• Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Länk för Föräldrar till barn med ADHD
    beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.html

Länk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ
    beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html

{#lang_emotions_flower} Hej och välkommen till oss. {#lang_emotions_flower}

Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga {#lang_emotions_innocent} Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.

Välj en signatur då du vill vara anonym.

I min tråd tillåts OT-inlägg.

INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)
    spexor.homestead.com/files/kriterier.htm
    attention.vgl.se/index.php&task=view&id=37&Itemid=29
    psychcentral.com/addquiz.htm
    www.expressen.se/1.682011
    sv.wikipedia.org/wiki/ADHD
    www.nyfikenvital.org/
    www.adhdforum.se/

INFORMATIONSLÄNKAR (AS)
    aspergerkontakt.mylava.net/
    www.psykologitest.se/test/asperger.php
    sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom

ALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)
    www.klubbfh.se/
    Mamma Flata och Partner
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-12 19:57
    Forum för oss i tråden! Glöm inte att behålla din signatur så du har samma i forumet som här på FL.

vimedadhdaddas.forum24.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-19 16:26
    NY TRÅD!! TYDLIG OCH FINARE!! VÄLKOMMEN IN:

www.familjeliv.se/Forum-11-308/m43990781.html
  • Svar på tråden vuxna med adhd add as
  • Kaxelina
    Aquagreen skrev 2009-03-06 07:39:44 följande:
    Anonym (norran) skrev 2009-03-06 07:14:15 följande: Såklart ni inte är ensamna flickor, vi är nog många som känner igen oss i det ni beskriver Hoppas ni båda får hjälp.
    Ja precis. Det är nog många av oss som känner så. Jag har bara inte orkat skriva alla mina symtom.
  • Queentizzan

Idag är jag nervös igen ör tredje gången. hehe.
    min läkare är inte speciellt duktig på att informera vart i utredningen vi är. Men Idag TROR jag att jag ska få veta om jag ska börja med concerta.
    Är så rädd att de ska bli helt anorlunda, mn är ändå van att vara på ett visst sätt och må på ett visst sätt. Helt plötsligt kanske man börjar fungera och kommer klara dom "enklaste" sakerna i vardagen. Som att åka och handla. Ta tag i barnens läxor, organisera. Ta körkort osv. Städa hemma utan att de känns som man ska bestiga ett berg. Kanske min attityd blir bätytre och mitt humör mildare? kanske min inre rastlöshet försvinner och jag kan göra av med min energi på ett sunt sätt utanför hemmet.
    Usch.. shit :D jag e nervös.

• Licens To Kiss

Mycke som andra beskriver känner man igen. Fast jag glömmer liksom bort att de är så stora "fel" på mig {#lang_emotions_undecided}

• HellviHumle
    Queentizzan skrev 2009-03-06 08:09:26 följande:
    Idag är jag nervös igen ör tredje gången. hehe. min läkare är inte speciellt duktig på att informera vart i utredningen vi är. Men Idag TROR jag att jag ska få veta om jag ska börja med concerta. Är så rädd att de ska bli helt anorlunda, mn är ändå van att vara på ett visst sätt och må på ett visst sätt. Helt plötsligt kanske man börjar fungera och kommer klara dom "enklaste" sakerna i vardagen. Som att åka och handla. Ta tag i barnens läxor, organisera. Ta körkort osv. Städa hemma utan att de känns som man ska bestiga ett berg. Kanske min attityd blir bätytre och mitt humör mildare? kanske min inre rastlöshet försvinner och jag kan göra av med min energi på ett sunt sätt utanför hemmet. Usch.. shit :D jag e nervös.
    Jag svarade dig i den andra tråden men nu ser jag att du hittade hit också.
    Det kommer gå bra. Klart att det känns nervöst. Det är ju en stor sak.
    Kram
  • Aquagreen

Anonym (norran) skrev 2009-03-06 07:52:38 följande:

