• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Jag har inte heller gjort glukosbelastning vad jag vet om. Vet inte vad det är ens...  det var väl det där med att dricka massa vatten eller nått? *humm* Jag gick upp 18 kilo med Molly. Nu har jag gått upp 16 kilo drygt sen inskrivningen.

Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni
  • dinana
    Maria84 skrev 2009-05-06 17:17:33 följande:
    Jag gjorde ju skrapning -01 efter ett ma och då fick jag ju åka hem på em. Men nu ska jag göra som en tvåstegsabort, och skrapning blir det om moderkakan inte kommer ut. Skrapningen blir ju inte förrän på kvällen om det blir så. Bebis har ju varit död i över en månad enligt mätningarna. Och här hade man precis börjat slappna av. Barnen kommer att vara hos mormor och morfar imorron och sambon kommer att vara med mig.
    Sörjer med dig. Verkligen tråkigt att det skulle gå så här. Jag skall också in imorgon på sjukhuset. Hoppas verkligen jag får komma hem imorgon också, men det beror på hur det ser ut på ultraljudet. Hade ju lite fostervatten sist jag var på kontroll. Vet inte vad de gör åt det. Men som sagt allting beror ju på hur det ser ut imorgon. Vill gärna gå fulltid, eller åtminstone några veckor till för bebisens skull. Men men. Man får inte alltid som man vill. =(
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-06 17:35:20 följande:
    jag håller tummarna för dig imorgon
    Mm.. funderar på om man skall packa en liten klädväska till imorgon.. ifall man blir inlagd...
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-06 17:48:56 följande:
    kan vara bra.jag blev inlagd med sonen lite mer än två månader innan bf.då sonen inte växte,och flödet i navelsträngen inte var bra.han hade lite vatten,eller rättare sagt knappt inget vatten. jobbig tid då man inte ens fick gå ur sängen.men man fick härda ut.jag hade komplikationer från 5e månaden med sonen.lyckades dock gå till 3 dagar före bf
    ja precis... fast jag har ju som tur är inte så långt kvar nu. Antar att de plockar ut bebis tidigare om det inte ser bra ut imorgon. Bara jag inte missar hockeyn =P
  • dinana

Blev lite småsur sist jag var inne och de undrade varför jag hade så fullt ärr på magen.. Det är ju de själva som gjort det... puckon. Har ju knappast skurit mig själv i magen. Får hoppas att de kan snygga till det mer nu när de sagt så... om det nu blir kejsarsnitt.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-06 19:04:04 följande:
    syns inte ärret mer när man är gravid.om det var akutsnitt de gjorde sist så går det nog inte fixa till det så mycket.jag tror att man kan "bleka"snitt så de inte syns så väl
    Ja eller det första snittet är ju ett akutsnitt, det andra är ju inte det utan då skulle de ju fixa till det första snittet sa de. Men när de själva säger att det var ett fullt snitt och undrar hur jag fick det... så börjar man ju undra lite hur noggranna de var sist. Ja jag skulle vilja bleka mitt ärr... funderat på att tatuera över det i värsta fall... Men då får jag nog inte bli gravid igen... så det får nog vänta några år till
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-06 19:27:11 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-06 18:33:27 följande: skoj.lite pengar sitter aldrig fel.jag ligger nere med mitt traderande tills juni kommer
    När var det ni skulle flytta hit?
  • dinana

Jag skall till mvc 11.30 på fredag om någon vill ses på stan =)

• dinana
    Maria84 skrev 2009-05-06 22:30:56 följande:
    Nu ska vi göra ordning oss för sängen här, ska packa ned det sista i ungarnas väskor. Det blir tidigt imorron eftersom vi måste åka åt motsatt håll för att lämna ungarna innan vi kan åka till US. Börjar redan att få panik för vad som komma skall! Kommer inte hinna att kika in imorron innan vi åker så ni får ha det så bra! Så får vi se när jag kikar in igen. Hoppas innerligt på att komma hem imorron kväll som läkarna sa att jag kunde få beroende på hur snabbt allt kom igång. Men med min tur så kommer det säkerligen ta lång tid. Kram på er!
    Hoppas att allt går bra imorgon. Hoppas jag får åka hem imorgon också, men man vet ju aldrig. Håller tummar och tår för det.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-07 07:11:16 följande:
    jag håller tummarna för er båda idag.många styrkekramar till er
    Åh tackar!
    Familjetrollet skrev 2009-05-07 07:12:57 följande:
    slutet av maj.ska bli skönt att slippa detta område.
    Det skall bli spännande. Trevligt att man får lite trevliga grannar till slut =D Inte för att det är brist på dem egentligen.. men roligt när man känner lite mer folk här i området som man kan "umgås" med.
    Familjetrollet skrev 2009-05-07 07:15:30 följande:
    äntligen sol igen.här blev man väkt långt innan kl 7 av en tös som var klarvaken samt redan påklädd*skratt* det första man får höra är"mamma vart är mitt paket"?så nu är paketet öppnat och sitter i xbox`en. idag fyller stora tösen 8 år.fy vad snabbt tiden går jag kan ev komma in till stan på förmiddagen imorgon
    Ojoj, morgonpigg om något då! *haha* Fast så är det ju alltid när man fyller år. 8 år... oj Stora tjejen nu. Du får gratta från mig också.

---

Ja, det vore ju trevligt om man kunde ses imorgon. Vet dock inte hur säkert det är eftersom alla mina tider har blivit väldigt omdirigerade nu efter alla besök. För får ju nya tider hela tiden, så då gäller inte de gamla. Allting beror ju lite på hur det ser ut idag på ultraljudet. Jag har ingen aning. Däremot är jag lite smått orolig över att det inte kommer se så bra ut utan att jag kommer får stanna kvar på sjukhuset/ eventuellt åka in imorgon igen. Men det beror som sagt på.

Hade lite svårt att sova i natt för jag var så nervös. Blodtrycket har nämligen sjunkt och det skrämmer mig lite. Visst det är ju jättebra, men nej... jag vet inte. Tror i och för sig att det är fel på min blodtrycksmätare.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!