• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Apipoulai skrev 2009-04-01 20:36:47 följande:
    Usch, vad läskigt. Hur mår du nu då?
    Usch, ja jag vet... hade ett för några år sedan och då vart jag sjukskriven i två veckor... men när det tack och lov vara en liten förvarning om att alla inte så rätt till.. Så skall vila och ta det lugnt. Högt blodtryck kan orsaka det...

När jag var yngre så hade jag lite olika "förlamning" här och där i kroppen som ingen kunde förklara.
    Fru T skrev 2009-04-01 20:39:52 följande:
    Nee va de d du säger?!
    Ja, eller det var väl inga stroke.. den de sa det sista jag var inne för samma sak att det var en typ av stroke.. det var typ vad de kunde säga. Sen vad det beror på mer än högt blodtryck det är frågan.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana

Jag är nog också en A, men om det är plus eller minus kan jag inte svara.

• dinana

Har ingen aning syster som sjunger, eller jo en storasyster som sjunger i Caroline af Ugglas kör då, men däremot har jag en svåger som sjunger i hårdrock band sen ett par år tillbaka... det är typ det jag vet om honom... tonåringar kan man ju aldrig ha koll på.

• dinana
    Fru T skrev 2009-04-01 21:10:30 följande:
    Hehe alla mina syskon e ju tonåringar (15,16,18,19) å ja har stenkoll på dom ja mena nån måste ju snacka vett i dom när dom hittar på dumheter
    Haha, ja det är ju bra att de har en mogen storasyster som håller stenkoll på dem =) Jag tror knappt min svågar har kolla själv på vad han sysslar med ibland.. Vi kom på honom med att stå å smygröka i garage i höstas... *suck suck*
  • dinana

Vi får nog köra på Buggan så länge, så vi avgör sen om det behövs en syskonvagn. Det är ju inte aktuellt just nu. Det är ju sam sagt mycket smidigare med en enkelvagn än en syskonvagn. P&T går ju bort här, även om den tar mindre plats... den är dock för dåligt byggd och tål inte många vändor.

Får lära dottern att cykla istället så för hon åka på den =D *haha*

• dinana

så då vart man uppe igen.. men har fortfarande ingen känsel i högerhanden.. =(

• dinana
    Marayah skrev 2009-04-02 11:38:31 följande:
    Kanske bättre om du tog och sökte för saken så dom får ta en närmare koll???
    ja, det tycker man ju att de skulle.. men jag har varit inne för det sen jag var 14 år... och de kommer ju inte fram till något... förs var det fästing, sen var det högt blodtryck,sen var det stroke / hjärnblödning... osv... men nu var det ju i och för sig ett par år sedan jag hade det sist, så  kanske skall ringa i alla fall och se vad de säger
  • dinana
    Marayah skrev 2009-04-02 12:17:20 följande:
    Ja om de nu var ett par år sen så e de väl lika bra att du tar de säkra före de osäkra. Det kan juh lika gärna drabba den ofödde i magen med.
    Det har du ju rätt i. Misstänker att det är blodtrycket som sticker iväg.
  • dinana
    Jonna1974 skrev 2009-04-02 15:52:56 följande:
    Upptäckte den här tråden nyss...Hej på er allihopa! Jag bor i lambohov gift, 3 barn o 4an på väg...Brukar ni gå till öppna förskolan?..
    Hej och välkommen till tråden! Jag gick på babycafé när dottern var liten, och sen  lite på öppna förskolan här i Skäggetotrp. Men nu är hoon ju två år så hon går på dagis istället tre dagar i veckan. Får se hur vi gör till sommaren. När är ni beräknade? Vi skall ha bebis den 13e juni.
  • dinana

Pratade förresten med barnmorskan innan och distriktsköterskan och de tyckte jag skulle avvakta och se om det blev bättre.. om det inte försvann eller blev värre så skulle jag höra av mig igen. Kan dock inte påstå att jag känner någon skillnad nu mot innan. Kansek lite mer bortdomnad nu i så fall. Så jag ringer nog imorgon igen så kanske man kan komma in och undersökas.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!