• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-03-30 09:11:25 följande:
    NÄÄÄÄÄÄ, nog för att jag har tålamod till förbannelse allt som oftast men nu är det snart slut... konstant i 3 dagar har det sprungits o skrikigts dygnet runt.. mjao mjao mjao MJJJAAAOOOO.... ahh blir galen på det....
    Ja, fast du får tänka på att kastrering inte alltid hjälper =D P-piller hjälper definitift inte.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-03-30 11:31:11 följande:
    Det har blivit värsta härvan med sminket som jag vann på tradera. Jag har skickat ett antal mail, utan att få svar. Syrran skickade mail och undrade vart mitt smink hade tagit vägen. Hon fick svar direkt. De skulle då polisanmäla oss för att syrran lagt sig i eftersom hon inte hade nåt med det att göra. Haha, som om polisen skulle bry sig. Sen skulle de polisanmäla oss för lögn. De påstår att vi har använt sminket. Det är lite svårt att använda nåt som vi aldrig fått! De är verkligen inte kloka nånstans. Skriver massa citat på engelska om gud, att han ser allt och vet vem som ljuger. Men så bra då svarade jag! Då vet ju han hur det ligger till. I vilket fall så ringde damen upp mig i lördags. Hon kunde inte ett ord svenska så vi pratade engelska. Hon lovade att det skulle postas nytt smink som idag och att jag ska ha det senast onsdag. Perfekt tänkte jag och hon lovade att det skulle lösa sig. Allt var frid och fröjd, trodde jag! Syrran har fortsatt att få otrevliga mail från denna säljare. Då skrev hon att jag och dem hade ju kommit överens på telefon om en lösning så det fanns ingen anledning till mer tjafs. Till svar får hon då: Jag har inte pratat med nån! Vad f*n är det som händer??
    Usch vad trist. Har aldrig varit med om något liknande. Har hållt på med tradera/ebay i fyra år och aldrig haft några problem, varken som säljare eller köpare. De gånger det stött på problem så har man alltid kunnat lösa det på smidigt sätt.
  • dinana

Familjetrollet:

Åh, vad skall ni ha för den ??

• dinana
    Skorpan08 skrev 2009-03-30 13:35:21 följande:
    Vilken sömntuta jag har, hon har sovit i två timmar nu och siver fortfarande. Det är jobbigt att vara på dagis! Men så kul hon tyckte det var. Och det gick jättebra, förutom att hon blev biten av en flicka. Då skrek hon i högan sky! Min stackars Elin. Jag ville bra ta henne och åka hem.
    Vad roligt att hon trivs. Molly älskade dagis från dag 1, sen hade hon en vecka då hon var väldigt mammig.. men det gick bra ändå att lämna henne. Vi höll oss hemma från dagis idag också, men imorgon får hon allt gå dit för är trött på att ha henne hemma rännandes hela dagarna.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-03-30 13:51:00 följande:
    Det låter ju väldigt drastiskt att vara så trött på sitt eget barn? Jag har båda mina hemma hela dagarna, och visst blir man trött ibland. Men inte så att jag inte önskar att de inte var hemma.
    Haha, vart ju inte direkt så jag menade. Men det är skönt att ha den där egentiden som man får när de är på dagis. Men men.. nu är både sambon och dottern hemma sjuka. Det braiga med det är ju att sambon kan vara hemma och ta hand om dottern lite också. Får se hur det blir imorgon, men antar att det blir dagis för dottern då i alla fall. Har ju knappast henne på dagis för min egen skull, utan det är ju för hennes skull som hon går på dagis. Att hon får komma ifrån mamma lite och umgås med andra. Vet ju hur mammiga en del ungar är som går hemma jämt.
  • dinana

Familjetrollet... vad skulle du ha för den röda cykeln? Den vart väl i helt skick?

• dinana

Molly var nog 20 månader, eller däromkring när hon började på dagis och stormtrivdes verkligen. Minns att vi var och hälsade på när hon var 17 månader, och hon hade nog velat börja redan då, för hon började leka direkt med ungarna där. Minns att några av ungarna undrade om hon skulle komma tillbaka nästa dag.

Vad jag har hört så är det inte så bra att ha barnen hemma hela dagarna, och vet själv att jag önskade att jag hade fått gå på dagis när jag var liten. Men pappa jobbade ju hemmaplan så det vart inget alternativ enligt dem. Min bästa kompis gick på dagis, så jag vart ju lite avis på henne.

• dinana

Ah, då är jag intresserad av cykeln om den finns kvar. Om stödhjulen ingår vill säga. Kanske kan komma förbi någon dag och kolla på den. Tyvärr så har min skitcykeln pajat då jag fått punka på den.

• dinana

Här skall man börja plugga när mammaledigheten är slut i alla fall. Eller innan rättare sagt eftersom sambon skall vara hemma istället för mig. Hade gärna jobbat, men vill ha ett jobb med bra betalt, och känner att en bra utbildning är bra att ha. Hade gärna gått tillbaka till mitt förra jobb, men det ligger ju lite långt bort.

• dinana

Haha, jag köper i stort sett bara begagnat. ÄLSKAR TRADERA, eller i alla fall som köpare... sen går det ju sådär som säljare... man får ju knappast nypriser på vanliga saker. Däremot kan man få "nypris" på märkeskläder vilket jag tycker är helt galet. Köpte en skinnjacka en gång från Carlings för 200 kr, sålde den sen på Tradera för 2200 kr.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!