• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Licens To Kiss
    Crash Boom Bang skrev 2009-03-05 01:44:21 följande:
    okej ,
    Go morron!

Vet inte vad du menar med symtom. Jag har hundra olika tankar samtidigt som åker förbi i 180 kvm i timmen, jag har svårt att sortera tankar (tänka klart), har bristande impulskontroll, upp och ner humör. Kan bli arg på 5 sek och ögonen blir svarta men jag blir ganska direkt glad igen. Har haft problem med ångest, deppression. Gör om samma misstag om och om igen utan att lära mig. Som ett exempel så har jag en blomma på min tv. De har funkat att vattna trots att den står där men så i förregår hade jag precis vattnat och vasen åker bakom. I tvn åker de vatten och jord. Blomman står fortfarande kvar på tvn. har alltså inte lärt mig ett dugg utav händelsen. Idag åker tvn och blomman är död så den åker också ut. De var LITE om mig.
  • Kaxelina
    HellviHumle skrev 2009-03-04 20:28:59 följande:
    Ja du, Kaxelina, det skulle förvåna mig om du inte är en aspie. Har du eller har du haft några specialintressen också?
    Jo och dom är få. Det har alltid varit tekniska prylar så som mobilen och musikspelare. Även stickning men det går i perioder och det delar jag med tv-spel. Inga mera "intressen".

Jag har ett ganska bra fotominne gällandes siffror iaf men jag är dålig på matte. Har jag bara hört ett namn eller siffror kommer jag inte ihåg det utan jag måste läsa det för att komma ihåg.
    Himmelkropp skrev 2009-03-04 21:26:49 följande:
    De här och räkna saker, är de AS? Jag räknar allt, speciellt när jag ska sova eller ligga och småprata/pussa på mjukisvckis. Hon undrar vad jag tänker på. Grejen är att jag räknar när jag har för mycke i huvet och måste få ordning. De är på nåt sätt mitt sätt att hitta ett lugn.
    Ja det gör jag med. När jag är i affärer kan jag räkna lampor. Trasiga eller i rader eller vad som helt. Hur många saker det är kvar av en vara. När jag kör bil så kan jag börja räkna dom där stolparna vid vägkanten. Jag typ vad som helst.
  • Licens To Kiss
    Kaxelina skrev 2009-03-05 08:24:15 följande:
    Ja det gör jag med. När jag är i affärer kan jag räkna lampor. Trasiga eller i rader eller vad som helt. Hur många saker det är kvar av en vara. När jag kör bil så kan jag börja räkna dom där stolparna vid vägkanten. Jag typ vad som helst.
    Jaa jag med. Jag räknar stolpar, bokstäver på skyltarna, kan räkna hur många steg jag hinner gå när jag går över övergångsstället osv. Blir de ojämt antal måste jag räkna nåt annat tills de blir jämn antal. Räknar saker på tvn också. Antal kli på ryggen.

Fan man är fan i skallen alltså.

En vana jag har är att stryka handen över tangentbordet när jag har skrivit klart ett inlägg, mening på msn eller vad de kan vara. Gör det dock bara på min egen.
  • Kaxelina

Precis. Saker man bara måste göra. På jobbet när jag skall flytta på korgarna till ingången så måste dom vara i samma höjd. Vi har fyra rader med korgar.

Jämna antal är vad det gäller för mig med, efter att ha räknat klart. Jag måste ha ett visst antal för att räkna något. Kommer en kund med en stor höj klubbor (som tex) så måste jag lägga dom tre och tre för att kunna räkna hur många det finns på bandet. Ja det är svårt att förklara.

• Licens To Kiss

Rättelse: Fan man är knäpp i skallen.

• HellviHumle

Jag måste ju säga att det är väldigt trevligt att se, att man inte är ensam om att vara kocko.

• Kaxelina

Kom på en sak till. Hur sätter ni er i ett rum eller på buss/tåg eller någon annanstans? Jag måste alltid ha en stol som står längst en vägg. Samma sak på buss och tåg. På bussen kan det även vara så att jag kan sitta där det är en dörr eller vagnplats. Så att det inte är någon direkt bakom. Eller ensam längst fram. Så att man kan sitta lite åt sidan så att fönstret blir bakom min rygg.

• Anonym (ADHD?!!)

Nån mer än jag som hatar nya FL? Erkänn att det är ju så rörigt och jobbiga små bokstäver och lysande färger så man får ju för fan damp av hela datorn.

• Kaxelina
    Svar på #146
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-03-05 08:59:39 följande:
    Nån mer än jag som hatar nya FL? Erkänn att det är ju så rörigt och jobbiga små bokstäver och lysande färger så man får ju för fan damp av hela datorn.
    Jo den är skitjobbig. Raderna med inläggen och namnen är för avgränsade så det ser ut som flera olika som har skrivit. Och sen är det alldeles för många ikoner nu.
  • Aquagreen

Anonym (Hej) skrev 2009-03-04 19:23:45 följande:

min dr frågade vilka papper ja hade hemma fr min barndom o titdigare utredningar, utlåtande ect. ja skulle lämna in alla papper ja hade hemma.sen skulle ja ringa  till kommunen o få alla papper på att dem inte anser att ja behöver/inte får hjälp ifrån SOL eller LSS. min dr är arg på kommunen. o FK vet om vilka problem ja har med dem o deras "hot" (som ja upplever de) som kommunen sagt.  ja vet inte ritkigt va som kommer att hända. han skulle väl prata med ngn mer. och han informerade mig även denna månaden att han o min psykolog står på min sida, och o kommunen skulle börja jävlas med mig i min fräldraroll har jag folk bakom mig o de känns skönt.tror du att du har as eller adhd?!.. ska föröska sitta o leta reda på lite om adhd o asp på svensa. och försöka leta igneom alla myndighetspapper som ja kan ge min dr. till lån. men får bli efter dottern är lagd o pencilinet intaget o astmamedicnen.har vart tuff dag med både gyn läkar besök med besked. och psykläkare, möte med 2 i vår utbildning och sen läkare med tösa är så trött o slut. kroppen värker
    Låter som en hektisk dag för dig, förstår att du är slut.
    Måste man ha med sig massa pappaer själv från ungdom/barndom?
    Jag har gått på BUP o legat på barnpsyk, men har ju själv inga papper därifrån
    är jag så övertygad om att jag har ADHD, hade med mig en "lista" jag skrivit o förklarat olika symptom jag har o många av de tydde klockrent på AS, eg bryr jag mig inte om jag får AS på papper men skulle nog vara skönt att få veta varför man är/gör så, då många av mina jobbigaste problem är typiska AS drag.

En fråga till er med AS/ADHD jag har nåstan inga minnen från min barndom, är det ngt att fundera över el är de bara så de kan vara? alltså jag menar om de skulle kunna vara något med diagnoserna el om alla har de så?
    En fråga till kan man kräva ut sina journaler o var gör man de ifrån? måste jag begärna journaler från gyn om jag vill se vad de skrivit o från psyk om jag vill se vad de skrivit?
Svar på tråden vuxna med adhd add as