• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-05-06 14:17:01 följande:
    Hade inte Elin legat och sovit just nu hade jag packat in henne i bilen direkt och susat över. För det lät enormt gott!
    Ajdå... jaja, jag kanske kan klämma ner det sista själv. Har ju en chokladtårta också ståendes.. den blev dock lite bränd på ytan, men jag försökte skrapa bort det värsta och den blev ju supergod ändå.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Fru T skrev 2009-05-06 14:14:53 följande:
    Ja det va lite överkurs kanske
    Ja, det känns ju så nu i alla fall. =D Men men... man får ju tacka för lite regn, det är ju tur att det regnar nu när det är grå himmel och molnigt.. och inte när solen skiner och det är blå himmel =D
  • dinana
    Marayah skrev 2009-05-06 14:20:27 följande:
    Diana: Marko tackar, men de var den 3:e. Ja kan berätta om vändningsförsöket när ja kommer tillbaka med selen, var ju med om ett sånt som lyckades med Filip.. Skorpan: Säger väl grattis här med. Tack för telefonsamtalet. Maria84: Sitter här o håller tummarna HÅÅÅÅRT!!!!!
    Ja jag vet, jag är bara lite sent ute =) Skyller på hormonerna! Haha... Ah, jag det får du gärna göra. Jag vet ju inte riktigt hur det blir ännu här. Antar att de berättar mer imorgon efter UL.
  • dinana
    Skorpan08 skrev 2009-05-06 14:23:23 följande:
    Hmm..ja du får väl göra det. Varför all tårta? Har du fyllt år?
    Jag fyllde 26 år igår... inget att fira egentligen... men så envisades sambons mormor med att de skulle komma över hit och då vart man ju tvungen att hitta på något. Sambon är inte så glad i gräddtårta så då gjorde jag två olika tårtor.
  • dinana

Angående BMI. Skall man inte strunta i sådan nu när man är gravid. Jag kollade i mina papper och där står att jag vägde 58 kilo för ett år sen. BMI 22. Idag vägde jag 80,2 kilo, BMI?????

• dinana
    Fru T skrev 2009-05-06 14:27:39 följande:
    Min bm pratade om vändningsförsök me mig för några besök sen, bebis låg ju me huvet ner men hon ville väll berätta lite ändå.. Å hon sa att det görs alltid ett försök å lyckas det inte så bokas det snitt om inte bebis får för sig att vända på sig själv innan dess.. Men ja vet inte det kanse blir annorlunda i ditt fall..
    Ja, jag tror inte att bebisen kan vända på sig utan hjälp  där inne. Min livmoder verkar inte vara bygd så. Var ju likadant med Molly. Det var kanske de pratade lite om det sist när jag var inne. Men kan ju säga det att hon/han inte verkar göra några direkta vändningsförsök längre... men men... magen verkar ju ha trillat ner en hel del nu. Tycker det börjar bli bökigt att sitta ner. Dessutom så har jag grymt ont i svanken, så det blir mest att man halvligger ner och det är ju knappast bättre för svanken det.
  • dinana
    Skorpan08 skrev 2009-05-06 14:27:09 följande:
    Ett stort grattis till dig då så här dagen efter!
    Tackar! {#lang_emotions_flower}
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-05-06 14:31:06 följande:
    Jo, men BMIet innan jag blev gravid måste ju vara adekvat att titta på och sedan hur mycket man ökat i vikt efter det, i förhållande till hur långt graviditeten fortskridit. Hmm, shit vad vetenskapligt allt det där lät...skyller på att jag är teknolog. ;)
    Que? {#lang_emotions_tomte}
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-05-06 14:31:54 följande:
    Grattis på dig förresten! Tjugosex, rena ungdomen. ;)
    Ja jag säger ju det... men fan så skall man betala för vuxen när man åker buss. Tycker ju gott att man kan få åka på ungdom tills man fyllt 30 i alla fall. Det var väl då Jesus flyttade hemifrån... {#lang_emotions_innocent}
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-05-06 14:35:24 följande:
    Läs det igen, lååångsamt. ;) eller så tar vi det en annan gång. ;)
    Apipoulai skrev 2009-05-06 14:36:40 följande:
    Låter bra, för då ligger jag precis inom gränsen för normalvikt. Sen tränar jag ju en hel del, och muskler väger som ni vet mer än fett. ;)
    Jaha.... ja, jag består ju mestadels av muskler tack och lov ....NOT Undrar ju lite vad min BMI ligger på nu. Vore intressant å se vad Wii-fit säger när jag ställer mig på vågen. Har inte spelat sedan jag blev gravid.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!