Inlägg från: thelifesaviour |Visa alla inlägg
  • thelifesaviour

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-05-03 11:42:31 följande:
    Vad mysigt! Vi kommer också ha det ganska enkelt, vi vill inte alls ha det pråligt med pompa och ståt. Därför tar vi det i samband med Linus dop så blir det lite mer avslappnat.
    låter klokt. :)
    vi vill ha en vanlig fest, men med lite extra kärlek. ;D
    i'm bound to get lucky baby or i'm bound to die tryin' / bob dylan
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-05-03 12:16:41 följande:
    vi gifte oss borglig hemma i v-rummet.bara våra syskon visste om det.vi gifte oss utan ringar
    Åh, spännande variant.
    Vi vill ha stor fest för människor vi älskar och så ha en fin liten vigsel. Vi kommer ha 50/60-talstema, klädsel cocktail, med mycket vackra klänningar, smala kostymer, champange och god mat. 
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-05-03 13:36:07 följande:
    lite så som vi vill ha det med, fast jag vill ha nattbröllop med lite medeltid...
    gosigt! får jag komma? jag är snygg att ha med. ;P
    längtar så efter att få gå på ett bröllop, har aldrig varit på ett! kan in inte gifta er typ imorgon eller så? Låter onödigt att vänta. Bara de slutar kräkas så, sen kör vi!
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-05-03 14:57:50 följande:
    Åh va härligt! Ja vill ha Greese tema på min 30 års fest
    Åh, kul!!
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-05-03 17:49:36 följande:
    Ni får komma på vårat bröllop om ni vill
    Fast det blir som sagt inte så märkvärdigt...
    Vad gulligt av er. :)
  • thelifesaviour
    Firstandhappy skrev 2009-05-03 18:46:17 följande:
    ja just nu känner jag mig inte alls lycklig, kan lägga mig o gråta för mindre... Va fan, flera timmar sen han spydde så nu är det bara att bita ihop o köra vidare, får ju en annan göra...
    Stackare.. Jag kan iofs inte säga så mycket, jag blir precis sådär när jag är sjuk, blir dunderdålig och får svårt att göra någonting alls.. Det är då man är glad att det finns många som hjälper en, men fy vad hemskt det är att vara sjuk. Jag är en ynklig person då.. :(
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-05-04 08:22:17 följande:
    sänder din lille willw krya på dig kramar.magsjuka/diarre är inte skoj.
    Klokt att byta från comhem, de är inte alls bra. Men för hemma-surf rekomenderar jag inte mobilt bredband, det är ganska dyrt och inte alls bra i jämförelse med bredbandsbolaget (hur bra som helst - med gratis hemtelefoni).
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-05-04 08:40:06 följande:
    vi har gratis ip-telefoni på comhem.dock är de dyra på samtal till mobil os´ch andra operatörer. 3 har olika priser beroende på antal dagar man vill surfa.när dagarna är slut så kan man inte använda internet,utan man får tnaka på kortet igen.rätt smart. skulle vara skönt att kunna ta med datorn till kolonin. bredbandbolaget har vi haft och vi funderar på att skaffa det igen.sen har graflunds en massa olika operatörer att välja mellan.rena djungeln*skratt*
    Ja, känner man att det är en nödvändighet att ha bredband som man kan ta med så är det ju ok, men de är ju inga snabba grejer. De där 7 mbit som de kan komma upp i gör de sällan och det kostar ju sin slant.

Jag gillar BBB, har aldrig haft krångel, går stabilt och så länge man ringer till mobil från mobil (alltid det billigaste alternativet) så har vi telefonräkningar på 2-10 kronor/månad. :)
  • thelifesaviour
    Marayah skrev 2009-05-04 08:52:17 följande:
    Familjetrollet: Jag kan verkligen rekomendera dig att INTE ta tre!!!! Vi har tremobiler och har även testat mobila bredbandet. Vi fick skicka tillbaka det för vi hade NOLL mottagning. Likaså är det med våra mobiler i lägenheten. Man kan inte prata för mottagningen är allt annat än bra.. Står man vid ett fönster så har man tur om de funkar. =S
    Verkar vara väldigt olika för alla.. Att deras mobilabredband är rätt kasst har jag hört, men jag har alltid perfekt mottaging på min mobil. Konstigt, dessutom är de billiga och har en fantastisk kundservice.
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-05-04 08:54:37 följande:
    oj vad billigt.vår räkning hamnar på runt 12-1600 kr/månaden.då har vi internet,telefoni(gratis abonemang)samt extra tv kanaler på ca 400 kr/månaden. vi ringer knappt och har ändå tlf räkning på minst 500 kr/månaden jag kollade 3 och enligt dem ska det vara turbo3 G här.säger mig inte mycket.får ta mig ner till stan och se om det är nått alternativ
    Ja, vi brukar ha en sammanlagt räkning på runt 350 kronor, bredbandet + telefonen. Just nu har vi lite rabatt på bredbandet, så vi betalar bara 250 kronor.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!