Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-21 13:11:24 följande:
Beror ju oxå på vad man söker för jobb eller vad man har för utbildning o vad man själv vill. Jag vill inte plugga vidare på unviersitetet, jag vill ha min undersköterske utbildning som jag är jäkligt stolt över, fast jag vet att många många ser ner på det yrket, men det struntar jag i, man ska ju jobba med det man trivs med.O jag älskar verkligen att jobba i äldrevården o jag har aldrig nånsin haft svårt att få jobb inom det yrket eftersom jag har både den utbildningen o erfarenheten.
Nä men idag är det annorlunda än vad det var för bara ett år sen. Betydligt större konkurrens bla. Min pappa är vårdenhetschef på Kullbergska sjukhus i K-holm och när han ska anställa undersköterskor osv så är det sällan nån med bara gymnasiebetyg får jobb. Nu får ju till och med sjuksköterskor och andra med högre utbildning söka de jobben och de går givetvis först. Inte ens de som har jobbat i 15 år eller mer sitter säkert längre.
Jag kommer bli klar lärare snart och jag tar inte alls förgivet att det kommer finnas jobb med tanke på den marknad som är nu.
Jag har fått alla jobb jag sökt tidigare, men som sagt så är tiderna annorlunda nu och det varslas folk varje dag.