Familjetrollet skrev 2009-04-20 11:07:08 följande:
jag var nyss fyllda 20 år när jag fick första barnet.jag hade noll intresse av att festa,gå på puben osv sk leka av mig.det finns många unga mammor som är bättre än en 40 årig mamma.man har all rätt att skaffa barn som ung om man tycker att det är rätt läge att skaffa barn. vissa har lekt av sig redan vid 17 års å
lder.själv hade jag inget behov av att leka av mig alls.jag skulle bara ha ett barn.jag var "singel" till och från efter att sonen fötts,hans pappa fanns inte med i bilden pga vissa omständigheter.men sen mötte jag min make och vi skaffade tre barn tillsammans.livet blir aldrig som man tänkt sig.jag har haft flera jätteunga kompisar som fick barn runt 15 år,de tog bättre hand om sina barn än mogna mammor.det är inte åldern utan mognaden hos mamman som spelar roll hur denne blir som mamma
Det är ingen som har sagt något om hur man är som mamma. Det vi sa var att vi tyckte att det kändes mer stabilt att vara fördig med livet och att man är mer mogen och att förhållandena oftast håller bättre när man är mer mogen. Inget annat!
Hade jag skaffat barn när jag var 18-20 år med mitt ex hade jag varit ensamstående mamma och mina barn hade inte haft samma pappa. Antagligen hade jag inte ens träffat Patrik utan jag hade varit olycklig och antagligen inte heller satsat på nån utbildning. Utan blivit sån som man oftast blir när man skaffar barn tidigt. Utan jobb och utbildning.
thelifesaviour skrev 2009-04-20 11:03:36 följande:
Ohja. Nog för att han fortfarande är något av det raraste som finns och min allra bästa vän. Men vi två som ett par, att vi ens klarade av att hålla ihop i så många år. :)
Vad härligt att ni har det så!
Jag och mitt ex pratar inte så mycket, men jag har en fin kontakt med hans familj. Hans bror ser mig som sin syster och hans pappa har svårt att inse att vi inte är tillsammans längre. Vi kom varandra väldigt nära när hans mamma gick bort