Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-04-16 22:28:34 följande:
    nä fan, sängen kattar... åhh kallar ska det va.. sonen slocknade kl 20.15 som en GRIS...söt så det förslår...Jenny, måste skicka över en bild till dig på Linus, så jädrans söt på kortet jag tog..håll 2 maj i minnet o skriv om det är nåt...
    Ja det vill jag gärna ha
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-17 07:51:53 följande:
    Usch, sambon trafikolyckade sig på vägen till jobbet idag, fick väja för tre rådjur och rakt in i staketen vid sidan av motorvägen, in i en stor betongklump. Tur att allt gick bra med honom och med djuren. Bilen är dock inte så glad..
    Usch, sånt är alltid läskigt. Man blir så skärrad...
    Tur att han klarade sig bra iaf.
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-04-17 21:45:01 följande:
    Jisses, man kan juh inte annat än bli förvånad. När man får en låne telefon från en operatör, kollar dom inte upp sina telefoner och raderar videoklipp, bilder och låtar som dom innan har haft i mobben??? Iaf till saken. Kollade igenom nu och hittade ett klipp där med värsta porren i. Nån dummer som suttit framför datan och spelat in med mobilkameran.. Tur att det "bara" var jag som hittade det. Kunde juh lika gärna vart en ungdom/barn som skulle haft den där låne telefonen.
    Det händer OFTA att de får tillbaka lånetelefoner med massa porr på. Men de borde ju kolla igenom dem och radera det som finns. När Patrik var lagerchef på elgiganten så var det nästan varje telefon sm behövdes fixas.

Fy va jag är trött idag! 5 ½ timme på akuten satte sina spår. Antagligen alla spänningar också. Fy vad ont det gör i en när ens barn bara skriker rätt ut av smärta och man inte kan göra nåt. Jag skulle ha gjort vad som helst för att ta smärtan ifrån honom.
    Idag vaknade han och var kokhet så jag vet inte om det är en reaktion på gårdagen. verkar som att det får bli en lugn dag idag. Vi som skulle kolla på brudbuketter!
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-18 09:12:51 följande:
    vad har hänt?sänder dig många styrkekramarhär har man sovit 11 timmar*chockad*var helt däckad igår efter mensen.
    Tack! Lucas gjorde illa sin lilla arm igår när vi var ute och lekte och hade det så mysigt. Han var vid gungorna och helt plötsligt låg han på backen och var jätteledsen. Lucas gråter liksom inte i onödan... När jag kom fram hängde armen på honom och jag fick absolut inte röra den. Jag trodde att axeln hade gått ur led eller nåt. Vi fick order om att åka upp till akuten direkt så att få iväg en bebis och en skadad ettåring var inte det lättaste. Men det gick och vi kom fram trots massa svordomar om varför vi hade flyttat till den här skitstan där jag inte hittar
    Röntgenplåtarna visade inget annat än "bara" mjukdelsskador" men efter medicinering så blev han sitt vanliga glada jag igen
    Det var fruktansvärt att se honom sån, men det kom in barn som hade det bra mycket värre så egentligen ska man vara tacksam.
    Vi sov allihopa till 9 idag så vi var väl helt slut hela familjen!

Vad skönt att du är utvilad nu!
    Marayah skrev 2009-04-18 09:13:51 följande:
    Fy sjutton! Vilka knäppa människor det finns egentligen. Fast iofs så i dagen sverige så är juh porr inget konstigt om man tänker så.. Men som sagt, dom borde kolla igenom bättre.Gumman!! Hoppas att han blir ok snart lillen! Kan ju som sagt vara kroppens försvar och läkning. Krama om han från mej. Plutten!
    Nej det är det ju inte, men det är inte så kul för andra att ofrivilligt behöva ta hand om andras hemmavideos Man tycker väl kanske att man inte spelar in sånt med en lånetelefon...
    Det ska jag göra! Det är säkert så att det är kroppens försvar, den är ju väldigt smart egentligen. Tur att barn har sånt bra läkekött.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-18 09:35:01 följande:
    fy vad otäckt.olyckor händer så fort.skönt att han inte bröt armen.ni får ha en bra dag i solen
    Jo de gör ju det, det sa de på akuten också. De hade fått in många barn nu när vädret var fint så man är ute. Men det är fruktansvärt när det händer. De är ju så mjuka i skelettet som tur är så det är sällan benen går av. Men han hade ju så ont
    Tack, detsamma! 
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-18 09:28:22 följande:
    nej usch... är det lilla eller stora som är sjuk?? *tycka massa synd om*
    Tack! Det var den "stora".

Åh nu måste jag också kolla igenom tidningen, tänkte ju njuta av den i badet senare
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-18 11:14:18 följande:
    hahahaha fattar hälften typ...men ja det är nåt i den stilen jag är ute efter, sen ska man väl bara gå nån abf kurs eller nåt för att lära sig hur de fungerar så man kan leka bra med dom oxå..gillar inte min digitala lilla kamera, skittråkig.. bra som fan egentligen men helt enkelt trist
    Jag vill också ha en systemkamera!
    suktar enfter Nikon D 40 som de har billigt på elgiganten nu. Det är också en bra kamera för ett väldigt bra pris (2995
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-18 11:48:05 följande:
    ja ska man bara börja nånstans så är det säkert bra, har min "pappas" bror som är systemkameragalning men att prata med honom är ju värdelöst, för enligt honom är allt under 15 000 kr skit... mmm ja just det, för 15 papp kommer jag ju kasta ut för en kamera som ska vara med i alla väder o använas till att ta kort på barnen??
    Ja jag har inte så höga krav och den tar väldigt fina bilder. Jag ser bara på hur min kamera blivit förstörd på mindre än ett år så jag tänker inte lägga ut nån förmögenhet på nåt som i princip är lika bra (för mig iaf) som en dyrare. Den brukar ju dessutom vara dyrare, det är väl nån kampanj eller nåt nu.
    Svägerskan har en och är supernöjd. Det blir kanonfina bilder!
  • JePaLuLi
    Mizzz skrev 2009-04-18 15:12:33 följande:
    Det fanns några nikon D60 kvar på pc-city för 3000kr sa sambon nu, men då får man ju skynda sig eftersom det är total utförsäljning.
    Det var riktigt billigt!
    Men vi har inte heller 3000 att bara hosta upp så där nu innan bröllopet. Synd att man inte kunde få sina skattepengar nu istället
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-04-19 09:08:17 följande:
    kollar inte på det..Linda isacsson är en hata/älska personlighet, vet nog inte någon som tycker "ingenting" om henne.Vill med sova men sonen har bestämt sig för nu att vakna 07,30 om dagarna *gääääsp*
    Vi kollar inte heller på det. Tycker det är värdelöst att det inte finns nåt vettigt att titta på en lördagkväll!
    Hur går det för dig? Har du ont??
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!