Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-05-08 14:14:11 följande:
    Har ni möjlighet att åka dit? För mig tar det så lång tid
    Ja, det får vi göra.
    Vi åker på en gång.. Blir jätteorolig, för hon svarar inte mig heller nu.
    i'm bound to get lucky baby or i'm bound to die tryin' / bob dylan
  • thelifesaviour

Ewa, hoppas allt går bra! Ring om det är någonting, lova det.

Jag fick vända när vi kom till Lambohov, för då fick jag äntligen tag på Ewa. Var livrädd där ett tag. Men sen åkte vi hem till mamma och åt jordgubbar, sen blev det god mat på Magnolia, i spöregnet, hur gosigt som helst.

• thelifesaviour
    dinana skrev 2009-05-08 22:22:54 följande:
    Tråkigt vet jag inte.. men jobbigt. Min kropp tycker det är jättebökigt med alla resor fram och tillbaka och all väntetid. Då är det lite smidigare om man har en säng å krypa ner i och sen bara ligga där å bli omhändertagen. Men vill ju så klart ha teve på rummet och tillgång till internet vore ju inte fel.
    Det kan jag verkligen tänka mig faktiskt, särskilt om man inte alltid har möjlighet att få åka bil, för bussresor blir ju jobbigt.. Då är det nog skönare att läggas in.

Men det där med hjärtljuden, det är bara snicksnack. Män och kvinnor har olika vilopuls, men pojkar och flickor har det inte, så man tror ju inte att pojkbebisar har lägre hjärtljud än flickor, bara för att vuxna karlar har det, när barn inte skiljs på det sättet.
  • thelifesaviour

Vaknade vid sju idag och jag ligger fortfarande i sängen. :) Sambon kom hit med frukost förut och nu har jag precis kravlat mig upp och satt på en kopp kaffe. Undrar om jag kommer resa mig härifrån alls idag. :)

• thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-05-09 13:07:22 följande:
    nu börjar det bli förstörelse igen i området.nyss när vi kom hem så har nån IDIOT tagit bort hela brunslocket över ena brunnen.det vara nära att något av våra barn hade ramlat ner!locket syns inte till.vi har inget som vi kan lägga över det stora hålet vet nån vart man ringer?locket måste ju dit snarast innan nått djur eller barn ramlar ner och skadar sig allvarligt!
    Ring kommunens växel och fråga dig vidare. De har nog någon gatu-ansvarig. :)
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-05-09 18:43:41 följande:
    Vad är du ute efter för vagga? Vi har en som står annars som vi hade till Linus. Vi har haft en jättemysig dag tillsammans med pappa och hans fru. Vi var ute vid Vreta Kloster och tittade på kyrkan, fikade vid Bergs slussar och sen åkte vi till stjärnorp för att titta där vi ska ha maten och sånt efteråt. Pappa har lovat att betala allt som är kvar nu. Jag tyckte det kändes lite jobbigt eftersom jag faktistk fick klänningen av dem, men de vill så gärna och plånboken börjar bli tunn så det är väl bara att tacka och ta emot antar jag Det kostar ju ändå lite med blommor, mat, dryck, musik, fotograf, hår, smink osv...
    Jag vet inte riktigt vad vi är ute efter, vad har ni stående? :) Har bara snöat in mig på att jag vill ha en vagga, haha.

Vilken mysig dag ni verkar ha haft!
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-05-09 20:06:43 följande:
    Vi har en sån variant med en korg på en "vaggfot" eller vad man ska kalla det. Den är jättemysig och han har sovit jättebra i den. Den är ju lite större så det är ingen de växer ur efter bara nån månad eller två heller. Finns massa bilder längre bak i bilddagboken
    Hur länge har han kunnat ligga i den?
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-05-09 20:30:14 följande:
    Han skulle kunna ligga i den nu också om vi la han där
    Aha! Jag vet inte, så svårt att välja sovplats. :) Iofs så lär han/hon mest sova i vår säng.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!