• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Så trött, men ååh vad jag ångrar att jag inte hade mer pengar med mig... vart ju så mycket fint som jag ville köpa och jag gick med tårarna därifrån typ. Vart ju ett par som hade massor med roliga kläder/böcker och leksaker som jag ville ha. Finns det någon möjlighet att få tag på sälarna på något sätt tro så här i efterhand. Ångrar att jag inte tog deras namn/nummer/mail. De hade en femårig dotter som hette Julia i alla fall..

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana

Så då vart man hemma igen från doktorn. Idag hade jag ingen äggvita i urinen och blodtrycket var lite bättre... men nu är jag sjukskriven till och med beräknad förlossning. Har sagt till på dagis nu och det verkade helt okej. Men frågan är hur man skall planera dagistiderna framöver. Vill inte ha Molly på dagis heltid, det känns inte riktigt rätt när de är så små. Däremot är det så jobbigt om man skall ha olika tider dagligen. Åh, jag vet inte hur jag skall göra nu.

• dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-27 14:17:11 följande:
    Vad skönt att det var lite bättre nu. När jag var sjukskriven hade jag Leo på dagis 8-14 eller 15 varje dag. Sambon lämnade honom när han åkte till jobbet o jag hämtade.
    Ja det skulle ju kunna funka, vissa dagar i alla fall. Men jag har ju tider på sjukhuset vid 14-15.30 så då blir det lite svårt att hinna med att hämta henne. Får ju inte ha barn med på sjukhuset.
  • dinana

Så funderar på 11-16 istället vissa dagar och 8-13 några dagar.

• dinana

eller 12-17 kanske

• dinana

Ja, det är kanske sant... vet inte vad de har för mattider på dagis. Kanske skall kolla upp det. Hon har aldrig sovit på dagis, så man är lite fundersam över hur det skall gå. Men hon får nog ha med sin extra trasa och napp så kanske det funkar.

• dinana
    Firstandhappy skrev 2009-04-27 14:56:12 följande:
    Funderar på hur det fungerar eller om det är olika för olika ställen?? Har inte dagis en maxgräns om man är hemma arbetslös/föräldraledig på 15h/vecka??
    när man är sjukskriven så utgår de efter den andra partners arbetstider.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-27 14:42:41 följande:
    De flesta äter vid 11.30-12.
    Ja det kanske stämmer. Sen är de ju ute stor del utav dagen.. Vet att de har Mellis också, men vet inte riktigt när.
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-04-27 15:07:54 följande:
    Slänger ut en allmän fråga: Hur brukar ni fira Valborgsmässoafton?
    Har aldrig firat vad jag vet... är det något speciellt som händer då?
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-04-27 15:22:11 följande:
    Ja, en hel massa... :)
    Aha, nja, här blir det nog inget speciellt.. blir nog att man ligger i sängen å vilar, kanske går vi å tittar på någon brasa... troligen inte.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!