• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Maria84 skrev 2009-05-06 11:50:15 följande:
    Hur kommer man vidare egentligen, och hur ska man våga bli gravid igen?! Har inte ätit nåt sen i förrgår, var för nervös innan vi åkte in för att äta och sen ja, det förstår ni nog. Lyckades få i mig ett halvt glas med läsk igår men det är allt. Känns som att man aldrig ska kunna äta igen... Usch, bara lastar in min skit i tråden Kanske ska skriva i bloggen istället.
    Vad har hänt??? Har inte varit online här på en vecka....
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-05-06 12:05:06 följande:
    Ful!? Kattungar kan väl inte vara fula. R.I.P Tänk på den fula ankungen, det kanske hade blivit den vackraste katten av dem alla.
    Jadu, fråga mig inte.. men de brukar bara spara en kattunge om året och då så brukar den som ser mest udda ut få stanna kvar. Så det kanske är tvärtom. De sparar den som ser mest speciell ut.  För något år sedan så sparade de den som såg ut som Adolf Hitler och den fick namnet Adolfina. Hon visade sig sedan bli långhårig =D
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-05-06 12:27:31 följande:
    Mycket. Frågan är om vi ska referera, du ska titta tillbaka i tråden eller den som det berör berätta själv...
    Ja usch ja... orkar inte bläddra tillbaka, då har jag ju inte så mycket annat att göra i dag. Men men.. .usch... nu börjar jag gråta... Dumma hormoner.
  • dinana

Jag tror det är änglarna som gråter för Maria jag. Fattar själv inte... jag gråter för allt nu.

• dinana
    Skorpan08 skrev 2009-05-06 13:53:46 följande:
    Hur är det annars? Förutom alla hormoner.
    Ett år äldre, och det gör en liten vissen. Är ju helt plötsligt vuxen nu enligt busschaffören och måste betala för vuxen =( Skall på nytt ultraljud imorgon och kolla läget där inne i magen. Det verkar väldigt lugnt dagtid, men nattetid så rullas det runt och jag vaknar nog femton gånger minst varje natt av att någon pressar sig upp i revbenen eller drar i navelsträngen. Barnmorskan kunde inte få någon bra översikt med händerna så det får bli ultraljud istället. Sen får vi veta om det blir kejsarsnitt också... för de vill ju att bebisen skall vända sig rätt också, eller om de skall göra vändningsförsök. Ja jag vet inte riktigt själv hur det där funkar. Är i vecka 34+3 idag i alla fall.
  • dinana

Här slipper jag baka kladdkaka idag i alla fall. Har ju kvar chokladtårta och jordgubbstårta från igår.

• dinana
    Skorpan08 skrev 2009-05-06 14:09:02 följande:
    Kladdkaka, choklad, marabou, cloetta...usch på er. Ni får inte säga såna saker, jag blir ju så sugen.
    Kom hit så kan du få smaka på min gräddiga jordgubbstårta.. Den blev supergod =)
  • dinana

Känns lite lönlöst att jag vattnade blommorna ute igår...  tittar ut genom fönstret och det har redan blivit en sjö ute i gräsmattan.

• dinana
    Fru T skrev 2009-05-06 14:08:54 följande:
    Känns som den sjunker hela tiden å det börjar kännas som tryck neråt mer å mer å till å från.. är såå nyfiken på va BM säger i morron... Ja har som mensvärk (fast inte jätte ont) välldigt ofta nu å det strålar rakt igenom å ut i ryggen stundtals så ska fråga i morron om det börjar bli dax å kolla om tappen blive påverkad...
    Känner igen det där... jag har haft mensvärk i en vecka nu. Och det jobbigaste är ju alla förvärkar man får när man skall sätta sig ner, eller om man är uppe å rör på sig... känns som man skall spricka. Det är som allting stannar upp runt en och man känner bara ett jävla tryck nedåt. Jobbigaste är det om man skall gå på toaletten samtidigt för då känns det som att nu kommer den - nu kommer den. Men men, fem veckor kvar till BF.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-06 14:14:03 följande:
    vad bra att du har gått gravid längre denna gång.molly kom väll runt v 34?det verkara vara många med busiga bebisar i sin magar i denna tråd
    Haha, ja det trodde jag i alla fall.. eller vecka 35, men enligt BM så står det i hennes papper att Molly kom i vecka 35+1 (enligt mig så var det 34+1). Ja, busig bebis är det lugnt sagt. Men jag känner ju av den mera också efterdom denna ligger i framvägg istället.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!