• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Anonym

Hej!

Jag har valt att vara anonym då jag är lite chockad och vill inte att alla ska veta vad jag har.
    Har precis fått reda på att jag har ADD och personlighetsstörning.
    Ska utföra mera tester lr vad man nu kallar de.
    Jag är 25 år gammal och har 2 barn på 6år och 4år, är även ensamstående.
    Jag fattar ingenting.. vet inte ens vad jag ska fråga men..
    Vill väl veta lite hur detta påverkar mitt liv?

• HellviHumle
    Anonym skrev 2009-03-05 21:29:31 följande:
    Hej! Jag har valt att vara anonym då jag är lite chockad och vill inte att alla ska veta vad jag har. Har precis fått reda på att jag har ADD och personlighetsstörning. Ska utföra mera tester lr vad man nu kallar de. Jag är 25 år gammal och har 2 barn på 6år och 4år, är även ensamstående. Jag fattar ingenting.. vet inte ens vad jag ska fråga men.. Vill väl veta lite hur detta påverkar mitt liv?
    Ditt liv blir inte mer annorlunda än det varit tidigare. Nu har du däremot en möjlighet att kunna förstå dina ev problem och vad de beror på. Se det positivt att du fått en diagnos. Du är ju fortfarande samma människa som innan!
  • Anonym

HellviHumle:

Ja en förvirrad sådan. jag har precis fått jobb men detta ligger ca 2h härifrån, och alla jag träffat under utredningen tror inte att jag kommer klara av att behålla jobbet pga av detta. och det känns ju mindre skoj.

Men är rätt glad att få veta detta ändå, nu kan man koncentrera sig på vad man kan få hjälp med för att man ska fungera bättre.

När jag fick beskedet började jag skratta, blev så chockad. trodde verkligen inte detta. Men nu är det som det är.

Men har nog lite svårt att fatta det än..

• ensamhemma

nu har jag letat efter resor på nätet men jag klarar fan inte av hitta en simpel charterresa på en vecka.
    alltså det bara går inte allt blir så snurrigt med datum hotell priser o allt skit.

ååååååååhhhhh

• HellviHumle
    Anonym skrev 2009-03-05 21:38:11 följande:
    HellviHumle: Ja en förvirrad sådan. jag har precis fått jobb men detta ligger ca 2h härifrån, och alla jag träffat under utredningen tror inte att jag kommer klara av att behålla jobbet pga av detta. och det känns ju mindre skoj. Men är rätt glad att få veta detta ändå, nu kan man koncentrera sig på vad man kan få hjälp med för att man ska fungera bättre. När jag fick beskedet började jag skratta, blev så chockad. trodde verkligen inte detta. Men nu är det som det är. Men har nog lite svårt att fatta det än..
    Hur kom det sig att du fick göra en utredning?
    Om du fixar jobbet eller inte visar sig.
  • Crash Boom Bang
    Anonym skrev 2009-03-05 21:29:31 följande:
    Hej!Jag har valt att vara anonym då jag är lite chockad och vill inte att alla ska veta vad jag har.Har precis fått reda på att jag har ADD och personlighetsstörning.Ska utföra mera tester lr vad man nu kallar de. Jag är 25 år gammal och har 2 barn på 6år och 4år, är även ensamstående.Jag fattar ingenting.. vet inte ens vad jag ska fråga men..Vill väl veta lite hur detta påverkar mitt liv?
    Vad har du för symtom ? Vad fick dig att söka hjälp ?
    Anonym (norran) skrev 2009-03-05 19:20:45 följande:
    Jag har varit hos arbetspsykologen idag och det var ju ett helvete att genomföra de där testerna... Men hon kom iaf fram till att jag blir otroligt stressad och att jag går totalt i baklås om en uppgift blir för svår för mig, jag reagerar oerhört starkt, blir arg ledsen och upprörd, om jag inte klarar av en uppgift. Jag har även problem med minnet och att komma ihåg saker. Hon sa att jag har en perceptions-störning, att jag har svårt för att sätta samman saker till en helhet och om det blir för många synintryck på en gång så låser sig hela min hjärna, det blir kortslutning.Jag har inga problem med att läsa och skriva, däremot en del problem med räkning. När jag blir stressad så kan jag inte sitta still utan måste hela tiden röra på mig på något vis, utan att jag ens tänkt på det så satt jag tydligen och klöste mig frenetiskt på ett och samma ställe på armen hela tiden när jag var stressad.Hon sa att de jobbar inte med diagnoser men att hon ska fortsätta att göra olika tester på mig och sen kan jag ta kontakt med landstingets psykologer för diagnos-utredning. Förutom det jag tagit upp ovan så har jag ett humör som kan skifta från sekund till sekund, blir lätt väldigt arg och lätt väldigt ledsen och ibland hysterisk. Har ett enormt kontrollbehov och måste ha strikta rutiner för att inte bryta ihop. Måste planera saker och ting noga och blir det inte som jag planerat så kan jag bryta ihop. Allt måste vara på mitt sätt för annars är det fel och jag måste göra om det på mitt vis.. Kan detta vara någon form av ADD, ADHD, Aspergers eller liknande?
    Detta du skrev låter som jag i princip . Trodde jag var den enda.
    borde kanske vara anonym istället för de e ju pinsamt de här !!
  • Anonym (norran)

