• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Fru T
    dinana skrev 2009-04-07 12:53:57 följande:
    Vi är alla olika, jag vill inte ha med honom.
    Varför?
    Bf 30e Maj
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-04-07 11:57:35 följande:
    Nej, han får inte följa med på något... han har aldrig sagt att han velat, men har ju frågat honom. Det är ju helt upp till honom. Jag klarar mig gott utan honom. Men det stör mig något förjävligt  när han inte kan ta å slänga sin smutstvätt i tvättkorgen. Eller att han lämnar ölburkarna framme. Står två flaskor öl brevid mig nu och två burkar.... Det är ju knappast för min skull han skall slänga dem i pantkassen... Men men... Han skall allt få sig en utskäällning i eftermiddag när han kommer hem...
    fy villen karlslok.han borde växa upp snarats.han blir ju 2 barnsfar snart!min make följe med på alla kontroller,jag behvde inte ens fråga.han ville vara delaktig även under graviditeten
    JePaLuLi skrev 2009-04-07 12:22:50 följande:
    Patrik skulle aldrig tillåta sig att ens missa nåt bm besök. Han har varit med hela tiden och tyckt att det varit precis lika mysigt som jag har tyckt. Jag tycker verkligen synd om dig som inte får nån som helst respekt av din sambo, Om man älskar varandra så hjälps man väl åt? Det är ju hans barn också som du bär på.Jag kan inte ens tänka mig hur det är att bli behandlad så, men hade Patrik betett sig så så vet han vart ytterdörren är. Jag skulle aldrig acceptera att den man jag lever med, den som säger sig älska mig skulle få trampa på mig. Aldrig!Att lämna ölburkar och flaskor framme är ju knappats lämpligt i ett hem med småbarn.
    kan bara hålla med
    Maria84 skrev 2009-04-07 12:34:32 följande:
    Kikar in lite snabbt, hinner inte riktigt med datorn. Hoppas att ni har det bra allihopa! Och njuter av det underbara vädret! Här ska jag ta en sväng med snabeldraken nu och torka av lite för Corren kommer om ett par timmar. Sen blir det ut i trädgården igen när golvet har fått sitt.
    då får ni ha en bra dag i värmen.spännande att corren kommer.ska de göra nått repotage om er?
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2009-04-07 11:57:35 följande:
    Nej, han får inte följa med på något... han har aldrig sagt att han velat, men har ju frågat honom. Det är ju helt upp till honom. Jag klarar mig gott utan honom. Men det stör mig något förjävligt  när han inte kan ta å slänga sin smutstvätt i tvättkorgen. Eller att han lämnar ölburkarna framme. Står två flaskor öl brevid mig nu och två burkar.... Det är ju knappast för min skull han skall slänga dem i pantkassen... Men men... Han skall allt få sig en utskäällning i eftermiddag när han kommer hem...
    Nämen usch så du har det! Du måste sätta ner foten o säga ifrån! Min sambo skulle aldrig ens drömma om att bete sig så. Men jag har haft såna förhållanden som var på ungefär samma sätt, till slut blev det för mycket o jag gjorde slut. Skulle aldrig nånsin låta nån behandla mig så igen.

O jag ser det som en självklarhet att han ska följa med på alla bm besök o ul. Det är ju hans barn oxå. Min sambo skulle aldrig nånsin ens vilja missa nåt sånt viktigt.
    Är han inte glad över barnet i din mage?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • SmileyMalin

fast min sambo följer inte heller med på alla BM-besök....
    Självklart lite större grejer men ett vanligt besök när man typ bara kollar blodtryck och urin känns inte som att vi behöver åka båda på.
    Känns dumt att vi ska förlora inkomst för att sambon ska följa med och höra hur högt/lågt blodtryck jag har och hur mycket magen har växt... det kan jag lika gärna berätta mär jag kommer hem! Därimot skulle jag bli väldigt besviken om han inte följde med på tex ultraljuden! Eller om man åker på en kontroll för att man är orolig för någonting. Och han verkar faktiskt älska vår dotter ändp

Därimot kan jag hålla med om att Dianas sambo borde ha mycket större förståelse för graviditen och dess komplikationer och ställa upp mer!
    Jag tycker det räcker med att "bara" vara gravid....

• Leos och Vincents mamma

Fast sen så tycker ju jag att detta ska även vara när man inte är gravid oxå, visst är det jobbigt att vara gravid, men man ska ju fortsätta att hjälpas åt även sen oxå näör barnet är fött.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • SmileyMalin

ja absolut! Men under graviditen borde männen kunna ta lite extra ansvar för hem och barn... dom slipper ju graviditeten och allt den medför!

• Familjetrollet

jaha nu har man vart ute och skällt ut idiotungarna på gården!är så jäkla trött på ungarna på gården.

idag har de sagt att våra barn ska gå hem och kn*lla oss,skvätt vatten på töserna samt kaninen.stulit godiset ur lillan hand!bett henne hålla skäften

jag blev så jädrans arg att de nu fick sig en skopa utskällning.nu vill inte våra barn vara ute mer och leka.
    en annan familj har oxå erfarat vad denna folkgrupp sysslar med.de tilllåter inte våra svenska barn leka på stora gården!rena rasisterna kan man säga.de har tom sagt till en annan mamma att de ägar baksidan.ja vuxna har sagt det.

de okuperar hela baksidan om sommrarna,våra töser vågar inte vara där då både barnen och de vuxna är elaka!

ska bli så skönt att flytta från "rinkeby"ryd

förtsa året blev stora tösen slagen och sparkad i magen av en invandrarunge som sa att vår tös var en j*vla hora mm.

den ungen fick veta att hon levde efter att jag hade sprungit ikapp henne och hennes gäng.hon fick sig en rejäl utskällning av mig samt uppläxning om att våra barn är inga horor och att man inte misshandlar tjejer!

• Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-04-07 14:04:03 följande:
    ja absolut! Men under graviditen borde männen kunna ta lite extra ansvar för hem och barn... dom slipper ju graviditeten och allt den medför!
    min make både jobbade och tog hand om hemmet och barnen när jag låg till sängs förra graviditeten pga svåra komplikationer.han följde med på alla bm kontroller osv

man är två om att göra barn.så då bör ju mannen vara delaktig under graviditeten och hjälpa till i hemmet efter jobbet.nu har jag en riktigt bra man,villket jag är glad över
  • dinana

Jag tycker ju i och för sig min sambo är världens underbaraste, men jag vill inte ha honom med på alla besök. Visst han får ju följa med till UL och så, men han har ju varit med förr så han får väl inte direkt ut något av det. Jag som går till BM varje vecka tycker ju att det är rätt meningslöst att dra med honom då. Jag berättar ju ändå  allt för honom när han kommer hem.

Städningen är nog det jag stör mig mest på. I vanliga fall älskar jag att gå hemma och städa. Men nu blir jag tokig. Så nu blir det bara till att softa resten av dagen. Har varit ute med tösen och promenerat och hon somnade ju så klart. Så hon ligger i vagnen och sussar just nu.

Snacka om underbart väder idag, hoppas nu att regnet håller sig långt borta.

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Skorpan08

Är det någon som vet var man kan köpa en gungställning här i stan och vad dom kostar ungefär?

Jessica901001, Pernilla 940419, Ida 950223, Elin 080324,Liten BF 28 september
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!