• Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!
  • Skorpan08

Hej! Har varit och lämnat Elin på dagis nu, känns så konstigt. Saknar henne som en tok. Nu sitter jag här och väntar på att bm ska ringa upp, tror jag behöver lite allergimedicin. Det är flera år sedan jag hade allergi på våren, trodde den försvunnit men nu undrar jag om den inte är tbx.

Diana: Hoppas du får bra hjälp idag och att dom kollar upp dig ordentligt.

Jessica901001, Pernilla 940419, Ida 950223, Elin 080324,Liten BF 28 september
  • dinana
    thelifesaviour skrev 2009-04-14 08:54:49 följande:
    Vänd dig till din barnmorska och kräv att få hjälp.. För känns det sådär konstigt så behöver man ju få lugnas ned åtminstone.
    Ja vi har ju pratat om att jag skall få någon medicin mot mitt höga blodtryck och skall jag vara ärlig så är det nog på tiden nu. Även om det nu går ner när jag vilar så är det ju högt annars och jag kan ju inte ligga i sängen och sova hela dagarna
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • Firstandhappy

God morgon alla, här fick man en präktig sovmorgon till kl 09,20, så skönt så, låter mannen sova vidare o njuta av sin sista lediga dag..

• Fru T

Ahhh suckar ut av lättnad, ja har fått beslutet om föräldrapenning från fk idag. Får ersättning grundad på min förra inkomst såå jävla skönt!

Nu funderar ja bara på när man ska börja skicka in vilka dagar, ja vet ju liksom inte vilken dag hon får för sig att titta ut, ska man vänta tills efter födsel å hur lång tid kan det då ta innan man får sina första pengar? (har bank Id)

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-04-14 10:50:43 följande:
    Ahhh suckar ut av lättnad, ja har fått beslutet om föräldrapenning från fk idag. Får ersättning grundad på min förra inkomst såå jävla skönt! Nu funderar ja bara på när man ska börja skicka in vilka dagar, ja vet ju liksom inte vilken dag hon får för sig att titta ut, ska man vänta tills efter födsel å hur lång tid kan det då ta innan man får sina första pengar? (har bank Id)
    gå in o gör en anmälan om FP så den är klar, sen kan du börja ta ut dagarna efter födseln om  du vill, tar inte många dagar innan allt brukar vara klart..
  • Firstandhappy

fast du får ta dagar innan födseln med... upp till 60 dagar har du rätt till..

• Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-04-14 10:23:07 följande:
    God morgon alla, här fick man en präktig sovmorgon till kl 09,20, så skönt så, låter mannen sova vidare o njuta av sin sista lediga dag..
    Åh, såå skönt!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-04-14 11:28:25 följande:
    gå in o gör en anmälan om FP så den är klar, sen kan du börja ta ut dagarna efter födseln om  du vill, tar inte många dagar innan allt brukar vara klart..
    en anmälan har ja nog redan gjort när ja skicka in papprena liksom {#lang_emotions_undecided} så då böhöver ja väll bara gå in efter födseln å fylla i dagar???

vill inte ta ut några dagar innan så länge ja inte behöver... får alfa tiden ut, får se hur det blir me sjukskrivningen om det blir nån för då får ja börja ta dagar två veckor innan bf eftersom man inte kan bli sjukskriven längre än så...
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-04-14 12:38:18 följande:
    en anmälan har ja nog redan gjort när ja skicka in papprena liksom  så då böhöver ja väll bara gå in efter födseln å fylla i dagar??? vill inte ta ut några dagar innan så länge ja inte behöver... får alfa tiden ut, får se hur det blir me sjukskrivningen om det blir nån för då får ja börja ta dagar två veckor innan bf eftersom man inte kan bli sjukskriven längre än så...
    yes yes, o blir det några frågor så är de på föräldravadelningen på FK jätte trevliga att prata med... nej dagarna vill man spara på så man kan va hemma ett tag..
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-04-14 13:06:11 följande:
    yes yes, o blir det några frågor så är de på föräldravadelningen på FK jätte trevliga att prata med... nej dagarna vill man spara på så man kan va hemma ett tag..
    japp ska få mannens dagar me, ja förutom dom där 60 då... så det ska skickas in papper om det me men det är ju inte såå bråttom...

ja tror ja har ganska bra koll på hur det hela fukar å bäst av allt, jag behöver bara ta ut typ 4 dagar/veckan

Synd bara att man inte kan börja me lägstanivå dagarna för då hade ja nog tagit dom nu istället för alfa... får 144/dag nu å lägsta är ju 180/dag...

aja hoppas iallafall på 4 veckors sjukskrivning nu... ska dessutom be om en sån där snygg sittring för min svanskota å höft tar dö på mig..
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!