-
Nej, jag ligger också bra på SF.måtten så det är lite konstigt det där. Hade 30/31 i SF-mått sist jag var på koll (torsdags förra veckan).Fru T skrev 2009-04-24 19:16:59 följande:Aa men ja pratar om SF å det kan man ju gå rätt bra efter för livmodern blir ju inte större/mindre beroende på hur bebis ligger, mitt mått har vart stadigt hela tiden... På Rul så va ju allt "normalt" å nå tillväxt har ja ju inte gjort vetty.... -
Här har de då inte klämt och hållt på på mig, men det kanske inte behövs då jag går på UL istället och där mäter de ju i och för sig istället och det är ju lite mer verkligt. Men som tjejen på UL sa så kan man ju inte veta säkert då heller. För de kan ju bara säga på ett ungefär vad bebisen väger. Min lilla skrutt låg på 1590gr idag.Mizzz skrev 2009-04-24 19:40:14 följande:Det gör de på alla Men som sagt, oftast stämmer det, men inte alltid.. -
Tror ju inte att det spelar så stor roll det där med åldersskillnaden. En del har ju bättre kontakt med varandra, andra inte.. man är ju olika individer. Jag har jättebra kontakt med min syster och hon är 6½ år äldre än mig. Däremot har jag väldigt lite kontakt med min bror som är 5 år äldre än mig.
-
Hehe, nej det stämmer nog... i och för sig är jag ju inte så långt gången ännu. Men inte har min BM hållt på å klämma på mig någonting. Finns ju i och för sig inte något att klämma på direkt då jag inte har någon stor mage. Jag är typ bara fet. Har nog lagt på mig 15 kilo nu sen jag blev gravid, och det syns. Trivs inte alls just nu, skall man vara gravid så skall det ju synas.. men nope. Folk frågar fortfarande förvånat om jag är gravid. Mina bröst är ju typ lika stora som magen... om inte större. Det är nog de som har gått upp mest i vikt. De hänger typ nere vid naveln nu ju...Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-24 22:26:10 följande:Nej, det förstår jag Nej, alla är det nog inte så på. -
Jag säger som övriga i tråden att det är skönare om man har ett par år emellan. Förstår mig verkligen inte på dem som skaffar barn direkt efter de precis fått en liten bebis. Man hinner ju knappast med två bebisar på samma sätt som om man bara har en. Sen är det nog annorlunda om man har tvillingar skulle jag tro för de är ju ändå jämgamla. Molly är nästan 2½ år nu, eller hon blir det den 16e juni. Hon går tyvärr inte på pottan ännu och det är lite småstörigt, men annars så klarar hon av det mesta själv. Jag vet inte riktigt hur jag skall hinna med potträning på henne.
Någon som har några förslag på hur man skall göra???
-
Ja vi har försökt med det där, och jag hoppas att det blir smidigare nu när sommaren börjar närma sig. Grejen är den att hon vägrar sitta på pottan. Däremot vill hon sitta på toaletten, så vi köpte till en sådan där stol som man sätter på toasitsen. Det funkar ju ett tag i alla fall, men hon kommer inte upp på den själv för toasitsarna är ju så fasligt höga här. Men inte kissar hon något. Hon sitter där, läser en bok, sjunger lite och sen vill hon inte sitta mer. Sen drar man på blöjan och vips så har hon kissat.Skorpan08 skrev 2009-04-25 12:57:52 följande:Hon kanske inte känner isg mogen för pottan ännu. I sommar går det kanske lättare, det är ju lättare att pott-träna på sommaren när det är varmt ute och dom kan springa runt i trosor. Du kan också prova att ni går tillsammans på toaletten. Du på toan och hon på pottan, läs en bok under tiden, sjung fingerramsor. Sätt henne på pottan det första du gör när hon vaknar på morgonen, ofta är dom kissnödiga när dom vaknar. -
Mm... nej jag vet, fast gud så skönt det kommer att vara när hon slutar med blöjan.. fast då måste man ju hålla koll på dem i och för sig hela tiden. Det slipper man ju så länge de går med blöja =DFamiljetrollet skrev 2009-04-25 13:27:03 följande:ang potträningen vi har låtit våra barn sluta med blöja när de var mogna för det.vi satt barnen på pottan ibland.barn säger till när de är mogna för att sluta med blöja stora tösen slutade med dagblöja och använde nattblöja ett par månader.lillan däremot tvärvägrade blöja helt plötsligt både dag och natt.barnen var utan blöja på sommarenvissa dagar så att de kände och växte in i att de kunde vara utan blöja och testa pottan. våra barn slutade med blöja helt runt 3 års åldern det är bättre att låta barnet välja när blöjan ska bort.blöjan är ju en trygghet för vissa barn och tvinga dem sluta med blöja är inte så bra -
Familjetrollet skrev 2009-04-25 13:46:42 följande:finns barn som är helt blöjfria som 1 åringar,fast då beror det nog mer på snåla föräldrar... våra barn fick bestämma när de var mogna att sluta med blöjan.de är bara barn en gång och vi kände att vi vill inte tvinga dem av blöjan pga att de var 2-3 år gamla. sen när barn får småsyskon så brukar de sluta med blöja då de är storasyskon ,och storasyskon har ju inte blöja tycker vissa barn nä nu ska jag ta och promenera till kolla,ska äta grillat om en stund
åh, grillat låter ju sååå gott. jag insåg precis att jag har noll kronor på mitt konto och då har jag inte betalat räkningarna ännu. undra hur det här skall gå igenom. Har en hundralapp lös i plånboken tack och lov i alla fall. -
Blir det inte varmt med svart? I och för sig är det ju mycket tuffare, men ändå.. =)Skorpan08 skrev 2009-04-25 14:43:47 följande:Är det någon som sett till helsvarta integralhjälmar här i stan? Alternativt Nrpg. Har letat som en tok men hittar bara med andtra färger på. Och Pernilla vill absolut ha en helsvart.
Här har jag precis slängt in alla bebiskläder i torktumlaren. Det blev en del, men frågan är hur mycket man kommer att få använda. Jag menar rosa kanske inte passar till en kille. Sen är mycket av dem vinterkläder, men jag tänkte som så att tvättar jag a så kan jag ju tvätta b också. -
Kanske underlättar om man har flera barn sedan innan, då har man ju "vanan inne"