• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • dinana
    Fru T skrev 2009-04-07 11:13:36 följande:
    hur har du det med trycket nu? har dom sagt nån "gräns" när du måste ringa7komma in eller ska du avgöra det själv? Att vara orolig höjer ju trycket me så det låter ju inte ett dugg bra...
    nja, så länge vilotrycket är okej så är det ingen fara. Men undertrcyket skall helst inte överstiga 100. Då skall jag ringa till förlossningen direkt. Hade ju 70 i undertryck igår, så än så länge är det ju okej. Oftast så känner man ju själv av när det går upp. Men jag skall ta det lugnt fram över. Har sagt till sambon att jag kommer ta det mycket softare nu här hemma. Han får allt ta och hjälpa till med allt i fortsättningen.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-07 11:35:44 följande:
    nja, så länge vilotrycket är okej så är det ingen fara. Men undertrcyket skall helst inte överstiga 100. Då skall jag ringa till förlossningen direkt. Hade ju 70 i undertryck igår, så än så länge är det ju okej. Oftast så känner man ju själv av när det går upp. Men jag skall ta det lugnt fram över. Har sagt till sambon att jag kommer ta det mycket softare nu här hemma. Han får allt ta och hjälpa till med allt i fortsättningen.
    trist att din sambo inte ser allvaret med dina komplikationer!min man lät mig vila,sova osv när jag mådde uselt.min gubbe skulle aldrig köra med mig om jag hade allvarliga komplikationer under graviditeten.sist var jag sängbunden i över 2 månader pga svimattacker och så svårt illamående att inte ens medeciner hjälpte.maken tog hand om hushållet och barnen efter jobbet.

tycker din sambo borde respektera dig bättre,är han inte med till bm så hon kan förklara för honom att du inte kan städa och passa upp nu på honom jämt

tycker synd om dig
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-04-07 11:46:40 följande:
    trist att din sambo inte ser allvaret med dina komplikationer!min man lät mig vila,sova osv när jag mådde uselt.min gubbe skulle aldrig köra med mig om jag hade allvarliga komplikationer under graviditeten.sist var jag sängbunden i över 2 månader pga svimattacker och så svårt illamående att inte ens medeciner hjälpte.maken tog hand om hushållet och barnen efter jobbet. tycker din sambo borde respektera dig bättre,är han inte med till bm så hon kan förklara för honom att du inte kan städa och passa upp nu på honom jämt tycker synd om dig
    Nej, han får inte följa med på något... han har aldrig sagt att han velat, men har ju frågat honom. Det är ju helt upp till honom. Jag klarar mig gott utan honom. Men det stör mig något förjävligt  när han inte kan ta å slänga sin smutstvätt i tvättkorgen. Eller att han lämnar ölburkarna framme. Står två flaskor öl brevid mig nu och två burkar.... Det är ju knappast för min skull han skall slänga dem i pantkassen... Men men... Han skall allt få sig en utskäällning i eftermiddag när han kommer hem...
  • Fru T
    dinana skrev 2009-04-07 11:57:35 följande:
    Nej, han får inte följa med på något... han har aldrig sagt att han velat, men har ju frågat honom. Det är ju helt upp till honom. Jag klarar mig gott utan honom. Men det stör mig något förjävligt  när han inte kan ta å slänga sin smutstvätt i tvättkorgen. Eller att han lämnar ölburkarna framme. Står två flaskor öl brevid mig nu och två burkar.... Det är ju knappast för min skull han skall slänga dem i pantkassen... Men men... Han skall allt få sig en utskäällning i eftermiddag när han kommer hem...
    Ursh hade min man betett sig så så hade han fått veta va han hette kan ja lova du får säga åt han på skarpen... Å va trisst att han inte vill följa me till bm å sånna saker, ja tycker det är guldvärt att göra sånt gemensamt.

Min man låter mig ju inte änns ta i damsugaren längre. iofs så gjorde han ju knapt det inte innan heller men han är ju iallafall förstående å mina problem är ju inte i närheten så alvarliga som dina..

Ja har tagit v.rums fönstrena nu å fick ont i ländryggen me en gång så får avvakta med rästen, antingen till senare eller ta ett rum/dag men mannen blir glad för det lilla!
    Åh vad jag längtar
  • Leos och Vincents mamma

Var det några mer som ville med till trädgårdsföreningen idag? Jag kommer nog vara där vid 14.30-15.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-04-07 11:57:35 följande:
    Patrik skulle aldrig tillåta sig att ens missa nåt bm besök. Han har varit med hela tiden och tyckt att det varit precis lika mysigt som jag har tyckt.
    Jag tycker verkligen synd om dig som inte får nån som helst respekt av din sambo, Om man älskar varandra så hjälps man väl åt? Det är ju hans barn också som du bär på.
    Jag kan inte ens tänka mig hur det är att bli behandlad så, men hade Patrik betett sig så så vet han vart ytterdörren är. Jag skulle aldrig acceptera att den man jag lever med, den som säger sig älska mig skulle få trampa på mig. Aldrig!
    Att lämna ölburkar och flaskor framme är ju knappats lämpligt i ett hem med småbarn.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Maria84

Kikar in lite snabbt, hinner inte riktigt med datorn.
    Hoppas att ni har det bra allihopa! Och njuter av det underbara vädret!

Här ska jag ta en sväng med snabeldraken nu och torka av lite för Corren kommer om ett par timmar. Sen blir det ut i trädgården igen när golvet har fått sitt.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091010
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-04-07 12:22:50 följande:
    Patrik skulle aldrig tillåta sig att ens missa nåt bm besök. Han har varit med hela tiden och tyckt att det varit precis lika mysigt som jag har tyckt. Jag tycker verkligen synd om dig som inte får nån som helst respekt av din sambo, Om man älskar varandra så hjälps man väl åt? Det är ju hans barn också som du bär på. Jag kan inte ens tänka mig hur det är att bli behandlad så, men hade Patrik betett sig så så vet han vart ytterdörren är. Jag skulle aldrig acceptera att den man jag lever med, den som säger sig älska mig skulle få trampa på mig. Aldrig! Att lämna ölburkar och flaskor framme är ju knappats lämpligt i ett hem med småbarn.
    Vi är alla olika, jag vill inte ha med honom.
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-04-07 12:53:57 följande:
    Vi är alla olika, jag vill inte ha med honom.
    Jag tycker det är elakt, det är ju lika mycket hans barn.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!