Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-03-30 10:13:29 följande:
    Nu är vi vänner
    Så trevligt {#lang_emotions_kiss}
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

Det har blivit värsta härvan med sminket som jag vann på tradera. Jag har skickat ett antal mail, utan att få svar. Syrran skickade mail och undrade vart mitt smink hade tagit vägen. Hon fick svar direkt. De skulle då polisanmäla oss för att syrran lagt sig i eftersom hon inte hade nåt med det att göra. Haha, som om polisen skulle bry sig. Sen skulle de polisanmäla oss för lögn. De påstår att vi har använt sminket. Det är lite svårt att använda nåt som vi aldrig fått!
    De är verkligen inte kloka nånstans. Skriver massa citat på engelska om gud, att han ser allt och vet vem som ljuger. Men så bra då svarade jag! Då vet ju han hur det ligger till.

I vilket fall så ringde damen upp mig i lördags. Hon kunde inte ett ord svenska så vi pratade engelska. Hon lovade att det skulle postas nytt smink som idag och att jag ska ha det senast onsdag. Perfekt tänkte jag och hon lovade att det skulle lösa sig. Allt var frid och fröjd, trodde jag!
    Syrran har fortsatt att få otrevliga mail från denna säljare. Då skrev hon att jag och dem hade ju kommit överens på telefon om en lösning så det fanns ingen anledning till mer tjafs. Till svar får hon då: Jag har inte pratat med nån!
    Vad f*n är det som händer??

• JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-03-30 11:56:01 följande:
    ohhh jobbigt värre.. ja sicken röra...
    Ja jag fattar ingenting, hon sa ju i telefon att de skulle skicka nytt smink.
    Bara att vänta och se antar jag...
    dinana skrev 2009-03-30 11:56:11 följande:
    Usch vad trist. Har aldrig varit med om något liknande. Har hållt på med tradera/ebay i fyra år och aldrig haft några problem, varken som säljare eller köpare. De gånger det stött på problem så har man alltid kunnat lösa det på smidigt sätt.
    Nej vi har heller aldrig varit med om nåt liknande. Stolpskott finns det ju överallt och nångång ska man väl stöta på dem...
    Hon verkar ju schizofren eller nåt!

Patriks teori är visserligen att han skickar mailen och så var det hon som ringde. Hon blev väl kanske rädd...
    De skriver att de har ett seriöst företag, men jag påpekade att de inte är registrerade som företag på Tradera...
    Jaja, bara att vänta och se. Jag har ju massa bevis mot dem nu så.
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-03-30 12:07:52 följande:
    Jahapp, då var man hemma igen. De e inget fel på Filip enligt läkaren minsann.. Snabbsänkan låg på 17, men de var inget man kunde göra åt de.. O han trodde inte att de var nån krupp eller alergi.. Så helt enkelt en vanlig virusinfektion..  Han kunde inte göra merän så. Han menade på att OM de skulle vara så att han hostar mycket inatt så hade vi två alternativ. Antingen gå ut i kylan o se om de släpper eller åka till akuten. Åsså fick ja veta att ja kunde ta både Mollipect och Bricanyl samtidigt så lindrar de både slem och hostan. Nått hostdämpande kan man inte ge till barn under två år.. Så nå mer klok blev vi inte. Nu e de dags för lunch och sen möta Lina som kommer med tåget...
    Det är som vanligt med dagens sjukvård med andra ord.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-03-30 13:42:24 följande:
    Vad roligt att hon trivs. Molly älskade dagis från dag 1, sen hade hon en vecka då hon var väldigt mammig.. men det gick bra ändå att lämna henne. Vi höll oss hemma från dagis idag också, men imorgon får hon allt gå dit för är trött på att ha henne hemma rännandes hela dagarna.
    Det låter ju väldigt drastiskt att vara så trött på sitt eget barn? {#lang_emotions_surprised}
    Jag har båda mina hemma hela dagarna, och visst blir man trött ibland. Men inte så att jag inte önskar att de inte var hemma.
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-03-30 14:01:47 följande:
    Kikar in hos er, tog mig en liten paus men vi lever ialla fall Tack för att du tänker på mig, Fru T! Full rulle som vanligt här hemma och imorron är det dags för glukosbelastning, rolig start på födelsedagen. Och jag fattar inte hur det ska gå heller direkt så som jag mår. Skorpan - vad skönt att hon gillade dagis ialla fall dinana - håller med Jenny, låter lite drastiskt att bli så trött på sitt barn. Visst kan man bli trött på dem men här är det ju tvärtom istället, att jag helst skulle vilja ha båda hemma jämt. Marayah - låter som förkylningsastma/hosta i mina öron. Minsta förkylning här så drabbas Liam av rejäl hosta direkt, och han har gjort det sen han var liten, fast när han var mindre så blev det krupp av det också. Lucas är likadan, men har lite mildare hosta när han blir förkyld. Det var likadant när vi sökte för Liams hosta, de kunde inte göra nåt. Men jag gav inte med mig och vi fick Ventoline utskrivet till honom senare.
    Skönt att höra ifrån dig!
    Ja, jag älskar att ha barnen hemma. Jag ser det som ett privilegium att få vara med dem. Det är så kort tid som de är små.

