Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

dinana skrev 2009-04-20 12:03:27 följande:
    Min svärmor var jättesur på oss när hon fick veta att jag var gravid 2005. Hon tyckte vi var alldeles för unga (eller rättare sagt så ville hon inte bli farmor när hon hade barn som var tonåringar). Själv så tyckte jag inte det var så jättetidigt, jag var då 22 år och min sambo 26. Ser ingen ljusning i att behöva leva livet innan man skaffat barn. Det är ju så mycket roligare när man har barn när man kan hitta på en massa roligt med dem. Saknar inte det andra direkt. Men man är ju helt olika som personer - så är det ju bara. I gymnasiet hade jag flera klassskompisar som hade barn redan och de var ju inte mer än 16-18 år när de skaffade dem.  Leka kan man ju göra resten av livet.
    Beror väl på hur man ser det. Leka av sig är väl inte så lämpligt att göra när man har barn och man? Dessutom är det fruktansvärt patetiskt med "gamlingar" som tror att de är 20 och beter sig därefter.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-04-20 12:28:11 följande:
    Just det, glömde berätta för er att jag fick resultatet på den analys som de gjorde på det de tog bort i underlivet. Ingen skymt av någon cancercell! Halleluja för det också
    Åh vad härligt! Grattis!
    dinana skrev 2009-04-20 12:35:46 följande:
    Inte för att jag vet vad du menar med att leka... leker gör man ju hela livet och har hellre en förälder som är leksam och vill busa med en än en sträng tråkig förälder. Min pappa älskar att campa och han ringer emellanåt och undrar om man vill följa med ut å grilla och kanske gå på tivoli. Visstt är han lagom pinsam men det är ju han... och det är en del av hans personlighet. Det är ju bara kul.  Han är förresten 64 år i år.
    Det vi diskuterade handlade ju om att leka av sig.
    Det är väl klart att man kan leka i den andra bemärkelsen hur mycket som helst. Det låter inte alls pinsamt, det låter underbart. Man ska ha barnasinnet kvar och både jag och Patrik leker väldigt mycket med våra barn. Det är viktigt tycker jag.
    Har svårt för de som sätter på tv´n och använder den som barnvakt.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 13:02:40 följande:
    Min pappa var 45 (fyllde 46 tre månader senare) när han blev morfar för första gången Mamma var 47 (fyllde 48 tre månader senare när hon blev mormor, så de var unga Eller är fortfarande, paapa fyller 50 snart o mamma 52 snart o de har två barnbarn, folk tror verkligen inte på dem när de säger det
    Det låter som helt normala åldrar att bli far- och morföräldrar i tycker jag. Varken sent eller tidigt. Min mormor var 38 när jag kom, DET är tidigt däremot.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 13:15:44 följande:
    Fast sen kan det ju vara på olika sätt. Man kan ju faktiskt gå ut o festa nångång ibland, eller gå på bio eller vad tusan som helst även fast man fått barn. Jag skulle då hellre säga att det är lite underligt om man ALDRIG gör nåt utan sina barn, sen spelar det inte så stor roll vad det är man gör, man jag personligen tycker att det är väldigt viktigt o nyttigt för både en själv o ens barn att vara ifrån varandra några timmar nån gång. Min mamma är snart 52 år, hon är singel o gör massa roliga saker nu när hon inte har några barn hemma längre. Som går ut o äter med vänninor, går o dansar, åker på kryssningar, dricker vin osv..hon beter sig inte olämpligt på nåt sätt. Tycker inte att det är patetiskt alls.
    Det var heller ingen som sa nåt om det. Vi pratade om att leka av sig innan man stadgar sig. Sen är det väl självklart att man vårdar sin relation och hittar på saker. Det är en helt annan sak. Nu är mina barn så små så det har inte blivit så mycket sånt än, men det kommer!
    Jag skrev att de som är äldre och tror att de är som 20 åringar är patetiska. Jag skulle skämmas om mina föräldrar betedde sig så. Att gå ut och dansa och ta vara på livet och ha roligt är väl ändå en helt annan sak.
