Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-04-20 19:34:40 följande:
    Nje där håller ja inte med, det är INTE självklart första gången Ja träffa Tedde så undra ja va fan han va för typ/tönt Vi har gemensama vänner så han viste vem ja va å kom fram å sa hej Linda å ja va full å gla å inte ett dugg intresserad Kärlek kan växa fram!
    Haha, ja men visst är det så. Det kan verkligen växa fram successivt.
    Det är nog mer ovanligt att man blir blixtförälskad direkt.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

Patrik har världens ångest för att han fyller 30 nästa söndag
    Har börjat leta gråa hårstrån osv... HAHAHAHA!
    Jag har ju iaf ett halvår kvar

• JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 20:14:43 följande:
    Hehe, jag har redan ångest fast jag har 4 år kvar Jag har fortfarande inte fått nåt mail från din blogg.
    Skumt!
    Jag såg att jag skrivit en bokstav fel så jag skickade ett nytt... Borde ha kommit nu!

Jag har ingen ångest alls. Man är inte äldre än vad man gör sig och jag har skaffat två underbara barn till den här världen, har en fantastisk man och är snart klar med min utbildning så jag tycker att jag är redo att fylla 30!
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-20 20:20:27 följande:
    Det verkar vara en del som fyller år nu Peter fyller år på söndag, han blir dock bara 27 år så han har några år på sig innan krisen kanske kommer Jag har iaf inga problem att hitta present till honom, jag vet precis vad jag ska hitta på
    Vill du ge oss nåt tips kanske, vi som inte har det lika lätt
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-20 20:34:14 följande:
    Ne ja har inge emot det där 30 sträcket heller, ja vet att åren rör på sig å det finns inget att göra åt, bara dumt att hänga upp sig på det... Tar dagarna som dom kommer iställe..
    Exakt! Bättre att ta vara på tiden och göra nåt bra av den än att bara ha ångest och tänka negativt, det blir så tråkigt då.
  • JePaLuLi

Fast idag ÄR det ju vanligare att man väntar med barn än att man skaffar dem vid 20. Folk satsar mer på karriär och utbildning i första hand. Medelåldern för en förstagångsföderska ligger på 28-29 år.

Apipoulai skrev 2009-04-21 00:28:20 följande:
    Jag träffade mitt livs kärlek "över ett skjut" som vi brukar säga. Det är inte så snuskigt som det låter, ganska oskyldigt faktiskt. :)Jag behöver tips på doppresent till en liten kille. Stolen vi hade tänkt att köpa har vi fått refusera, alla var skeva. Vi tänker inte köpa en så dyr sak om den inte håller måttet. Vem vill sätta ett barn på en stol som inte står stadigt?
    Beror ju på hur mycket ni tänkt att lägga. Lucas gunghäst som han fick i present är väldigt uppskattad och både användbar och ett fint minne. Personligen tycker jag att alla såna där silver och tenn saker är urtrista och bara står och samlar damm. Han fick också en tavla (liknande den han gav till Elin) med hans födelsedatum, vikt och längd på. Jättefin och sitter över hans säng! Hoppas att Linus får en likadan, annars beställer jag en själv
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-04-21 09:40:15 följande:
    Kolla in på handmålat, finns på nätet också handmalat.se tror jag det är. De har mkt fint, vi köpte en doptallrik till en kompis son när han döptes och en tallrik till dem som hade gift sig samtidigt. De har en massa skoj och jättefina saker! Är inte mkt för de här "traditionella" dopsakerna i tenn osv.
    De har jättemycket fint!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-04-21 09:50:25 följande:
    Nä, tennsaker är varken kul att ge eller att få. De bara står och dammar tror jag. Jag har bara gett bort en tenngrej en gång, det var ett så gulligt drakägg att lägga mjölktänderna i. Jag har dock inte sprungit på den någon mer gång.:(Vi hade väl tänkt max 300kr, tror jag. Det är ett barn till nära vänner. Ska titta på handmalat. Var det denna du menade? handmalat.webbsida.com/
    Lucas fick två såna askar. En för första hårlocken och en för mjölktänderna.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-21 12:50:59 följande:
    Jag fick min utbildning på gymnasiet, blev undersköterska som jag ville o jag är INTE sugen på att läsa vidare så för mig var det självklart att skaffa barn så "tidigt".Nu ska jag visserligen plugga i höst, men bara 4 ämnen så att jag kan bli behandlings assistent oxå.Men har man inte läst nåt yrkesinriktat på gymnasiet kanske det är annorlunda. Då kanske man vill plugga vidare först.
    Oftast räcker ju inte gymnasiet för att få jobb numera. Det är inte ens alltid som en universitetsutbildning räcker. Om man tittar på dagens arbetsmarknad så ser det inte ljust ut. Särskilt inte om man "bara" har en gymnasiegrund att stå på.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-21 13:11:24 följande:
    Beror ju oxå på vad man söker för jobb eller vad man har för utbildning o vad man själv vill. Jag vill inte plugga vidare på unviersitetet, jag vill ha min undersköterske utbildning som jag är jäkligt stolt över, fast jag vet att många många ser ner på det yrket, men det struntar jag i, man ska ju jobba med det man trivs med.O jag älskar verkligen att jobba i äldrevården o jag har aldrig nånsin haft svårt att få jobb inom det yrket eftersom jag har både den utbildningen o erfarenheten.
    Nä men idag är det annorlunda än vad det var för bara ett år sen. Betydligt större konkurrens bla. Min pappa är vårdenhetschef på Kullbergska sjukhus i K-holm och när han ska anställa undersköterskor osv så är det sällan nån med bara gymnasiebetyg får jobb. Nu får ju till och med sjuksköterskor och andra med högre utbildning söka de jobben och de går givetvis först. Inte ens de som har jobbat i 15 år eller mer sitter säkert längre.
    Jag kommer bli klar lärare snart och jag tar inte alls förgivet att det kommer finnas jobb med tanke på den marknad som är nu.
    Jag har fått alla jobb jag sökt tidigare, men som sagt så är tiderna annorlunda nu och det varslas folk varje dag.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!