Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-04-19 10:13:03 följande:
    massa värk i magen, illamående, trycker ner mot bäcknet o huvudvärk..blir det inte bättre till lunch funderar jag på att ringa hem daniel o ev ringa förlossningen, eller ev avvakta till imorgon o ringa kvinnohälsan. känner mig allmänt konstig.
    Usch då Jag tycker nog att du ska ringa in så du får komma in på en koll. Det är ju bättre med en gång för mycket i alla fall...
    Ta en alvedon och kolla om det blir bättre, men annars tycker jag att du ska ringa in!
    I vilket fall kan det ju vara skönt att ha Daniel hemma som kan avlasta och ta Wille.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

Det är väl väldigt individuellt hur förvärkar känns. Men magen drar ihop sig och det hugger till lite. Det pågår inte särskilt länge eller regelbundet och ska gå över med alvedon. Ta gärna ett varmt bad/dusch också. Går det inte över så rekommenderar de att man ska ringa in och kanske komma in på en koll för att se om tappen är påverkad. Jag började få ordentliga förvärkar runt v.35 med Lucas (ännu tidigare med Linus) så det är nog med all säkerhet det. Har du nån vetekudde så kan det vara väldigt skönt! Slutar det inte så tycker jag att du iaf ska ringa in och rådfråga de på förlossningen.

• JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-04-19 20:47:24 följande:
    Ja det är ju det, hade varit enklare om det hade varit sött. Men den här gången är jag så sugen på surt hela tiden. De säger ju att man väntar en tjej då men jag tror på en kille ändå ja
    Jag var sugen på surt heeela tiden med Linus. Var besatt av citroner
    Fru T skrev 2009-04-19 20:44:25 följande:
    vetekudde har inte hunnits införskaffas en nu då ja fick slänga den gamla för den började lukta äckligt... Får se till att köpa en i veckan, vet ni vart man får tagi i dom relativt billigt??Det liksom stramar å spänner så ja tar nog å sätter mig å duschar en stund kan det komma /kännas mer när man rör på sig för det gör det...Mannen åkte iväg till jobbet precis, lite halvt nojjig å blev sur på mig när ja skratta
    Ta ett gammalt örngott, fyll med ris, sy igen och in i micron. Funkar det med
    Eller fyll en petflaska med varmt vatten.
    Marayah skrev 2009-04-19 20:46:34 följande:
    Det skulle vara skit snällt. Ja e hemma vid den tiden för då e de middags dags. Vi ska till IKANO en sväng imorron förmiddag och shoppa lite.
    Vi har också en BB men jag erbjöd mig inte ens Är säker på att Filip är för stor för den!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-19 20:58:26 följande:
    Ja har inga speciella behov, förutom iskallt vatten då sen äter ja det som är gott för stunden... assköönt!
    Vatten är underskattat! Jag älskar iskallt vatten
    Så vaer jag med när jag var gravid, det svåra var att vi inte kunde planera mat i förväg för vi visste ju aldrig vad jag skulle vara sugen på
    Skorpan08 skrev 2009-04-19 21:13:45 följande:
    Fru T: Hoppas det hjälper med en dusch. Du får förklara för lilla fröken att det är mycket varmare och skönare inne i magen. Hon kan stanna kvar där inne ett par veckor till iaf tycker jag. Det är ju inge kul att vara kvar på BB under en längre tid.Här har vi haft 15-årskalas idag. Mina smörgåstårtor blev mycket uppskattade, både till utseende och smak. Det är alltid kul att få beröm för sin matlagning.
    Vad roligt! Du får hälsa grattis från oss!
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-19 21:17:36 följande:
    Jenny: Såg att din blogg är stängd nu. Hur går man tillväga nu om man vill fortsätta läsa den? Skrev min mailadress i bloggen häromdagen.
    Ja jag låste den nu ikväll eftersom idioten inte ger sig!
    Jag har skrivit i din mailadress så du bör ha fått nåt mail om det?
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-19 21:22:07 följande:
    Ok. Nej, jag kollade nu o jag har inte fått nåt mail.
    Ok, då kommer det nog för Patrik hade fått sitt.
    Fru T skrev 2009-04-19 21:22:55 följande:
    Nje det vet ja inte tror hon åtminstonne håller på då det ilat å tryckt neråt de senaste dagarna, det här sitter längre upp... Får se vad bm säger om det hela på fredag men ja tror fixeringen är nära...
    Båda mina har fixerat sig runt v. 30 så det behöver ju inte betyda nåt. Men det kan ju vara anledning till att du har ondare än vanligt förstås.
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-04-19 21:36:27 följande:
    Jenny - vill gärna fortsätta läsa din blogg också om jag får, [email protected]">[email protected]
    Klart du får! Jag hade bara ingen mailadress...
  • JePaLuLi

Nu är det dags att krama kudden!
    Hoppas John Blund kommer förbi snart

• JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 09:21:49 följande:
    ja du sista tiden går både sakta och fort. stora tösen kom ut 2 1/2 vecka för tidigt.men hon var ändå fullt gången.mina två andra barn kom runt BF.men det sägs att första barnet brukar komma lite tidigare än bf
    Jag har alltid hört att man som förstagångsföderska ska räkna med att gå över tiden då man oftast gör det.
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 09:38:18 följande:
    nä... det har sin charm o är mysigt att vara gravid o när man inte är det saknar man magen, men det finaste som finns håller jag inte riktigt med om...Jag mår förvisso bättre kroppsmässigt nu än när jag inte är gravid men kan garantera att det finns precis lika många som hatar att vara gravida/älskar att vara gravida.Jag tycker det är som mysigast nu med William, över året när man kan kommunicera mera o har rutiner..
    Jag har en kompis som är precis likadan. Hon är inget för bebisar utan önskar att de kunde vara ett år direkt när de kommer ut .-)
    Men jag håller med, det är verkligen roligt när man kan kommunicera och förstå varandra på ett annat sätt. Och när de kan ta sig fram själva och upptäcka världen. Jag tycker varje stadie har sin charm!
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-20 09:45:54 följande:
    sonen blir 15 i december.båda jag,mina föräldrar och min make fick barn i 20 års åldern.så vi rätt unga alla när vi fick första barnet.min lillasyster skaffar nog inga barn efter det hon genomgick för några år sedan...makens son är 26 år men har inga planer på att skaffa barn på flera år. förhoppningsvis går du tiden ut.jag håller tummarna för dig.det dumma är ju att barnet känner när mamman inte mår bra.så det bästa är att du inte oroar dig allt för mycket.
    Fast det är ju lite skillnad att skaffa barn tidigt nu och för 20 år sen.
    Min mormor var 19 när hon fick mamma och mamma var 19 när hon fick mig. det betyder ju inte att jag var 19 när jag fick barn.
    Samhället ser annorlunda ut idag.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!