    Det är ju bara att se på kryssningar där det vimlar av kärringar på 40+ i kortkort och åmar sig. Patetiskt? JA!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-20 14:20:21 följande:
    jag har lekt av mig på det sättet att ja levt singellivet å gjort va fan ja vill när ja vill å lite tillome när ja inte vill men ja har fan INTE levt klart, nu går ja in i en helt ny fas i livet å ska leva där å när ja blir gammal så drömmer ja om att leva det liv min mormor å hennes man gör, dom reser världen runt å bara njuter...Tedde å ja visste vad vi ville med varandra då allting bara klafade direkt när vi träffadess å på onsdag har vi vart tillsammans i två år, vi är redan gifta å snart har vi vår lilla kärleksbarn här med...
    Exakt så känner jag med.
    Vi har nästan samma, firar 3 år den 12 maj och har två fantastiska barn. Gifter oss om en dryg månad...
    HJÄLP! Vart tog tiden vägen?
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-20 14:45:08 följande:
    Grönt finns i många fina nyanser tycker ja!
    Tänkte också föreslå grönt
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 14:42:06 följande:
    ändå är UrrBurr van vid hundar, fast mer valp då kanske... jaja hon attackerade ju bara lite... mycket att skydda wille med.. ohh mys-sture... bästaste katten i stan. precis, därför jag ska ha 2 pojkar... bäst på att grädda dom..
    Så säger jag med, man ska göra det man är bra på så vi fortsätter väl producera underbara pojkar
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-04-20 16:02:40 följande:
    ibland känns det bar RÄTT från början
    Verkligen och då är det nog väldigt rätt. För oss klickade det direkt och vi har varit oskiljaktiga sen dess. {#lang_emotions_heart}
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-20 18:13:52 följande:
    Visst är det så. Och en häftig känsla är det.Vår första dejt var i 18 timmar. Sen får tredje dejt så sitter vi i princip ihop. Jag hoppas att alla får vara med om sådan kärlek, för det är så häftigt.
    Verkligen, det är enormt!
    Våran första dejt var en hel helg
    Sen dess har vi suttit ihop   Jag hade sommarlov som tur var eftersom han bodde i Norrköping då och jag i Eskilstuna, men det tog inte lång tid innan han flyttade
    Håller med, hoppas alla får uppleva det. Det är fantastiskt när man bara känner direkt att man hör ihop!
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 18:28:43 följande:
    Fast de flesta av oss här känner väl så hoppas jag, att det känns så rätt med den man lever ihop med, annars är det nåt som är fel.Vi blev tillsammans på våran första dejt, klickade direkt o det är drygt 8 år sen, nu har vi två underbara barn tillsammans. Trots åldersskillnad..men vi älskar verkligen varandra!
    Det var väl ingen som sa nåt annat. Men det jag och thelifesaviour pratade om är den där fantastiska blixtförälskelsen som inte alls är självklar.
    Det är väl bara bra att vi är lyckliga eller? Tyvärr är det ju flera som inte känner så men ändå stannar kvar i förhållandet.
    thelifesaviour skrev 2009-04-20 18:23:58 följande:
    Jag blir alldeles blödig när jag tänker på det.Har iofs en riktig hormonstormsdag idag. När jag kom till universitetet började jag gråta för att mina grupp redan börjat jobba och inte riktigt gjorde som jag ville. Haha. :D
    Samma här. Vi grät i varandras armar när jag skulle åka hem och han var jätteorolig att jag int skulle komma tillbaka Haha.
    Ja det är inte alltid lätt att vara gravid
    Är ni lika gamla du och din sambo?
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-20 19:12:41 följande:
    Vi är lika gamla. Eller ja, han är mitt lammkött. 4 månader yngre. ;D
    Hehe
    Lika gamla är hur bra som helst!
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 19:24:23 följande:
    Det vet jag inte, jag skrev att vi alla känner väl att vi är lyckliga, eller hur??Annars skulle iaf inte jag stanna kvar i ett förhållande där jag inte är lycklig.Jag tycker det är självklart att man blir förälskad direkt, iaf blev vi det!
    Det är ju många som börjar med vänskap så att det växer fram, inte alls konstigt!
    Tyvärr finns det många många som stannar kvar i dåliga förhållanden eller där det inte finns nån kärlek kvar.
    thelifesaviour skrev 2009-04-20 19:28:59 följande:
    Faktiskt! Trodde alltid att jag ville ha en äldre karl. Men det här går ju fantastiskt.
    Jag vill absolut inte ha nån äldre, då blir han ju gammal mycket tidigare än mig. Tror inte att jag skulle ha så mycket gemensamt med en gubbe heller faktiskt.
    Vill inte ha nån yngre heller för den delen så jag tycker det är toppen!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!