• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-06 21:30:53 följande:
    HJÄLP! Det är ju skyhögt! Har du ingen medicin som du ska ta?
    Nej, så länge blodtrycket går ner när jag vilar så behövs det inte... men man vet ju aldrig när det inte vänder

Hade 215/140 i vilopuls strax innan Molly föddes.. det är högt
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana

Hade förresten 140/105 hos uskan idag och 115/70 i vilopuls.

• dinana

jag hade 138 i järnvärde så det har aldrig varit något problem här... 145 första kollen i och för sig så det hade ju sjunkit lite grannna sen inskrivningen.. blodtrycket har legat jämnt tills för fyra veckor sedan

• dinana
    SmileyMalin skrev 2009-04-07 07:37:27 följande:
    men går Molly bara på dagis 15h i veckan? För i så fall måste det ju vara jättesvårt att ta det lugnt med en busig tvååring att jaga efter!
    Ja, fast hon är inte så vild att hon inte kan sköta sig själv =) Jag har suttit i solstolen de senaste dagarna medans hon lekt i sandlpådan. Hon vet att hon inte får gå längre än så tack och lov. Hoppas hon är snäll och håller sig inom gränserna tills bebisen är ute. Det är dock värre om vi går på IKANO, men då har jag alltid en kompis med som kan hjälpa till att passa henne.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-04-07 11:13:36 följande:
    hur har du det med trycket nu? har dom sagt nån "gräns" när du måste ringa7komma in eller ska du avgöra det själv? Att vara orolig höjer ju trycket me så det låter ju inte ett dugg bra...
    nja, så länge vilotrycket är okej så är det ingen fara. Men undertrcyket skall helst inte överstiga 100. Då skall jag ringa till förlossningen direkt. Hade ju 70 i undertryck igår, så än så länge är det ju okej. Oftast så känner man ju själv av när det går upp. Men jag skall ta det lugnt fram över. Har sagt till sambon att jag kommer ta det mycket softare nu här hemma. Han får allt ta och hjälpa till med allt i fortsättningen.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-04-07 11:46:40 följande:
    trist att din sambo inte ser allvaret med dina komplikationer!min man lät mig vila,sova osv när jag mådde uselt.min gubbe skulle aldrig köra med mig om jag hade allvarliga komplikationer under graviditeten.sist var jag sängbunden i över 2 månader pga svimattacker och så svårt illamående att inte ens medeciner hjälpte.maken tog hand om hushållet och barnen efter jobbet. tycker din sambo borde respektera dig bättre,är han inte med till bm så hon kan förklara för honom att du inte kan städa och passa upp nu på honom jämt tycker synd om dig
    Nej, han får inte följa med på något... han har aldrig sagt att han velat, men har ju frågat honom. Det är ju helt upp till honom. Jag klarar mig gott utan honom. Men det stör mig något förjävligt  när han inte kan ta å slänga sin smutstvätt i tvättkorgen. Eller att han lämnar ölburkarna framme. Står två flaskor öl brevid mig nu och två burkar.... Det är ju knappast för min skull han skall slänga dem i pantkassen... Men men... Han skall allt få sig en utskäällning i eftermiddag när han kommer hem...
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-04-07 12:22:50 följande:
    Patrik skulle aldrig tillåta sig att ens missa nåt bm besök. Han har varit med hela tiden och tyckt att det varit precis lika mysigt som jag har tyckt. Jag tycker verkligen synd om dig som inte får nån som helst respekt av din sambo, Om man älskar varandra så hjälps man väl åt? Det är ju hans barn också som du bär på. Jag kan inte ens tänka mig hur det är att bli behandlad så, men hade Patrik betett sig så så vet han vart ytterdörren är. Jag skulle aldrig acceptera att den man jag lever med, den som säger sig älska mig skulle få trampa på mig. Aldrig! Att lämna ölburkar och flaskor framme är ju knappats lämpligt i ett hem med småbarn.
    Vi är alla olika, jag vill inte ha med honom.
  • dinana

Jag tycker ju i och för sig min sambo är världens underbaraste, men jag vill inte ha honom med på alla besök. Visst han får ju följa med till UL och så, men han har ju varit med förr så han får väl inte direkt ut något av det. Jag som går till BM varje vecka tycker ju att det är rätt meningslöst att dra med honom då. Jag berättar ju ändå  allt för honom när han kommer hem.

Städningen är nog det jag stör mig mest på. I vanliga fall älskar jag att gå hemma och städa. Men nu blir jag tokig. Så nu blir det bara till att softa resten av dagen. Har varit ute med tösen och promenerat och hon somnade ju så klart. Så hon ligger i vagnen och sussar just nu.

Snacka om underbart väder idag, hoppas nu att regnet håller sig långt borta.

• dinana
    Skorpan08 skrev 2009-04-07 15:42:52 följande:
    Är det någon som vet var man kan köpa en gungställning här i stan och vad dom kostar ungefär?
    Vet att Rusta sålde förra året, tror de kostade runt 1000 kr då.
  • dinana

Om jag får så hänger jag gärna på också.. skall fördriva tiden för skall ner till stan sen och träffa en kompis vid 13.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!