LHC-hjärta
    dinana skrev 2009-04-01 19:06:07 följande:
    Någon som heter hur Graco syskonvagnen är på bussen.. är den liten i storlek eller är den som en BT som tar upp halva barnvagnsdelen?
    En syskonvagn är alltid en syskonvagn.
    BT är ju en av de smalaste som finns på marknaden.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-04-01 19:38:56 följande:
    Ja, här har det alltid varit Färjestad som har gällt. Däremot tycker jag inte om Karlstad =) men sambon har pluggat där ett år för sju-åtta år sen. Håller dock inte med om att en syskonvagn är en syskonvagn... alla vagnar är olika. Själv tycker jag att BT är alldeles för lång smal och tar för mycket plats på det viset.
    Ungefär som jag som avskyr allt som har med småland att göra då. Det har jag alltid gjort. Karlstad är en trevlig stad! *längtar hem*
    Jo, men jag menade att en syskonvagn är ju självklart bredare än en enkelvagn. Sen hade inte jag lagt massa pengar på en syskonvagn om jag haft ett barn som var så stor som Molly. Håller med Ewa om att det mer är en vagn för två småttingar.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-01 22:17:36 följande:
    nä som i ditt fall fanns det ju ingen anledning medans som jag hade ju aldrig klarat mig utan nu.. Oh yes baby...
    Nä vi hade ju inte heller nåt val direkt.. Men jag älskar vår vagn

Här var det hockey för hela slanten, men det gick ju inget vidare... Jaja, nya tag på fredag
    Fotbollen var ju ingen höjdare den heller!
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-04-02 07:37:20 följande:
    Gomorron på er! Här ska vi snart slänga oss iväg. Ska lämna Liam på dagis och sen blir der raka vägen till veterinären med två av vildkatterna för att kastrera, vaccinera och id-märka. Kan bli skoj och livat värre med tanke på att man inte kan ta i den ena, tog oss 1½ timme att få in henne i transportburen. Familjetrollet - vi dyker upp senare men vi slår en signal innan vi åker från veterinären.
    Lycka till!
    Familjetrollet skrev 2009-04-02 07:27:21 följande:
    alla tycker olika.men jag kan inte ens knappt stå när jag har värk.sen är bussen dyr som 17.ska bli skönt när makens ryggskott är över så man slipper åka buss...jisses vad ni har skrivit.själv var jag helt slutkörd vid 19 tiden igår.somnade strax efter kl 20*skratt*trodde värken skulle ge sig under natten,men icke.kan knappt stå,sitta eller ligga idagni får ha en bra dag allesammans.om jag klarar så tittar jag in i eftermiddag
    Den är ju lika dyr för alla.
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-02 09:08:06 följande:
    Kan ju flika in att här hålls det på Hv71 (efter LHC då men dom spela ju som krattor i år)
    HV är det lag kag avskyr mest så det känns extra tungt att förlora mot dem... Men än är det inte över
    Jag tror helt ärligt att LHC tar guld nästa år. De var tvugna att ha en svacka nu. De har varit i finas i två år i rad och fått silver, nu bröt de ihop för att guldet ska hamna i Linköping nästa år. Men det vore väldigt kul om det hamnade i Karlstad i år

Mysigt med en spjälsäng! Det är så mysigt när man börjar bona och bäddar sängen.... Då är det svårt att förstå att det ska ligga en liten bebis där inom kort
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-02 09:16:03 följande:
    då får ni ha en bra dagnu ska jag försöka lägga mig och vila lite strax
    Då får du väl skaffa körkort då så slipper du åka buss.

Jag tycker det är jättesmidigt med buss. Jag kliver hellre direkt på bussen än bökar in vagn och barn i bilen,  sen ska man behöva leta parkering osv...
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 10:13:52 följande:
    lite samma här, kostar ju mer med bilen om man ska tex in til stan..
    Absolut, det är ju de korta sträckorna som kostar mest.
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 12:14:09 följande:
    han är 14 månader.. blir att åka o köpa toa till honom med..
    Vad duktig han är!
    Lucas har en potta som spelar när man är duktig och går på den, men han är inte ett dugg intresserad av den. annat än att leka med den
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:35:17 följande:
    Precis vad jag tänkte skriva Bussen är ju lika dyr för alla, men själv har jag inget val, måste åka buss eftersom jag inte har nåt körkort o sambon jobbar hela dagarna.
    Ja det är ju så. Sambon har inte heller nåt körkort, men han får ta bussen till jobbet och när jag inte kan skjutsa. Han vill så klart inte vara beroende av mig hela tiden heller... Men han gnäller inte heller eftersom han vet att den enda som kan göra nåt åt det är han själv.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 12:56:52 följande:
    Precis o det kan jag tycka är lite synd ibland, för jag skulle jättegärna kunna tänka mig o åka storhandla själv eller handla massa saker på ikea, om jag hade körkort. Nu måste jag alltid vänta tills sambon kommer hem från jobbet eller tills det är helg för att göra sån saker. För jag åker gärna inte o storhandlar själv med två barn o massa påsar på bussen
    Exakt. Jag skulle tycka att det var väldigt skönt om jag kunde skicka iväg Patrik nån gång och att vi inte bara var så beroende av mig. Visserligen är det skönt att åka iväg en stund för sig själv, men det skulle vara skönt att ha möjligheten.
    Men ett körkort kostar ju en del
    Nu får vi tillbaka rätt mycket på skatten så jag tyckte att han kunde ta en del till körkortet, men han ville inte att de pengarna skulle gå till det.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-02 15:38:35 följande:
    Så fort jag får ett jobb så ska vi börja spara till mitt körkort. Sen ska jag få en del pengar av mamma som var mormors pengar så det ska oxå sparas till det. Så min förhoppning är att om jag har råd o lägger manken till att ha körkortet innan 2010 är slut. Men vill ju helst köra så mycket med sambon som möjligt så det inte blir så dyrt o det är ju lite bökigt eftersom nån måste vara barnvakt till barnen då.
    Patrik har fått sitt körkort betalat två ggr, men är man ung och dum så är man
    Jag har kört en del med honom, men det är ju svårare nu när man har barn.
    Jag gick intensivkurs och det var det bästa jag gjort. Då var det fokus på enbart kortet i några veckor. Dyrt som f*n, men det betalade pappa som tur är.
    Vi skulle ha råd med hans kort nu när skattepengarna kommer, men han vill att vi ska göra nåt roligt allihopa för de pengarna 
    Patriks pappa är dessutom yrkeschaufför så han borde kunna köra en del med honom bara han la ner sig lite.
    Jonna1974 skrev 2009-04-02 15:52:56 följande:
    Upptäckte den här tråden nyss...Hej på er allihopa! Jag bor i lambohov gift, 3 barn o 4an på väg...Brukar ni gå till öppna förskolan?..
    Hej och välkommen hit
    Jag brukar gå till öppna förskolan emellanåt. Mina är så små så det är ett litet projekt att ta sig iväg med båda
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!