Crash Boom Bang skrev 2009-03-05 23:18:08 följande:

Detta du skrev låter som jag i princip . Trodde jag var den enda. borde kanske vara anonym istället för de e ju pinsamt de här !!
    Är det sant? Så skönt att inte vara ensam! Visst var det jobbigt igår att få höra att det faktiskt är något som är fel i min hjärna men det var samtidigt skönt att få det svart på vitt att jag är inte dum! Har du någon diagnos och hur kom de fram till att det var just det? Om du inte tar illa upp av att jag frågar, isf ber jag om ursäkt menar inget illa. Jag vet inte alls hur man gör för att få en sådan utredning men det känns som att det iaf är ett steg på vägen de här testerna som jag får göra nu.. Jag har alltid vetat att jag är annorlunda på något sätt och alltid trott att det är för att jag är dum och korkad.
  • Aquagreen

Anonym (norran) skrev 2009-03-06 07:14:15 följande:

Crash Boom Bang skrev 2009-03-05 23:18:08 följande:
    Är det sant? Så skönt att inte vara ensam! Visst var det jobbigt igår att få höra att det faktiskt är något som är fel i min hjärna men det var samtidigt skönt att få det svart på vitt att jag är inte dum! Har du någon diagnos och hur kom de fram till att det var just det? Om du inte tar illa upp av att jag frågar, isf ber jag om ursäkt menar inget illa. Jag vet inte alls hur man gör för att få en sådan utredning men det känns som att det iaf är ett steg på vägen de här testerna som jag får göra nu.. Jag har alltid vetat att jag är annorlunda på något sätt och alltid trott att det är för att jag är dum och korkad.
    Såklart ni inte är ensamna flickor, vi är nog många som känner igen oss i det ni beskriver
    Hoppas ni båda får hjälp.
  • Anonym (norran)
    Svar på #189
    Jag kan ju absolut ingenting om såna här saker men som jag skrev tidigare så har jag alltid känt mig dum och annorlunda och blivit behandlad som att jag är trög.

Enligt arbetspsykologen så är det problem jag har så specifikt och ovanligt att hon måste läsa in sig mer på det. Där tyckte jag det var så skönt att det fanns en till som hade samma problem

Jag hittade länkar till tester (tror det var här i tråden) där man kunde svara på olika påståenden för att se hur troligt det var att man kunde ha ADHD och Aspbergers, tror att det var de diagnoserna iaf, och jag hade 6 av 6 möjliga på det ena och nästan full pott på det andra testet.

Är det någon som kan förklara hur man går vidare för att få en eventuell diagnos? Är det till vårdcentralens läkare man ska vända sig eller? Känner mig så oinsatt.
Svar på tråden vuxna med adhd add as