Många småttingar får ventoline har jag hört, men man får ju slåss för att de ska ta en på allvar tyvärr.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-30 14:14:57 följande:
    Fast jag kan förstå på ett sätt, Leo har gått på dagis sen han var 13 månader. Då jag började söka jobb. Det var självklart för oss att han skulle gå kvar sina 15 timmar i veckan när Vincent föddes, för det hade faktiskt varit taskigt mot honom att inte låta honom gå dit, speciellt i början när man har en liten bebis som inte klarar sig nånting alls. Leo älskar sitt dagis. O det märks på honom de dagarna han är hemma från dagis, att han saknar det trots att han tycker om att vara hemma oxå o vi hittar på saker hela tiden när han är hemma.Men jag har aldrig varit trött på honom så att jag tyckt det varit skönt när han gått till dagis, för jag vill ju ha honom hemma oxå såklart. Men för hans skull så är det bra att han får gå o leka med jämngamla barn o inte bara vara hemma med mig o Vincent.För här på våran gård finns inte en kotte att leka med före kl 15.Men hade han inte gått alls på dagis när Vincent föddes, då hade det varit annorlunda, då hade han inte vetat vad dagis var o då hade vi inte satt honom på dagis bara för att..
    Ja men självklart så ska han gå kvar på dagis när han väl har börjat. Jag tycker inte heller att det är snällt att ta ett barn från förskolan där de väl går där. Tyvärr så är det ju så att ekonomin får styra. Jag hade tänkt att börja plugga i höst, men vi förlorar alldeles för mycket pengar på om Patrik ska vara hemma tyvärr. Det känns fruktansvärt eftersom han verkligen vill vara pappaledig.

Det jag syftade på var att jag inte gillar att man uttrycker sig så om sitt barn. Särskilt inte när man har en till på väg, som skorpan skrev så blir det ju verkligen inte lättare att ha en liten att ta hand om också.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-30 15:05:45 följande:
    Vincent är sån nu, han har ju varit med o lämnat o hämtat Leo sen han föddes o det syns så väl på honom nu att han vill in o leka han med Så jag tror att det är lättare med andra barnet, att skola in alltså, om det stora barnet gått på dagis vill säga. För då har ju de varit med hela tiden o sett hur det går till.Jag tror dock att det är bra för barnen att vara hemma med sina föräldrar, om man inte måste sätta dem i dagis. Jag skulle aldrig ha satt Leo på dagis när Vincent föddes, om han inte hade gått på dagis innan.Om världen såg annorlunda ut så alla hade råd att vara hemma länge med sina barn, så hade det funnits mera barn att leka med. Då hade det varit roligare för barnen oxå. Som det är nu på våran gård så går alla barn på dagis o är hemma vid 15 tiden.Leo som nu är så stor så han får vara ute själv o leka, tycker ju att det är jättetrist att det inte finns några andra barn hemma.
    Exakt, ibland har man ju inget val.
    Lucas kommer antgligen att börja i augusti om vi får plats då. Men han behöver det och jag tror att han är en typisk dagiskille
    Jag skulle ju självklart kunna ha honom hemma även i höst, men jag känner att han börjar bli så stor då och får andra behov. Hans behov måste ju gå före mina, jag skulle gärna ha honom hemma hur länge som helst. Jag kommer grina som en tok i början när jag ska lämna honom
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-03-30 15:48:07 följande:
    här gjorde vi så att maken jobbade 50 % och var pappaledig 50 %,under ett tag jobbade han 75% och var pappaledig 25%.men vi förlorade inget som tur var när maken var pappaledig då han jobbade 50% och gick upp till 75% under in pappaledighet.fler barn blir inte alltid jobbigare.vissa säger att det är stor omställning medans andra tycker att det inte blir stor omställning med många barnkan ju säga att mammatill4a är ett exemplar som en superbra flerbarnsmamma.hon sätter verkligen barnen i första hand och hon klarar sin mammaroll otroligt bra.
    Jo men alla har ju inte jobb där det funkar att gröa så.
    Jag är dessutom student så att försörja familjen på CSN är inte tänkbart!
  • JePaLuLi

Innan jag skaffar nästa barn så tänker jag vara klar med min utbildning och ha ett jobb att gå till. Man ska kunna försörja de barn man skaffar också.

Den största omställningen är ju att gå från ett barn till två, sen kanske det inte är så stor skillnad när man skaffar ännu fler.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!