Jag kan ju absolut ingenting om såna här saker men som jag skrev tidigare så har jag alltid känt mig dum och annorlunda och blivit behandlad som att jag är trög. Enligt arbetspsykologen så är det problem jag har så specifikt och ovanligt att hon måste läsa in sig mer på det. Där tyckte jag det var så skönt att det fanns en till som hade samma problem Jag hittade länkar till tester (tror det var här i tråden) där man kunde svara på olika påståenden för att se hur troligt det var att man kunde ha ADHD och Aspbergers, tror att det var de diagnoserna iaf, och jag hade 6 av 6 möjliga på det ena och nästan full pott på det andra testet.Är det någon som kan förklara hur man går vidare för att få en eventuell diagnos? Är det till vårdcentralens läkare man ska vända sig eller? Känner mig så oinsatt.
    Man kontaktar sin VC om man inte sen innan har kontakt med psyk, ring o hör hur du skall göra.
    Jag har haft kontakt med psyk för några år sen men jag kontaktade VC o gick genom min läkare
    Lycka till
  • Licens To Kiss
    Queentizzan skrev 2009-03-06 08:09:26 följande:
    Idag är jag nervös igen ör tredje gången. hehe. min läkare är inte speciellt duktig på att informera vart i utredningen vi är. Men Idag TROR jag att jag ska få veta om jag ska börja med concerta. Är så rädd att de ska bli helt anorlunda, mn är ändå van att vara på ett visst sätt och må på ett visst sätt. Helt plötsligt kanske man börjar fungera och kommer klara dom "enklaste" sakerna i vardagen. Som att åka och handla. Ta tag i barnens läxor, organisera. Ta körkort osv. Städa hemma utan att de känns som man ska bestiga ett berg. Kanske min attityd blir bätytre och mitt humör mildare? kanske min inre rastlöshet försvinner och jag kan göra av med min energi på ett sunt sätt utanför hemmet. Usch.. shit :D jag e nervös.
    Oj skulle kunna vara jag som skrev de där inlägget. jag är asnervös inför utredningen och medicinering. Precis som du säger, man är på ett visst sätt men så ska de ändras. Man ska kunna tänka klart, hyperaktiva mildras. Här har man gått i massor med år med allt de här för att över en dag ändras markant. Jag är emot medicinering och för mig är inte de nåt som jag kommer tacka ja till när erbjudandet kommer, inte som jag känner nu. Som sagt, jag är lika rädd!!
  • Anonym (Okej)
    Himmelkropp skrev 2009-03-01 19:53:47 följande:
    Länk för Föräldrar till barn med ADHD beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.htmlLänk för Vuxna anhörig till ADHDARÈ beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html Hej och välkommen till oss. Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.Välj en signatur då du vill vara anonym.I min tråd tillåts OT-inlägg.INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)spexor.homestead.com/files/kriterier.htmattention.vgl.se/index.phpÄNKAR (AS)aspergerkontakt.mylava.net/www.psykologitest.se/test/asperger.phpsv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndromALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)www.klubbfh.se/
    Får jag vara med, min sjukdom heter Catch 22, och är likande Adhd,
    o allt jag behöver är stöd..
  • HellviHumle

Anonym (Okej) skrev 2009-03-06 10:17:39 följande:

Länk för Föräldrar till barn med ADHD beta.familjeliv.se/Forum-3-60/m40166290.htmlL... för Vuxna anhörig till ADHDARÈ beta.familjeliv.se/Forum-4-51/m39833594.html Hej och välkommen till oss. Vi är ett gäng som håller ihop. Ibland blir vi osams men oftast är vi bara snälla och gulliga Dela med dig utav dina härliga och skitdagar. härliga och skitdagar.Välj en signatur då du vill vara anonym.I min tråd tillåts OT-inlägg.INFO" target="_blank">OT-inlägg.INFORMATIONSLÄNKAR (ADHD, ADD)spexor.homestead.com/files/kriterier.htmattent
    ion.vgl.se/index.php
    tral.com/addquiz.htmwww.expressen.se/1.682011sv.wi
    kipedia.org/wiki/ADHDwww.nyfikenvital.org/www.adhd
    forum.se/INFORMATIONSLÄNKAR (AS)aspergerkontakt.mylava.net/www.psykologitest.s
    e/test/asperger.phpsv.wikipedia.org/wiki/Aspergers
    _syndromALLA MÖJLIGA FUNKTIONSHINDER (CHATT)www.klubbfh.se/ Får jag vara med, min sjukdom heter Catch 22, och är likande Adhd, o allt jag behöver är stöd..
    Jag kan bara prata för mig själv men jag skulle tro att du är välkommen.
    Jag har aldrig hört talas om Cathc22, vill du dra lite om den?
  • HellviHumle
    HellviHumle skrev 2009-03-06 10:20:18 följande:
    Anonym (Okej) skrev 2009-03-06 10:17:39 följande: Jag kan bara prata för mig själv men jag skulle tro att du är välkommen. Jag har aldrig hört talas om Cathc22, vill du dra lite om den?
    Nu kan jag visst inte stava heller:Catch 22, förstås!
Svar på tråden vuxna med adhd add as