Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-31 16:06:04 följande:
    Men hon mår ju inte bra fysiskt har hon ju sagt o går på täta kontroller.
    Det betyder ju inte att den automatiskt kommer för tidigt. Med Lucas mådde inte jag heller bra och var på kontroller varje vecka. Han kom bara 2 dgar innan bf.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

Herregud, det går verkligen inte att diskutera i den här tråden. Allt som skrevs var att man inte ska räkna med att bebisen kommer för tidigt för då kan det bli väldigt långsamt på slutet.

• JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-03-31 16:45:13 följande:
    nu har jag köpt vagn...www.blocket.se/vi/15996509.htm?ca=14_sden vinröda
    Tjusigt
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-31 16:42:54 följande:
    Det går hur bra som helst att skriva o diskutera här. Det är bara det att jag har hållt tyst alldeles för länge nu, har tyckt ett tag nu att många kommenterar Dianas inlägg väldigt mycket o ibland lite elakt. Låt människan få tycka vad hon vill.Alla får ha sina egna åsikter, men kan ändå diskutera på ett vettigt sätt.Jag måste väl oxå få skriva vad jag tycker eftersom det går bra för dig att göra det?
    Ja precis, alla får tycka vad de vill och då får vi också göra det. Som sagt skrev vi bara att man nog inte ska ta nåt för givet, det var iaf det jag skrev.
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-03-31 18:01:24 följande:
    Jenny och Marayah: Tack för en trevlig dag! Som jaqg trodde har jag ont ikväll men som jag sa till maken: Jag kan ju inte isolera mig dom 25 sista veckorna.Elin somnade innan vi lämnat perkeringen och sov när jag bar in henne och fortsatte så i 2 timmar. Det är så skönt med stora barn som kan laga mat! Ikväll har Jessica lagat maten och diskat upp efteråt. Det är LYX för mig.I morgon ska vi åter till dagis och sen ner på stan för att anmäla mig på af och köpa fina blommor. Elin och jag ska på 100-årskalas! Min gamla granne fyller 100år, en riktig krutgumma. Hon bor fortfarande i egen lgh och lagar sin egen mat varje dag. Hoppas att en annan är något sånär pigg när man är runt 80 år.
    Tack själv. Jobbigt att du ska ha så ont bara
    Klart att du inte kan isolera dig, men det är inte lätt att göra så mycket när man har ont heller Vi får se till att komma ut till dig så du slipper röra dig så mycket!
    Oj, det var verkligen lyx! Hon är så duktig din stora tös!
    Visst är det härligt med såna gamlingar! Patriks mormor är sån. Hon är 95 år och sitter på träningscykeln minst 20 min varje dag. Bor själv och lagar sin egen mat. Helt fantastiskt!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-03-31 19:14:08 följande:
    vISST ÄR DET OMÖJLIGT ATT VETA VILKEN TON ANDRA SKRIVER I OCH DÄRMED SVÅRT ATT VETA HUR VISSA INLÄGG ÄR MENADE Å HUR FOLK KÄNNER OSV... DET ÄR DÄRFÖR JA FÖRSÖKER ANVÄNDA MIG AV SMILISAR, GLADA SOM SURA SÅ MYCKE SOM MÖJLIGT FÖR ATT ÅTMINSTONNE FÖRSÖKA VISA HUR JA MENAR...oj inte meningen att skrika men orkar inte sudda å skriva om!det sja skrev som svar på Dinana förut va absolut inte menat som elakt eller som en pik, men ja skrev väll ganska tydligt hur JAG uppfattar det hon säger!visst kan ja förstå om hon är orolig (det skulle defenitivt ja vara) men det är inte riktigt så jag uppfattat henne eller hennes inlägg... (men det är återigen JAG)Jag har inte heller vart gravid så länge som ja har nu men har ju inga graviditeter bakom mig så har ju inget att jämföra med.orkade bara inte va tyst mer å eftersom det är ett diskutionsforum så har ja ju full rätt att yttra mig... det va väll inte direkt så att ja skrev några elakheter eller...
    Jag håller med!
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-03-31 20:10:30 följande:
    Idag är jag säker på att jag kände bebis! Låg och läste på sängen och jag kände det mest underliga i magen, som att någonting rörde sig där inne. :) Antar att bebis tyckte att systematisk teologi var lika tråkigt som jag tyckte och protesterade lite. ;D
    Åh det är ju så mysigt!

Imorgon är det ett år sen vi fick reda på att vi skulle bli tvåbarnsföräldrar *nostalgisk*
    Det var ju inget aprilskämt!
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-01 08:36:43 följande:
    ohh hatar verkligen att sitta i den här sitsen... brukar ALDRIG köpa nåt innan jag jämfört o känns o klämmt sönder saker o verkligen vet att det känns rätt..Hatar att köpa en sak o sen va missnöjd o behöva byta..Skulle ju verkligen åka till babyproffsen innan o känns på en BT inna man åker till Gbg så man har nåt att jämföra med.... men tiden blir så knapp..
    Vi stod också i valet och kvalet. Vi beslutade oss för att som du vet, lägga lite extra pengar på en BT. Det har vi aldrig ångrat. JAG personligen tycker att carenan känns plastig, BT känns mer rejäl. Carenan har väl inte heller två sufletter va? Vilket jag ser som en stor fördel.
    Med tanke på att båda barnen kommer att vara så små och du kommer ha vagnen länge så tycker jag att det är viktigt att du trivs med vagnen. Det är ju liksom inte bara en extravagn du är ute efter.
    Gör inget förhastat bara!
    Du får gärna komma hit och klämma och känna på våran innan om du vill.
  • JePaLuLi

I Extra var dagens aprilskämt att E-type skulle bygga en vikingaby i Ljungsbro

• JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-01 16:59:27 följande:
    Jag brukar ofta ställa vagnen så att den tar upp ett säte, gör jag inte det o ställer den rakt ut istället så kommer folk inte förbi istället, då blir de sura för det istället.
    Så gör jag med. Det är bättre att ta upp ett säte extra och låta folk komma fram än att det ska bli stopp i gången. Då blir både chaufför och passagerare sura. Där i mitten är ju ändå sätena till för vagnar, rollatorer etc...
    Själv står jag alltid när det är mycket folk så att äldre och barn kan få sitta. Så lång bit är det inte när man åker inom stan.
  • JePaLuLi

Nu är det snart nedsläpp!
    Jag kommer ha nerverna utanför kroppen tills finalen är avgjord! (Pratar givetvis om hockey)
    Jag vill så gärna åka hem till Karlstad och fira ännu ett guld!!!

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!